ارزش سهام تسلا ۲۱ درصد افت کرد

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
روز سه‌شنبه، ارزش سهام تسلا به‌دلیل کنار گذاشته‌شدن این شرکت از شاخص S&P 500 وال‌استریت حدود ۲۱ درصد کاهش یافت که بدترین سقوط یک‌روزه‌ی این شرکت در تاریخ ورود به بورس است.
تبلیغات

در پی کنار گذاشته‌شدن تسلا از شاخص S&P 500 وال‌استریت به‌دست کمیته‌ی تصمیم‌گیری، ارزش سهام این شرکت با بدترین سقوط تاریخش مواجه شد و ۲۱ درصد کاهش یافت. بااین‌حال، ارزش سهام خودروساز برقی ایلان ماسک در معاملات اولیه‌ی چهارشنبه دوباره برگشت تا اندکی از ضررهای شدید روز سه‌شنبه بهبود یابد.

ایلان ماسک تسلا / elon musk tesla

ارزش سهام تسلا روز سه‌شنبه ۲۱/۰۶ درصد سقوط کرد که این بدترین سقوط یک‌روزه‌ای به‌شمار می‌رود که تاکنون برای این شرکت ثبت شده است. افت روز سه‌شنبه ارزش بازار این شرکت را با کاهش ۸۲ میلیارد دلاری به ۳۰۷/۷ میلیارد دلار رساند. البته سهام تسلا امسال با افزایش ۳۰۰ درصدی رو‌به‌رو شده بود و ارزش این شرکت هم‌اکنون بیش از برخی از خودروسازان بزرگ جهان ازجمله، تویوتا و فولکس ‌واگن است.

روز جمعه، کمیته‌ی شاخص S&P 500 تصمیم گرفت سایت تجارت الکترونیکی Etsy، سازنده‌ی تجهیزات آزمایش خودکار Teradyne و شرکت دارویی Catalent را به S&P 500 اضافه کند؛ اما تسلا در این شاخص اضافه نشد. برخی از سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که تسلا نیز در این سه‌ماهه برای اضافه‌شدن به شاخص لحاظ شود؛ زیرا چهارمین سه‌ماهه‌ی متوالی سودآوری خود را در جولای گزارش کرد. ارزش سهام تسلا در پی انتشار این خبر بیش از ۷ درصد کاهش یافت و به گسترش صف‌های فروش سهام شرکت‌های فناوری در آمریکا منجر شد.

افت سهام تسلا در روز سه‌شنبه در پی تغییر عمده‌ی ارزش سهام شرکت‌های بزرگ فناوری در هفته گذشته به‌وقوع می‌پیوندد که به‌دلیل ترس از نرسیدن ارزیابی‌ها به سطوح پایدار رخ داد. طبق گزارش‌ها، سافت‌بانک سرمایه‌گذار بزرگ ژاپنی شرکت‌های فناوری میلیاردها دلار از سهام برخی شرکت‌ها ازجمله تسلا، آمازون، مایکروسافت و Netflix را خرید و به‌طور بالقوه باعث افزایش ارزیابی‌ها شد. سافت‌بانک از اظهارنظر درباره‌ی این گزارش‌ها خودداری کرد.

تسلا روز سه‌شنبه اعلام کرد که فروش پنج‌میلیارد دلار سهام جدیدش را به‌پایان رسانده است. طبق نظر مراجع نظارتی، تنها سه روز پس از اعلام برنامه‌ی فروش سهام اضافی در اول سپتامبر، این شرکت فروش سهام خود را تا روز جمعه متوقف کرد.

در همین حال، استارتاپ نیکولا که برای تصاحب تسلا تلاش می‌کند، روز سه‌شنبه از توافق با جنرال‌موتورز برای خرید ۱۱ درصد سهام این شرکت خبر داد. به‌عنوان بخشی از این توافق، جنرال‌موتورز تا پایان سال ۲۰۲۲ وانت پیک‌آپ الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی نیکولا بجر را تولید خواهد کرد. به‌دنبال انتشار این خبر، ارزش سهام نیکولا در معاملات اولیه‌ی بازار حدود ۲۹ درصد رشد کرد؛ درحالی‌که ارزش سهام جنرال موتورز ۶ درصد جهش داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات