دوربین ۶۱ مگاپیکسلی جدید سونی، فیلمبرداری هوایی را وارد مرحله جدیدی می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
دوربین کم باکس سونی ILX-LR1 روی پهپاد در آسمان
دوربین جدید سونی که در دسته‌ی کم‌باکس‌ها قرار می‌گیرد، حسگر ۶۱ مگاپیکسلی به پهپادها اضافه می‌کند.
تبلیغات

سونی دوربین باکس (کم‌باکس) جدیدی رونمایی کرده است که ابعاد جمع‌و‌جوری دارد و به‌حدی کوچک و سبک‌وزن است که می‌توان آن را روی پهپاد قرار داد. برخلاف انتظارات اولیه‌مان، دوربین جدید سونی از همان حسگر ۶۱ مگاپیکسلی دوربین A7R V استفاده می‌کند که چند روز پیش رونمایی شد.

دوربین کم باکس سونی ILX-LR1 از نمای جلو

سونی ILX-LR1 که لحظاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی رونمایی شد، دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی مانت E جدیدی است که فقط نیم پوند (۰٫۲۳ کیلوگرم) وزن دارد و از پردازنده قدرتمند Bionz XR استفاده می‌کند و می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ حداکثر ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. ارائه‌ی این قابلیت فیلم‌برداری به‌واسطه‌ی دوربینی به این کوچکی، در نوع خود دستاوردی مهندسی است.

دوربین جدید سونی منظره‌یاب الکترونیکی ندارد و به هیچ نمایشگری مجهز نیست. به‌علاوه، این دوربین از گریپ استاندارد و باتری نیز استفاده نمی‌کند. دوربین یادشده که اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، به‌طور ویژه برای پرواز با پهپادها تولید شده است و استفاده‌‌ی صنعتی (مثل نقشه‌برداری و تصویرسنجی یا فوتوگرام‌متری) دارد.

دوربین کم باکس سونی ILX-LR1 از نمای پشت

کم‌باکس‌ها ایده‌ی جدیدی نیستند؛ اما ILX-LR1 ساختار منحصربه‌فردی دارد و سونی با این محصول کسانی را هدف قرار می‌دهد که عاشق کار با پهپاد هستند.ILX-LR1 به‌دلیل نداشتن باتری، برای دریافت انرژی به باتری خارجی پهپاد متصل می‌شود. سونی می‌گوید که برای حفظ ابعاد و وزن دوربین جدیدش، سیستم لرزش‌گیر درون‌ بدنه (IBIS) در آن قرار نداده است.

قیمت دوربین سونی ILX-LR1 برابر با ۲٬۹۵۰ دلار است. این محصول برای کاربران معمولی مناسب نیست. برای مشاهده‌ی قیمت دوربین عکاسی برندهای دیگر می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات