تویوتا، لکسوس برقی با دامنه حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر تولید می‌کند

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
خودرو برقی LF-ZC
تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، خودرو الکتریکی تحت برند لکسوس روانه‌ی بازار کند که می‌توان با هربار شارژ تا ۱۰۰۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.
تبلیغات

تویوتا روز چهارشنبه از خودروی مفهومی لکسوس با برد حدود ۱۰۰۰ کیلومتر درهر شارژ رونمایی کرد و قصد دارد سال ۲۰۲۶ آن را عرضه کند. درواقع خودرو مذکور بخشی از محور استراتژیک این شرکت ژاپنی برای بازار خودروهای برقی مبتنی‌بر فناوری باتری‌های پیشرفته است.

به‌گزارش رویترز، خودروی مفهومی LF-ZC تویوتا که در نمایشگاه خودرو ژاپن رونمایی شد، از باتری‌های «منشوری با کارایی بالا» بهره می‌برد که ظرفیت شارژدهی آن‌ها درمقایسه‌با خودروهای برقی معمولی دوبرابر بیشتر است و به رکورد ۶۲۰ مایل یا ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

خودرو برقی LF-ZC

سایمن هامفریس، مدیر برندینگ تویوتا در نشست مطبوعاتی با معرفی خودرو مفهومی LF-ZC گفت:

کلید دستیابی به پیشرفت‌، به‌حداقل رساندن قطعات است که ازجمله می‌توان به باتری‌هایی با ابعاد کوچک‌تر که کارآمدی بیشتری دارند اشاره کرد.
- سایمن هامفریس، تویوتا

پرفروش‌ترین خودروساز جهان در ماه ژوئن، برنامه‌ی بلندپروازانه‌ای را برای افزایش تولید خودروهای برقی اعلام کرد که عرضه‌ی نسل بعدی باتری‌های لیتیوم-یونی با بُرد طولانی‌تر و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع‌تر بخشی از آن محسوب می‌شود. قیمت خودرو تویوتا هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات