بازگشت غیرمنتظره دوج دورانگو ۶ سیلندر؛ شاسی‌بلند قدرتمند آمریکایی

جمعه 30 آبان 1404 - 19:15
مطالعه 2 دقیقه
دوج دورانگو
دوج با تصمیمی غافلگیرکننده، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را به دورانگو ۲۰۲۶ بازگرداند. این شاسی‌بلند قدرتمند حالا گزینه‌ای اقتصادی‌تر پیش روی خریداران می‌گذارد.
تبلیغات

دوج که امسال سری ۲۰۲۶ دورانگو را با مجموعه‌ای کاملاً ۸ سیلندر معرفی کرد، اکنون با تصمیمی غافلگیرکننده قصد دارد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را برای تریم GT بازگرداند. این تغییر، تنوع و جذابیت بیشتری به خط تولید دورانگو می‌دهد.

پیشرانه‌ی ۳٫۶ لیتری Pentastar قدرت ۲۹۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۶۰ پوند‌فوتی را ارائه می‌دهد و در جایگاه پایین‌تر از نسخه‌ی GT Hemi قرار می‌گیرد که همچنان با موتور ۵٫۷ لیتری V8 توان ۳۶۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. دوج می‌گوید این بازگشت به‌دلیل تنظیم روند عرضه‌ی موتورهای Hemi بوده است.

به‌نوشته‌ی Motor1، قیمت دورانگو GT با موتور V6 از ۴۰٬۹۹۰ دلار آغاز می‌شود که نسبت به سال قبل اندکی افزایش یافته اما همچنان ارزان‌تر از نسخه‌ی V8‌ی است. خریداران می‌توانند با پرداخت ۲۰۰۰ دلار سیستم چهارچرخ محرک را نیز به آن اضافه کنند.

دوج دورانگو
دوج دورانگو

نبودِ نسخه‌ی ۶ سیلندر قبلاً باعث شده بود دورانگو یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه بازار باشد، درحالی‌ که رقبایی مثل کیا تلوراید، اکسپلورر، تراورس و گرند چروکی قیمت پایه‌ کمتری دارند. بازگشت موتور V6 باعث می‌شود دورانگو رقابتی‌تر ظاهر شود.

در کنار نسخه‌ی V6، دوج همچنان موتورهای قدرتمند ۶٫۴ لیتری Hemi V8 و مدل‌های پرقدرت SRT Hellcat را ارائه می‌دهد. با وجود اینکه نسل جدید دورانگو تا سال ۲۰۲۹ معرفی نخواهد شد، این نسخه‌ها باعث می‌شوند دورانگو همچنان یکی از گزینه‌های جذاب بازار شاسی‌بلندهای آمریکایی باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات