بهترین پرینترهای حرارتی بازار ایران [اسفند ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
بهترین پرینترهای حرارتی بازار
اگر برای فروشگاه یا کسب‌وکارتان قصد دارید پرینتر حرارتی بخرید، در این مقاله با فهرستی از بهترین پرینترهای حرارتی و لیبل‌ زن آشنا می‌شوید.
تبلیغات

تمام فاکتورها، رسید‌ها، بلیت‌های کاغذی و برچسب‌هایی که روی محصولات مختلف مشاهده می‌کنید، با استفاده‌ از پرینترهای حرارتی تولید شده‌اند. این نوع پرینترها درمقایسه‌با چاپگرهای خانگی کوچک‌تر هستند و سروصدای بسیار کمتری ایجاد می‌کنند و معمولاً به نگه‌داری کمتری هم نیاز دارند؛ زیرا در فرایند چاپ از کارتریج جوهر یا تونر استفاده نمی‌شود و تنها چیزی که برای چاپ لیبل یا رسید به آن نیاز دارند، کاغذهای حرارتی است.

در این مقاله، تعدادی از بهترین چاپگرهای حرارتی بازار را براساس قیمت و مشخصات معرفی می‌کنیم تا براساس نیازتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. پیش از معرفی مدل‌ها، برای آشنایی بهتر با سازوکار پرینترهای حرارتی و انتخابی دقیق‌تر، نکات مهمی را بررسی می‌کنیم که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

روش کار پرینتر حرارتی

برای درک نحوه‌ی عملکرد چاپگرهای حرارتی، باید با دو نوع شیوه‌ی چاپ انتقال حرارتی و چاپ حرارتی مستقیم آشنایی داشته باشید.

چاپ حرارتی مستقیم (Direct Thermal): در چاپ حرارتی مستقیم، هیچ ریبون یا جوهری در فرایند چاپ استفاده نمی‌شود. در این روش، هد پرینتر فشار و گرما را مستقیماً روی سطح کاغذ حرارتی اعمال می‌کند. کاغذ حرارتی به گرمای هد چاپگر واکنش نشان می‌دهد و در حین گرم‌شدن، تصویر یا متن تولید می‌شود.

هزینه‌های نگه‌داری و تعمیر این مدل پرینتر بسیار کمتر از چاپگرهای دیگر است؛ چرا‌که به کارتریج یا ریبون یا تونر نیاز ندارند. بااین‌حال، به‌دلیل حساسیت کاغذهای حرارتی به نور و گرما، نوشته‌ها یا تصاویر چاپ‌شده روی کاغذ پس از مدتی در‌معرض محوشدن قرار می‌گیرند.

چاپ انتقال حرارتی (Thermal Transfer): در روش چاپ انتقال حرارتی، هد حرارتی ریبون جوهر را روی سطح لیبل فشار می‌دهد. جوهر براثر گرما و فشار ذوب می‌شود و به‌شکل تصویر یا متن درمی‌آید. مزیت این روش درمقایسه‌با روش حرارتی مستقیم این است که نوشته‌ها به‌مرور‌زمان محو نمی‌شوند و ماندگاری بیشتری دارند. به‌علاوه، امکان چاپ با رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد. معمولاً پرینترهای لیبل‌زن از این روش چاپ استفاده می‌کنند.

نکات مهم پیش از خرید پرینتر حرارتی

هنگام انتخاب پرینتر حرارتی، باید نکات زیادی مثل سرعت و وضوح چاپ و نحوه‌ی اتصال و سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف را در نظر بگیرید.

  • سرعت چاپ: سرعت چاپ پرینتر حرارتی در مشاغلی که به چاپ در تیراژ انبوه نیاز دارند، بسیار اهمیت دارد. چاپگری با سرعت زیاد می‌تواند برچسب‌ها و رسیدها یا فاکتورهای بیشتری را در زمان کمتری تولید کند که باعث بهبود کارایی و صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
  • وضوح چاپ: رزولوشن چاپ پرینترهای حرارتی برحسب نقطه در اینچ (DPI) در محدوده‌ی 203DPI تا 600DPI رتبه‌بندی می‌شود. رزولوشن عالی تضمین می‌کند که متن چاپ‌شده یا بارکد یا لوگو کاملاً واضح و مطابق با استانداردهای خاص صنعت است.
  • گزینه‌های اتصال: پرینترهای حرارتی با گزینه‌های اتصال مختلف ازجمله اترنت، بلوتوث، USB، سریال، وای‌فای و بلوتوث ارائه می‌شوند. چاپگر حرارتی مناسب باید چندین گزینه اتصال داشته باشد تا کاربر دغدغه‌ای در زمینه‌ی اتصال آن نداشته باشد. معمولاً اتصال اترنت برای حجم‌های بیشتر و وای‌فای برای حجم‌های کمتر توصیه می‌شود.
  • سازگاری با نرم‌افزار: چاپگر حرارتی باید با نرم‌افزاری که درحال‌حاضر در کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، سازگاری داشته باشد؛ بنابراین، به‌دنبال چاپگرهایی باشید که می‌توانند با سیستم‌عامل‌های مختلف ازجمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS کار کنند.

بهترین پرینتر حرارتی

پرینتر حرارتی سوو SLK-TS400EB

پرینتر حرارتی سوو SLK-TS400EB

اگر به‌دنبال پرینتری هستید که علاوه‌بر اتصالاتی مثل USB و اترنت و سریال، امکان اتصال ازطریق بلوتوث و وای‌فای را داشته باشد، پرینتر حرارتی فیش‌زن سوو SLK-TS400EB انتخاب هوشمندانه‌ای است.

پرینتر سوو SLK-TS400EB با انواع سیستم‌عامل‌ها ازجمله ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS سازگاری دارد و با سرعت چاپ ۲۲۰ میلی‌متر‌بر‌ثانیه و قابلیت اتصال به‌ کشوی پول، گزینه‌ای مناسب برای فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ به‌شمار می‌آید. حداکثر عرض چاپ این پرینتر ۷۲ میلی‌متر است و باید رول‌های کاغذی با عرض ۸۰ میلی‌متر را درون ‌آن قرار دهید.

از دیگر ویژگی‌های پرینتر سوو SLK-TS400EB می‌توان به چاپ با وضوح 180DPI و برش‌دهنده‌ی خودکار کاغذ و امکان نصب و کاربری آسان آن اشاره کرد. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده است و در‌حال‌حاضر، با قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون‌ تومان فروخته می‌شود.

پرینتر حرارتی زد ای سی ZP300

پرینتر حرارتی زد ای سی ZP300

پرینتر حرارتی زد ای سی ZP300 با سرعت چاپ ۲۵۰ میلی‌متر‌بر‌ثانیه انتخاب مناسبی برای فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و داروخانه‌ها به‌حساب می‌آید. وزن محصول ۱٫۱ کیلوگرم است و با ابعاد ۱۴/۲ در ۱۴ در ۱۹/۵ میلی‌متر فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

پرینتر ZEC ZP300 با پورت‌های اتصال USB و اترنت و سریال ارائه شده و با سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس سازگاری دارد. رزولوشن چاپ 203DPI، درگاه اتصال به کشوی پول، برش‌دهنده‌ی خودکار و عرض چاپ ۸۰ میلی‌متری از دیگر امکانات مهم این محصول به‌شمار می‌آیند. پرینتر حرارتی زد ای سی ZP300 را می‌توان با کمتر از ۵ میلیون تومان خرید.

پرینتر حرارتی میوا مدل TP-UNW

پرینتر حرارتی میوا TP-UNW

پرینتر حرارتی میوا TP-UNW دستگاهی جمع‌وجور و مقرون‌به‌صرفه است که برای رستوران‌ها و فروشگاه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. این پرینتر می‌تواند رسیدهایی با وضوح ۲۰۳ نقطه‌براینچ (dpi) را با حداکثر سرعت ۳۰۰ میلی‌متر‌بر‌ثانیه چاپ کند. عرض محتوای چاپ‌شده روی کاغذ نیز حدوداً ۸ سانتی‌متر است.

وزن پرینتر حرارتی میوا حدودا ۱٫۵ کیلوگرم و ابعاد آن ۱۳٫۸ در ۱۴٫۵ در ۱۹ سانتی‌متر است. این پرینتر پورت‌های مختلفی ازجمله LAN و USB و سریال را شامل می‌شود و با سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز سازگاری دارد. علاوه‌براین، از چاپ حرارتی مستقیم برای چاپ رسید و فیش استفاده می‌کند و براساس گفته‌ی میوا، طول عمر هد آن بیش از ۱۰ سال است. پرینتر حرارتی میوا مدل TP-UNW را می‌توانید با قیمت تقریبی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تهیه کنید.

پرینتر حرارتی بی سیم بیکسولون SPP-R310

پرینتر حرارتی بیکسولون SPP-R310

اگر به‌واسطه‌ی شغلتان باید پرینتر حرارتی را همیشه همراه خود داشته باشید، پرینتر حرارتی بیکسولون SPP-R310 با قابلیت اتصال بی‌سیم و سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS انتخاب مناسبی است. این پرینتر با ابعاد ۵۸ در ۱۲۶ در ۱۰۵ میلی‌متر و وزن ۳۸۵ گرمی، به‌قدری کوچک است که به‌راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کنید.

پرینتر حرارتی SPP-R310 به باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و تا ۲۴ ساعت شما را همراهی خواهد کرد. رزولوشن چاپ این پرینتر 203DPI است و با سرعت ۱۰۰ میلی‌متربرثانیه رسیدهایی با عرض ۷۲ میلی‌متر را چاپ کند. پرینتر حرارتی بی‌سیم بیکسولون SPP-R310 را می‌توانید با قیمت ۳ تا ۴ میلیون تومان بخرید.

بهترین پرینتر لیبل زن

پرینتر لیبل زن سی تی زن CL-S621

پرینتر حرارتی سی تی زن CL-S621

اگر پرینتر حرارتی را برای کارگاه‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ نیاز دارید، باید به‌سراغ مدل‌های نیمه صنعتی و صنعتی بروید که معمولاً قیمت گران‌تری هم دارند. پرینتر لیبل‌زن نیمه‌صنعتی سی تی زن CL-S621 با بهره‌مندی از هر دو روش چاپ مستقیم حرارتی و چاپ انتقال حرارتی یکی از مدل‌هایی است که می‌توانید روی‌ آن حساب باز کنید.

عرض چاپ در پرینتر سی‌تی‌زن CL-S621 تقریباً ۱۰۴ میلی‌متر است و براساس نیازتان می‌توانید رول‌هایی تا طول ۱۲۷ میلی‌متر را درون آن قرار دهید. چاپ لیبل‌ها با وضوح 203DPI و سرعت ۱۰۰ میلی‌متر‌بر‌ثانیه و درگاه‌های ارتباطی USB و سریال از دیگر ویژگی‌های مهم این پرینتر به‌حساب می‌آیند.

وزن پرینتر سی تی زن CL-S621 نیز حدوداً ۴/۵ کیلوگرم و ابعادش ۲۸۹ در ۲۳۱ در ۲۷۰ میلی‌متر است. برای خرید این محصول باید ۳۵ میلیون تومان هزینه کنید.

پرینتر لیبل زن اسکار MetaPrint lll

پرینتر حرارتی اسکار MetaPrint lll

پرینتر لیبل زن اسکار MetaPrint lll دقت و سرعت زیادی در تولید لیبل‌های حرارتی دارد و همچون مدل قبل از دو روش چاپ مستقیم حرارتی و انتقال حرارتی استفاده می‌کند تا بدون استفاده از ریبون هم بتوانید از آن استفاده کنید. این پرینتر چاپ تصاویر و حروف و بارکدها را با رزولوشن 300DPI و حداکثر سرعت ۱۲۷ میلی‌متر‌بر‌ثانیه انجام می‌دهد و برای کسب‌وکارهای بزرگ گزینه‌ی مناسبی است.

برای اتصال پرینتر می‌توان از پورت‌های اترنت، USB و سریال استفاده کرد و با سیستم‌عامل ویندوز نیز سازگاری دارد. پرینتر حرارتی اسکار MetaPrint lll را می‌توانید با کمتر از ۱۵ میلیون تومان تهیه کنید.

پرینتر حرارتی زد ای سی zp400

پرینتر حرارتی زد ای سی zp400

پرینتر حرارتی زد ای سی zp400 یکی از بهترین پرینترهای حرارتی بازار است که با رزولوشن 300DPI برچسب‌هایی با وضوح عالی تولید می‌کند. این پرینتر ۴ کیلوگرمی با سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز سازگاری دارد و گزینه‌های اتصال آن فقط به USB محدود می‌شود.

پرینتر zp400 هر ۴۸ ساعت یک‌ بار به‌صورت خودکار کالیبره می‌شود و نیازی نیست به‌صورت دستی این کار را انجام دهید. از دیگر امکانات مهم آن می‌توان به سرعت چاپ ۱۰۲ میلی‌متربرثانیه و استفاده از دو روش چاپ حرارتی مستقیم و چاپ انتقال حرارتی و عرض چاپ حداکثر ۱۰۴ میلی‌متر اشاره کرد. پرینتر حرارتی زد ای سی مدل zp400 با قیمت ۷ تا ۷٫۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

پرینتر لیبل زن لونار Niimbot-B21

پرینتر حرارتی Niimbot-B21

پرینتر لیبل زن لونار Niimbot-B21 برخلاف مدل‌های قبل به‌صورت بی‌سیم و ازطریق بلوتوث به دستگاه‌های سازگار متصل می‌شود. باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این پرینتر با هر بار شارژ می‌تواند ۴ تا ۵ ساعت به‌صورت مداوم کار کند و برای صرفه‌جویی در مصرف باتری نیز پس از ۱۵ دقیقه توقف به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

پرینتر لونار Niimbot-B21 امکان چاپ برچسب‌هایی با عرض ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر را دارد. برای دسترسی به فونت‌ها و عملکردهای بیشتر نیز، می‌توانید از‌طریق بلوتوث به برنامه‌ی NIIMBOT متصل شوید و کنترل بیشتری بر محتوای چاپ‌شده داشته باشید.

پرینتر لونار مدل Niimbot-B21 با قابلیت چاپ تصاویر و حروف و بارکد را می‌توانید با قیمت حدودی ۳ میلیون تومان بخرید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین پرینتر حرارتی بازار کدام است؟

    پرینتر حرارتی سوو SLK-TS400EB با سرعت چاپ ۲۲۰ میلی‌متر‌بر‌ثانیه، گزینه‌های اتصال متنوع همچون وای‌فای، بلوتوث، USB و اترنت و سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف مثل اندروید، iOS، ویندوز و مک یکی از بهترین پرینترهای حرارتی بازار محسوب می‌شود.

  • بهترین پرینتر لیبل زن بازار کدام مدل است؟

    اگر پرینتر را برای کسب‌وکارهای بزرگ می‌خواهید، پرینتر حرارتی سی تی زن CL-S621 با بهره‌مندی از دو روش چاپ حرارتی مستقیم و چاپ انتقال حرارتی گزینه‌ی مناسبی است. این پرینتر با قیمت حدودی ۳۵ میلیون تومان دردسترس قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات