راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای ترید [بهمن ۱۴۰۲]

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین لپ تاپ های مناسب برای ترید
بهترین لپ‌تاپ برای ترید با توجه به نیاز کاربر شامل مواردی با نمایشگر باکیفیت و پردازنده‌ی قدرتمند همراه با رم ۱۶ گیگابایتی می‌شود.
تبلیغات

هر زمانی که برای خرید لپ‌تاپ اقدام کنید، با انواع و اقسام لپ‌تاپ در برندها و مشخصات متنوع مواجه می‌شوید و اگر هدف اصلی خودتان را از خرید ندانید، در اولویت‌بندی ویژگی‌ها و مشخصات فنی مدنظر دچار سردرگمی خواهید شد. در این مقاله قصد داریم سراغ راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای ترید برویم.

دقت کنید که با توجه به نوع نیاز و با در نظر داشتن قیمت لپ تاپ می‌توانید انتخاب‌ هوشمندانه‌تری در خرید داشته باشید. برای مثال، اگر دانشجو هستید باید سراغ بهترین لپ تاپ دانشجویی که ویژگی‌های ضروری و موردنیاز شما را تأمین کند، بروید. از سویی دیگر، بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدئو برای دسته‌ای دیگر از کاربران ارائه می‌شوند.

فراموش نکنید که غیر از کارهای تخصصی‌ که کاربر با برنامه‌ها و پردازش‌های سنگین سروکار دارد، تقریباً در سطح پایه و شروع هر کاری، اکثر لپ‌تاپ‌هایی که در بین بهترین لپ تاپ های بازار قرار می‌گیرند، از پس نیازتان برمی‌آیند؛ اما، معرفی بهترین لپ تاپ برای ترید صرفاً با معیارهای متناسب در ایدئال‌ترین حالت در نظر گرفته می‌شوند.

نکات مهم در خرید لپ تاپ برای ترید

پردازنده

پردازنده‌های سری Core Series 1 اینتل با پس زمینه‌ی طرح‌دار

وجود پردازنده قدرتمند به‌دلیل سرعت بالا در اجرای فرمان‌ها در لپ‌تاپ‌های کاری یکی از ضروری‌ترین اجزا به‌حساب می‌آید. کار کردن روان لپ‌تاپ از آن جهت اهمیت دارد که تأخیر در اجرا باعث از دست رفتن زمان طلایی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

هرچند نیازی به پردازنده‌های پرچم‌دار نیست، زیرا قیمت پردازنده مستقیماً روی قیمت لپ‌تاپ اثر می‌گذارد. بنابراین، پردازنده‌های نسل جدید از قدرت کافی برای رفع نیاز کاربران به‌خصوص در سطوح اولیه بهره‌مند هستند و هرچه سرتان شلوغ‌تر شد می‌توانید سراغ نمونه‌های پرچم‌دار سری‌های H به بالا در اینتل و AMD بروید.

رم

تریدرها معمولاً چندین نمودار را همزمان بررسی می‌کنند و نیاز دارند که اخبار دست‌اول را در چند وب‌سایت زیرنظر بگیرند. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود زبانه‌های متعددی در مرورگر باز کنند، پس پیشنهاد می‌شود که حداقل سراغ رم ۱۶ گیگابایتی بروند. البته، راه دیگر این است که درصورت خرید لپ‌تاپ با رم کم‌تر مطمئن شوید که امکان ارتقاء رم وجود داشته باشد تا در آینده آن را افزایش دهید.

دیگر نکته‌ای که باید درنظر داشت این است که حجم رم نسبت‌به فرکانس آن اولویت دارد؛ بنابراین، نیاز نیست توجه خاصی به فرکانس رم داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره اینکه فرکانس رم چیست و چه تفاوتی با سرعت رم دارد، سراغ مقاله آن بروید.

صفحه‌نمایش

به‌دلیل وجود انواع نمودار و پایش وب‌سایت‌های مختلف، باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر بزرگ بروید یا درصورتی که حمل‌ونقل لپ‌تاپ اولویت دارد و نمونه‌های ۱۴ اینچی را مدنظر دارید، باید مطمئن شوید که امکان اتصال آن به مانیتور یا تلویزیون وجود داشته باشد. علاوه‌براین، زاویه دید نمایشگر نیز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

بهترین مانیتور های بازار از ۶ میلیون تا ۶۰ میلیون [آذر ۱۴۰۲]
بهترین مانیتور های بازار از ۶ میلیون تا ۶۰ میلیون [آذر ۱۴۰۲]
مطالعه '17

از دیگر ویژگی‌های بهترین لپ‌تاپ برای ترید علاوه‌بر وزن معقول، فضای ذخیره‌سازی SSD، باتری و شارژدهی متناسب برای حمل‌ونقل آسان است زیرا اگر واقعاً حمل‌ونقل اهمیتی برایتان اهمیتی نداتشه باشد، شاید خرید کامپیوتر رومیزی و اسمبل کردن کامپیوتر شخصی تصمیم بهتری برایتان به‌حساب بیاید. به طور کلی می‌توان گفت بهترین لپ‌تاپ‌ برای ترید از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی به بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی دارد.

اکنون با توجه به قیمت هر مدل لپ‌تاپ، سراغ معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب ترید می‌رویم.

بهترین لپ تاپ برای ترید تا ۲۰ میلیون

نمای جلوی لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد

لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 X1502ZA

نخستین مدل پیشنهادی در فهرست بهترین لپ‌تاپ ترید با توجه به اندازه نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر FHD، لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 X1502ZA است. این لپ‌تاپ پردازنده Core i3 نسل ۱۲ دارد که بیشینه فرکانس ۴٫۴ گیگاهرتز فراهم می‌کند و با وجود ۶ هسته پردازشی و ۸ ترد می‌توان برای نمایش و تحلیل انواع نمودار به آن تکیه کرد.

پردازنده نسل ۱۲ لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 X1502ZA با رم ۱۲ گیگابایتی همراه می‌شود تا فضای کاری مورد نیاز برای باز کردن زبانه‌های متعدد در مرورگر را فراهم کند. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ از نوع IPS و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، به‌علاوه‌ی فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD از دیگر مشخصات این دستگاه به‌حساب می‌آیند.

دقت داشته باشید که در خرید لپ‌تاپ مناسب ترید وجود فضای ذخیره‌سازی با حجم بالا اهمیتی ندارد و فقط قیمت لپ‌تاپ را افزایش می‌دهد. از سویی دیگر، در این محدوده قیمتی با کاهش توقع از نمایشگر می‌توانید سراغ لپ‌تاپی با پردازنده نسل ۱۳ بروید.

انتخاب جایگزین: لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 A1504VA پردازنده نسل ۱۳

لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 A1504VA نمای چپ و درگاه ها

انتخاب جایگزین در این محدوده قیمتی با پردازنده بهتر، لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 A1504VA است که پردازنده Core i3-1315U دارد و ۶ هسته و ۸ ترد دارد و فرکانسی بین ۰٫۹ تا ۴٫۵ گیگاهرتز ارائه می‌کند.

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 A1504VA پنل TN دارد که درمقایسه‌با IPS زمان پاسخ‌دهی سریع‌تری دارد؛ اما در نمایش رنگ‌ها از IPS جا می‌ماند. این محصول را به‌صورت کاستوم‌شده با رم ۱۲ گیگابایت و با قیمتی حدود ۲۲ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید. البته ممکن است در فروشگاه‌های دیگر با قیمت متفاوتی موجود باشد.

بهترین لپ تاپ برای ترید تا ۳۰ میلیون

نمای نیمرخ راست لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1504ZA در حالت باز و نمایش پورت‌های لبه سمت راست رنگ نقره‌ای

لپ تاپ VivoBook 15 X1504VA با پردازنده i5 نسل ۱۳

در کانال قیمتی تا ۳۰ میلیون تومان می‌توان سراغ لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook 15 X1504VA رفت که با پردازنده Core i5-1335U دارای ۱۰ هسته و ۱۲ مگابایت و ۱۲ ترد فرکانسی بین ۰٫۹ تا ۴٫۶ گیگاهرتز ارائه می‌کند. این پردازنده با رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 همراهی می‌شود و فضای ذخیره‌سازی SSD M2 نیز آمادگی دستگاه را برای پاسخ‌دهی در سریع‌ترین زمان آماده می‌کند.

لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook 15 X1504VA نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ با پنل IPS LCD دارد. از سایر مشخصات آن می‌توان به درگاه USB-C اشاره کرد؛ البته، این درگاه از تاندربولت پشتیبانی نمی‌کند.

بهترین لپ تاپ برای ترید تا ۴۰ میلیون

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 5 16IRL8 نمای جلو صفحه نمایش روشن

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 16IRL8

با افزایش بودجه تا ۳۵ میلیون تومان می‌توانید سراغ لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 16IRL8 بروید که با پردازنده قدرتمند i7-13700 دارای ۱۴ هسته و ۲۰ ترد با قدرت تمام آماده پاسخگویی به فرمان‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است. این پردازنده با رم ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 همراهی می‌شود و ظرفیت فضای ذخیره‌سازی SSD آن نیز به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد.

نمایشگر لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 16IRL8 با اندازه ۱۶ اینچ وضوح تصویر ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ ارائه می‌کند و روشنایی آن در بیشترین حالت به ۳۰۰ نیت خواهد رسید. نسبت تصویر ۱۶:۱۰ نیز از دیگر مشخصات نمایشگر IPS این لپ‌تاپ است. با وجود اندازه ۱۶ اینچی وزن دستگاه ۱٫۸۹ کیلوگرم است.

انتخاب جایگزین: لپ تاپ ایسوس VivoBook 17X K1703ZA

نمای نیمرخ چپ و پشت لپ تاپ ایسوس ویووبوک 17X K1703ZA

یکی از معیارهای مهم انتخاب لپ‌تاپ مناسب ترید نمایشگر بزرگ است که لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 17X K1703ZA با اندازه ۱۷٫۳ اینچ و وضوح فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و وزن ۲٫۱ کیلوگرمی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این لپ‌تاپ پردازنده Core i7 نسل ۱۲ سری 12700H دارد که بیشینه فرکانسی تا ۴٫۷ گیگاهرتز ارائه می‌کند و در کنار آن رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و فضای ذخیره‌سازی SSD در راستای افزایش راندمان قرار گرفته‌اند.

اگر در محدوده قیمت تا ۶۰ میلیون تومان می‌خواهید لپ‌تاپی تهیه کنید که گرافیک مجزا نیز داشته باشد، باید سراغ فهرست بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی بروید.

بهترین لپ تاپ برای ترید تا ۵۰ میلیون

مک بوک ایر M1

نمایشگر و نمای جلو مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1

با اینکه حدود چهار سال از معرفی مک بوک ایر M1 در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌گذرد؛ اما با توجه به قیمت مک بوک در بازار، همچنان کاربران می‌توانند با خاطری آسوده در محدوده قیمتی تا ۵۰ میلیون تومان سراغ آن بروند. این لپ‌تاپ با تراشه M1 و رم ۸ گیگابایت می‌تواند در ابتدای کار ترید پاسخگوی نیاز شما باشد. به‌طور کلی مک در مدیریت رم روی مرورگر مانند نمونه‌های مشابه ویندوزی دچار چالش نمی‌شود؛ بنابراین خرید مک‌بوک با رم ۸ گیگابایت به‌واسطه سیستم‌عامل مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مک‌بوک ایر M1 هنوز دربین بسیاری از رقبا از نظر شارژدهی و بهره‌وری در سطح عالی قرار می‌گیرد و با وجود نمایشگری با وضوح بالا و روشن، بدنه‌ی آلومینیومی، مصرف کم (شارژدهی مانند گوشی هوشمند) و سرعت پردازشی به‌راحتی می‌تواند در فهرست بهترین لپ تاپ برای ترید جایگاه داشته باشد.

تنها ایرادی که در این فهرست با توجه به معیارها به مک‌بوک ایر M1 وارد می‌شود، اندازه ۱۳٫۳ اینچی نمایشگر است که استفاده از آن برای ترید کمی دشوار به‌نظر می‌رسد؛ هرچند با خرید مانیتور و اتصال آن به لپ‌تاپ می‌توان مشکل را رفع کرد.

بهترین لپ تاپ برای ترید تا ۶۰ میلیون

لپ تاپ ایسوس Vivobook 16X OLED K3605VC

لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook 16X OLED K3605VU نمای راست

با توجه به اهمیت پردازنده قدرتمند در محدوده قیمت ۶۰ میلیون تومان می‌توانید سراغ لپ‌تاپ ایسوس Vivobook 16X OLED K3605VC بروید که پردازنده اینتل Core i9-13900H با بیشینه فرکانسی تا ۵٫۴ گیگاهرتز دارد و ۱۴ هسته پردازشی آن با ۲۴ ترد و ۲۴ مگابایت کش همراه با ۱۶ گیگابایت رم DDR4 آمادگی کامل برای اجرای روان مرورگر با زبانه‌های متعدد را دارد.

لپ‌تاپ ایسوس Vivobook 16X OLED با نمایشگر ۱۶ اینچی OLED وضوح تصویر ۲۰۰۰ × ۳۲۰۰ ارائه می‌کند و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. با وجود گرافیک مجزای ۴ گیگابایتی ۳۰۵۰ انویدیا نیز می‌توان انتظار اجرای بازی و برنامه‌های گرافیکی را نیز از این دستگاه داشت.

اگر می‌خواهید گرافیک به‌روزی داشته باشید تا دریای از انواع بازی‌ها نیز دردسترستان قرار بگیرد می‌توانید لپ‌تاپ Vivobook Pro 16 OLED K6602 با پردازنده i7-13700 و گرافیک ۴۰۵۰ و رم ۱۶ گیگابایتی را درنظر بگیرید.

بهترین لپ تاپ برای ترید تا ۸۰ میلیون

مک بوک Air 15 2023 M2

مک بوک ایر ۱۵ اینچی - نمای جلو

مک‌بوک Air 15 2023 M2 با نمایشگر ۱۵٫۳ اینچی و پنل IPS وضوح تصویر ۱۸۶۴ × ۲۸۸۰ ارائه می‌کند و روشنایی آن در بیشترین حالت به ۵۰۰ نیت می‌رسد و در این زمینه حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این محصول به‌عنوان حسن ختام بهترین لپ‌تاپ برای ترید انتخاب شده است که نسخه دارای فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD و رم ۸ گیگابایتی آن حدود ۷۰ میلیون قیمت دارد.

از نظر پردازشی نیز مک‌بوک Air 15 2023 M2 با پردازنده اختصاصی اپل M2 روانه بازار شده است که نسبت‌ به M1 شاهد بهینه‌سازی‌های جزئی در آن بودیم و تجربه کاربری روانی دارد. وزن این لپ‌تاپ کمی بیشتر از ۱٫۵ کیلوگرم است و آن را به انتخاب عالی برای ترید تبدیل می‌کند؛ به‌خصوص اگر جزو افرادی هستید که در طول روز نیاز شدیدی به حمل‌ونقل لپ‌تاپ دارید.

امکان ندارد که برای خرید لپ‌تاپ در محدوده قیمتی بالای ۷۰-۸۰ میلیون تومان اقدام کنید و در این مسیر عده‌ای علت پافشاری شما برای خرید لپ‌تاپ با این هزینه را جویا نشوند. بنابراین، اگر واقعاً موضوع امکان حمل‌ونقل دستگاه (حتی یک‌بار در روز) برای شما مسئله مهمی نیست و قرار است همیشه در یک مکان مستقر بماند، توصیه می‌کنیم سراغ اسمبل کامپیوتر رومیزی بروید، زیرا با چنین بودجه‌‌ای قطعاً به منابع بهتری دسترسی خواهید داشت.

جمع‌بندی

در نهایت انتخاب و خرید بهترین لپ‌تاپ برای ترید باید براساس نیازها و اولویت‌های مشتری انجام شود؛ اما در خرید چنین لپ‌تاپی باید به نمایشگر باکیفیت، پردازنده قوی و رم حداقل ۱۶ گیگابایتی توجه ویژه داشت. همچنین باتری و شارژدهی در صورت استفاده از لپ‌تاپ در محل‌های مختلف بسته به نیاز هر فرد از معیارهای مهم تلقی می‌شود.

اکنون نوبت شما کاربران زومیت است که در صورت استفاده از لپ‌تاپ برای ترید، تجربه‌ی خودتان را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات