لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
‌لامبورگینی در جریان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ از نسخه‌ی اسپایدر دیفرانسیل‌عقب هوراکان رونمایی کرد.
تبلیغات

اگر شما هم از طرفداران لامبورگینی هوراکان LP 580-2 دیفرانسیل عقب هستید و آرزو داشتید که نسخه‌ی کانورتیبل آن هم تولید شود، باید بگوییم که آرزوی شما به حقیقت پیوسته است. کمپانی لامبورگینی روز گذشته در جریان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ از این خودرو رونمایی کرد و قرار است از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ میلادی برای فروش عرضه شود.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب

به غیر از سقف جمع‌شونده‌ی این خودرو (که آن را از نسخه‌ی LP 610-4 اسپایدر به عاریت گرفته است)، LP 580-2 اسپایدر فرق چندانی با نسخه‌ی LP 580-2 کوپه ندارد. مدلی که هم‌اکنون در بین تمامی نسخه‌های هوراکان محبوب‌تر است. البته، تفاوت دیگر این خودرو، نام جدید آن است. لامبورگینی برخلاف سنت همیشگی استفاده از اعداد و حروف (که معرف نوع پیشرانه و توان اسب بخار تولیدی آن است)، این خودرو را هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب نامیده است.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب

توان این خودرو توسط یک پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر تأمین می‌شود که توان تولید ۵۷۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه در کنار یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه قادر است ظرف مدت ۳.۶ ثانیه این خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند، حداکثر سرعت این خودرو ۳۱۹ کیلومتر در ساعت است.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب

سقف این سوپراسپرت در مدت ۱۷ ثانیه باز یا بسته می‌شود و در هنگام حرکت می‌توان تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، سقف را باز و بسته کرد. هنگامی که سقف این خودرو باز است (خودرو در حالت بدون سقف باشد)، ۲ باله از قسمتی که سقف جمع شده در آن قرار می‌گیرد، خارج می‌شوند تا به بهترین شکل با خطوط خودرو هماهنگی داشته باشند. همچنین، یک دریچه‌ی هوا کمک می‌کند تا از میزان آشفتگی هوای داخل کابین کاسته شود.

وزن این خودرو، با باک خالی، معادل ۱۵۰۹ کیلوگرم است و نسبت توزیع وزن ۴۰ به ۶۰ است (۴۰ درصد جلو و ۶۰ درصد عقب خودرو). سیستم تعلیق این خودرو از نوع طبق‌دار دوبل (Double Wishbone) است و تمام اجزای آن شامل فنر‌ها و میل موج‌گیرها به‌طور ویژه برای خودروی دیفرانسیل‌عقب تنظیم شده‌اند. سیستم مدیریت قدرت، سیستم کنترل کشش و پایداری آن نیز برای حالت دیفرانسیل عقب تنظیم شده‌اند.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب

برای انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، راننده می‌تواند از دکمه‌ی تعبیه‌شده روی فرمان استفاده نماید. با انتخاب حالت رانندگی Corsa track، حداکثر توان این خودرو آزاد می‌شود. لامبورگینی هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است؛ اما بر اساس گفته‌ی این کمپانی، قیمت خودروی موردبحث چیزی بین قیمت نسخه‌های LP 580-2 و LP 610-4 کوپه خواهد بود.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
لامبورگینی هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات