نام خودرو شیائومی فاش شد؟

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو ناشناس مشکی چراغ جلو روشن
بررسی‌ها نشان می‌دهد شیائومی علامت تجاری جدیدی ثبت کرده است که احتمالاً به اولین خودروی این شرکت ارتباط دارد.
تبلیغات

آن‌طور که گیزموچاینا می‌نویسد، شیائومی چند علامت تجاری با محوریت Modena ثبت کرده است. در توضیحات این علامت‌های تجاری به مواردی مثل وسیله‌ی نقلیه و ابزارهای علمی اشاره شده است.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند شیائومی مشغول کار روی یک خودروی سدان فست‌بک است که در دو مدل مختلف روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین برخی از افشاگران ادعا می‌کنند دومین خودروی شیائومی با کدنام Lemans در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد.

تیم تحقیق و توسعه‌ی خودروی Modena بیش از ۲٬۳۰۰ عضو دارد و شیائومی سرمایه‌گذاری زیادی روی این خودرو انجام داده است. احتمالاً اولین خودروی شیائومی در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رسد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، سال گذشته تأیید کرد که نمونه‌ی آزمایشی خودروی این شرکت از خط تولید خارج شده و در حال گذراندن آزمون‌های مختلف است. جون گفت آزمون‌های زمستانی خودروی شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.

شیائومی به دنبال احداث کارخانه‌ی خودروسازی بزرگی است که سالانه ۳۰۰٬۰۰۰ خودرو تولید کند. این شرکت قصد دارد در فاز اول سراغ ظرفیت تولید ۱۵۰٬۰۰۰ واحدی برود و سپس خط تولید را گسترش دهد.

شیائومی تنها یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری است که به حضور در بازار خودرو فکر می‌کند. شایعه‌ها می‌گویند اپل نیز در سال‌های آینده‌ خودروی اختصاصی می‌سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات