اوبر نیازمند نقشهای است که اطلاعات بیشتر و دقیقتری از وضعیت ترافیک و محل سوار و پیاده شدن مسافران دهد. اوبر به دنبال گسترش فعالیتهای خود به مناطق بیشتر و ارائه سرویسهای متنوعتر است به همین دلیل داشتن یک نقشه اختصاصی کمک شایانی به آن خواهد کرد. برایان مککلندون (Brian McClendon) که زمانی سکاندار Google Maps بوده و هم اکنون در اوبر فعالیت میکند، درباره این تصمیم جدید میگوید:
نقشهی دقیق قلب تپندهی سرویس ما و پایهی کسب و کارمان است. اگر نقشههای تعاملی دیجیتال وجود نداشتند شرکتی مثل اوبر نیز وجود خارجی نداشت.
تصمیم اوبر برای سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی یک نقشه اختصاصی در راستای از میان بردن وابستگی به نقشههای گوگل است. اوبر هم اکنون در بیشتر نقاط دنیا از از نقشههای شرکت گوگل استفاده میکند. با توجه به شکوفاییهای مالی اخیر این شرکت، نیاز به گسترش کسبوکار به خوبی حس میشود و لازمه این توسعه در اختیار داشتن یک نقشه دقیق است. اوبر مالک و همکار چند شرکت فعال در عرصهی تکنولوژیهای نقشهبرداری است؛ deCarta یکی از شرکتهای فعال در نقشهبرداری دقیق و مکانیابی بوده که سال گذشته توسط اوبر تصاحب شده است. این شرکت همچنین تکنولوژی استفاده شده در نقشههای بینگ مایکروسافت را در اختیار دارد و از ۱۰۰ کارمند مایکروسافت برای جمعآوری اطلاعات نقشههایش بهره میبرد.
مککلندون، نایب رییس تکنولوژیهای پیشرفتهی اوبر، در مورد نقشهها چنین میگوید:
نقشههای موجود برای شروع مناسب بودند ولی برخی از اطلاعات آنها مانند توپوگرافی اقیانوسها ربطی به اوبر ندارد.
مککلدون معتقد است باید به دنبال یک سیستم نقشهی دقیق برای مناطقی از دنیا بود. رسیدن به این هدف به این زودیها میسر نخواهد شد و احتمال میرود این نقشهها در ماشینهای خودران به کار گرفته شوند.
نظرات