آدونیس یکی از علاقهمندان فولکسواگن است که زمانی رویایی در سر داشت؛ او از زمان نوجوانی آرزو داشت روزی یک سوپربیتل داشته باشد که بتواند در مسابقه درگ با رقیبان شاخ و شانه بکشد. البته آدونیس بعدها در بزرگسالی فولکسواگن بیتل یا همان فولکس قورباغهای داشت، ولی میخواست که سریعتر بشود. چنین پیشینهای آغازگر رویای آدونیس بود و تصویر زیر الهامبخش او در این راه شد.
آدونیس با مشاوره گرفتن از چند سازنده پروژه ساخت سوپربیتل خود را آغاز کرد تا بتواند آن را بهخوبی تقویت کند. بااینحال تیونینگ خودرو فولکسواگن بیتل قدیمی، اصلاً کار سادهای نبود. پروژه سوپربیتل برای آدونیس ۱۰ سال طول کشید تا درنهایت تکمیل شود، اما به نظر میرسد که نتیجهی سالها تلاش و هزینه، واقعاً ارزش داشته باشد.
برای تقویت خودروی دستساز بیتل، آدونیس از پیشرانه باکسر ۲ لیتری سوبارو با ۳۷۶ اسببخار قدرت استفاده کرد تا بتواند آن را به نهایت کارایی برساند. البته این پیشرانه تنها یک پیشرانه معمولی سوبارو نیست؛ بلکه پیشرانه EJ20 است که احتمالاً از مدلهای قدیمی سوبارو لگاسی یا ایمپرزا قرض گرفته شده باشد. در ادامه آدونیس توربوشارژر مدرنی خرید و روی پیشرانه نصب کرد تا آن را به بالاترین حد قدرت خود برساند.
انژکتورهای ۱۰۰۰ سیسی سفارشی، منیفولد ورودی، اگزوز، ترمزهای دیسکی جلو بیامو، ترمزهای دیسکی فولکسواگن در عقب، همراهبا مجموعه کامل کویلاورهای سفارشی برای سیستم تعلیق جلو و عقب، عملکرد این خودروی دستساز را افزایش داد. در داخل فولکسواگن بیتل، از ترمز دستیهای مخصوص دریفت، صندلیهای مسابقهای، رولبار و ورودیهای اینترکولر که با پنجرههای عقب خودرو یکپارچه شدهاند، استفاده میشود. تمام قطعات کارآمد هستند و فقط جنبه نمایشی ندارند.
آدونیس درباره پروژه تیونینگ خودروی فولکسواگن سوپربیتل خود میگوید:
آدونیس در ادامه به مشکلات کار نیز اشاره میکند:
نظرات