شرکت خودرو سازی جگوار که این روزها درحال پوستانداختن و تغییر هویت به برندی لوکستر و حرفهایتر است، لوگو تازه خود را رونمایی کرد. جگوار میخواهد بهجای رقابت با برندهایی مانند بیامو و آئودی، در برابر نامهای لوکسی مانند بنتلی و مازراتی قرار بگیرد.
طبق بیانیهی رسمی جگوار، لوگو تازه نماد شناختهشده پلنگ جهنده این برند را با ظاهری باریکتر و زاویهدارتر بازآفرینی میکند. طراحی برجسته مونوگرام جگوار اکنون با تأکید بر خطوط تیز و مشخص، تصویر مدرنتری برای برند ساختهاند. لوگوتایپ (Wordmark) برند نیز بهروز شده و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ را با هدف انتقال «تقارن و سادگی» به کار میگیرد.
تغییرات بصری برند بهعنوان زمینهساز معرفی خودروهای آینده جگوار عمل میکنند. نخستین نمایش طراحی و هویت جدید جگوار با خودرو مفهومی Design Vision Concept خواهد بود که در هفتهی هنر میامی در تاریخ ۲ دسامبر (۱۲ آذر) به نمایش درمیآید. خودرو جدید بهعنوان «تجسم فیزیکی» فلسفه خلاقانه تازه جگوار به نام Exuberant Modernism خواهد بود.
ظاهراً جگوار میخواهد ازاینپس رنگهای سرزنده را بهعنوان یکی از جنبههای اساسی طراحیهای خود تثبیت کند. کمی از جنبههای هویت جدید جگوار را میتوان در تصاویر فاششده یکی از مدلهای ردهبالای آن در حال آزمایش مشاهده کرد.
یکی از جنبههای مهم تغییر و تحولات تازه برند جگوار، افزایش چشمگیر برچسب قیمتی خودروهای ساخت این برند است. از حالا بهبعد قیمت پایه خودروهای این شرکت از ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دلار آغاز میشوند.