خودرو تمام ‌برقی بی ام و i4 معرفی شد

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نخستین مدل چهاردر اسپرت و الکتریکی بی‌ام‌و با کد i4 تولید می‌شود. شعاع حرکتی و قدرت نسخه ویژه این محصول به‌ترتیب ۵۹۰ کیلومتر و ۵۳۰ اسب‌بخار خواهد بود.
تبلیغات

امروز و حدود یک سال پس از رونمایی مدل مفهومی، نسخه تولیدانبوه i4 معرفی شد. این محصول در‌کنار کراس‌اورهای iX3 و iX، سومین خودرو برقی بی‌ام‌و برای عرضه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

طبق وعده‌های مدیران شرکت سازنده، ظاهر بیرونی i4 تفاوت چندانی درمقایسه‌با مدل مفهومی به خود ندیده است. همچنین، شباهت زیادی بین i4 و بی‌ام‌و سری 3 و نسل بعدی سری 4 گرن کوپه دیده می‌شود. در نمای جانبی، دستگیره‌های ویژه برای جدیدترین محصول برقی بی‌ام‌و طراحی شده است تا آیرودینامیک و مصرف انرژی خودرو بهبود یابد.

همچنین، چرخ‌های ویژه و زه‌وارهایی به رنگ آبی در رکاب‌ها و جلوپنجره و سپرها وجود دارد تا پیشرانه الکتریکی i4 را یادآوری کند. برای نمای پشت، حجم‌دهی بدنه و چراغ‌های i4 تفاوت درخورملاحظه‌ای با محصولات بنزینی بی‌ام‌و دارند. این مدل الکتریکی طبیعتا نیازمند اگزوز نیست و در ناحیه سپر نیز، طراحی خاص خود را خواهد داشت.

BMW i4 بی ام و آی4 نمای پشت
BMW i4 بی ام و آی4
BMW i4 بی ام و آی4 نمای جانبی
BMW i4 بی ام و آی4 نمای روبرو
BMW i4 بی ام و آی4 نمای عقب
BMW i4 بی ام و آی4 نمای پشت
BMW i4 بی ام و آی4 نمای رندر جلو
BMW i4 بی ام و آی4 نمای رندر جانبی
BMW i4 بی ام و آی4 نمای رندر پشت

از مشخصات فنی i4 هنوز اطلاعات دقیقی اعلام نشده است؛ اما بی‌ام‌و ادعا می‌کند مدل نهایی این خودرو با امکانات M پرفرمنس، ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت آن حدود ۴ ثانیه طول خواهد کشید.

طبق استاندارد WLTP، شعاع حرکتی i4 نیز نزدیک به ۵۹۰ کیلومتر و طبق استاندارد EPA، تقریبا ۴۸۳ کیلومتر خواهد بود. تا زمان نگارش این مطلب، هنوز تصویری از نمای داخلی i4 منتشر نشده است. قیمت مدل پایه این محصول احتمالا درحدود ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات