بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار [بهمن ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین ویدیو پروژکتورهای بازار
با بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار برای فیلم دیدن و مصارف خانگی، جلسات اداری و ارائه‌های درسی و گیمنیگ آشنا شوید.
تبلیغات

تجربه‌ی تماشای فیلم با ویدیو پروژکتور می‌تواند به‌اندازه‌ای خوشایند باشد که دیگر حاضر به استفاده از تلویزیون نباشید. اگر برایتان سوال شده است که ویدئو پروژکتور بهتر است یا تلویزیون اول باید نگاهی به نیازهایتان بیندازید و بعد با مطالعه و تحقیق، گزینه‌ی مناسبتان را انتخاب کنید. قیمت تلویزیون به‌طور معمول از قیمت ویدیو پروژکتور مناسب‌تر است. برای خرید ویدیو پروژکتوری که کیفیت مطلوبی داشته باشد و بتواند سال‌ها برایتان کار کند باید آماده‌ی هزینه کردن باشید.

در این راهنمای خرید، بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار را در قیمت‌های مختلف به شما معرفی کرده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

نکات مهم قبل از خرید

ویدئو پروژکتور ها برای مصارف اداری، خانگی و گیمینگ خریداری می‌شوند. هر دسته از این مصارف نیازمند ویژگی‌های خاصی در ویدیو پروژکتور هستند اما به‌طور کلی بسیاری از ویژگی‌ها با هم شباهت زیادی دارند. برای مثال نرخ نوسازی ویدیو پروژکتور در کاربردهای گیمینگ اهمیت ویژه‌ای دارد اما در مصارف خانگی و اداری اینطور نیست. بهتر است برای خرید ویدیو پروژکتور موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • روشنایی: روشنایی پروژکتور یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. روشنایی ویدیو پروژکتور بر حسب لومن و انسی لومن مشخص می‌شود و باید بر اساس محیطی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب شود. برای مثال پروژکتوری که در اتاق روشن استفاده می‌شود باید روشنایی بیشتری داشته باشد؛ پس اگر محیطتان به اندازه کافی تاریک نیست به این موضوع دقت کنید.
  • وضوح: وضوح پروژکتور به تعداد پیکسل‌هایی که می‌تواند نمایش دهد اشاره دارد. وضوح بالاتر، تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. در بازار ما پروژکتورهای فراوانی با وضوح SVGA ،XGA و WXGA در قیمت‌های کم تا زیاد پیدا می‌شود. هرچند میزان وضوح به کاربری شما هم بستگی دارد اما در این راهنمای خرید بیشتر سعی شده است تا مدل‌هایی با وضوح Full HD و 4K معرفی شوند.
  • نسبت کنتراست: نسبت کنتراست پروژکتور به تفاوت بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت‌های تصویر اشاره دارد. نسبت کنتراست بالاتر جزئیات بیشتر و دقت رنگ بهتری را ارائه می‌دهد.
  • فاصله پرتاب: فاصله پرتاب پروژکتور به فاصله بین پروژکتور و صفحه نمایش اشاره دارد. فاصله پرتاب مناسب به اندازه‌ی اتاقی که ویدئو پروژکتور در آن استفاده می‌شود، بستگی دارد.
  • عمر لامپ: عمر لامپ پروژکتور به مدت زمانی که لامپ قبل از نیاز به تعویض دوام می‌آورد، اشاره دارد. پروژکتور با طول عمر لامپ طولانی، نیاز به تعویض مکرر لامپ را از بین می‌برد.
  • تصحیح زاویه تصویر: تصحیح زاویه تصویر یا کیستون (Keystone) قابلیتی است که به پروژکتور اجازه می‌دهد تصویر را برای تصحیح اعوجاج ناشی از زاویه نمایش آن تنظیم کند. این امر به‌ویژه زمانی مهم است که پروژکتور در اتاقی استفاده شود که قرار دادن مستقیم آن در مقابل صفحه نمایش دشوار است.

برای مدرسه و اداره، باید به دنبال پروژکتوری با وضوح بالا، روشنایی خوب و طول عمر لامپ بالا باشید. این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که ارائه‌های شما واضح و قابل مشاهده هستند. برای مصارف خانگی نیز همین موارد صدق می‌کند اما اگر نمی‌خواهید بلندگوهای جداگانه تهیه کنید، باید کیفیت بلندگوهای ویدیو پروژکتور را هم در نظر بگیرید.

برای بازی، باید به دنبال پروژکتوری با حداقل ۲۰۰۰ لومن، نسبت کنتراست ۵۰۰۰:۱، ورودی‌های سازگار با کنسول، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ پیکسل باشید.

بهترین ویدئو پروژکتور های بازار

شیائومی ونبو T2R Max

ویدیو پروژکتور شیائومی ونبو T2R Max

اگر به دنبال ویدئو پروژکتور کوچک، کاربردی و قابل حمل هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، مینی پروژکتور ونبو T2R Max انتخابی مطلوبی است. این دستگاه با شدت روشنایی ۳۵۰ انسی لومن می‌تواند تصاویر را با وضوح Full HD به نمایش درآورد. پردازنده‌ی آن نیز قابلیت پشتیبانی از فناوری HDR و MEMC را دارد.

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های ونبو در این قیمت، سیستم عامل اندروید ۹ و امکان اتصال از طریق وای‌فای و بلوتوث است. پورت‌های AV ،HDMI ،USB و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیز راه‌های اتصال سیمی T2R Max را با دستگاه‌های دیگر ممکن می‌کنند.

تصحیح کیستون 4D در T2R Max می‌تواند تصویر را از چهار جهت تنظیم کند تا زاویه مناسب تابش میسر شود. این تکنولوژی به مینی پروژکتور کمک می‌کند تا حتی زمانی که کاملاً در برابر پرده قرار ندارد، تصاویر را با کیفیت و وضوح بالا نمایش دهد. فوکوس تصاویر نیز به‌صورت دستی با پیچ مخصوص روی دستگاه انجام می‌شود.

طراحی ضدغبار و فن توربو نصب‌شده در T2R Max باعث خنک شدن دستگاه و افزایش طول عمر آن می‌شود. دستگاه به دو بلندگوی استریوی ۳ واتی نیز مجهز است اما قیمت پروژکتور شیائومی برای اکثر بودجه‌ها مناسب است.

النز SD500 Smart Android

ویدیو پروژکتور النز SD500 Smart Android

ویدئو پروژکتور النز SD500 دستگاه جذابی است که با قیمت مناسب همراه با پرده نمایش فروخته می‌شود. با روشنایی ۳۲۰۰ لومن، رزولوشن صفحه نمایش Full HD و کنتراست ۳۰۰۰:۱ امکان پردازش تصاویر 4K را هم دارد. اندازه تصویر خروجی این ویدئو پروژکتور معادل حداقل ۴۲ تا حداکثر ۱۵۰ اینچ است. نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن نیز امکان تجربه‌ی گیمینگ روانی را فراهم خواهد کرد.

پروژکتور النز با سیستم عامل اندروید و امکان اتصال وای‌فای و بلوتوث، به گیرنده دیجیتال DVB T2 مجهز شده است تا بتواند کانال‌های تلویزیونی را هم دریافت کند.

النز SD500 داراری پورت‌های 2 AV ،HDMI ،USB و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است و از تنظیم کیستون چهارطرفه دیجیتال (عمودی و افقی) پشتیبانی می‌کند. همچنین یک عدد اسپیکر ۵ وات های‌فای نیز دارد.

شیائومی ونبو X5

ویدیو پروژکتور شیائومی ونبو X5

شیائومی ونبو X5 پروژکتور قابل حمل و زیبایی است که می‌تواند تصاویر را با وضوح Full HD و روشنایی ۱۱۰۰ انسی لومن و نسبت کنتراست ۲۵۰۰:۱ ارائه دهد. این دستگاه در فاصله ۱ تا ۴ متری از صفحه نمایش، اندازه تصویری بین ۳۰ تا ۱۲۰ اینچ را به‌نمایش می‌گذارد. گفتنی است X5 از قابلیت HDR10 و نمایش تصاویر 4K هم پشتیبانی می‌‌کند. عملکرد فوکوس خودکار و تصحیح کیستون خودکار در پروژکتور X5 باعث نمایش تصویری مستطیلی و منظم می‌شود.

این مدل پروژکتور ونبو به Android TV 9.0 مجهز شده، کاربری آسانی دارد و می‌توان با کمک دستیار صوتی گوگل با آن کار کرد. در پشت پروژکتور X5 دو درگاه USB-A، جک ۳٫۵ میلی‌‌متری، درگاه HDMI و AV به همراه اسپیکر قرار گرفته است. قابل حدس است که از اتصال وای‌فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

وی وی برایت F40 UP

ویدیو پروژکتور وی وی برایت F40 UP

وی وی برایت F40 UP با وضوح 1080x1920 پیکسل، شدت روشنایی ۴۸۰۰ لومن و کنتراست ۱۵۰۰۰:۱ گزینه‌ی مناسب دیگری است که در بین بهترین ویدیو پروژکتور های بازار قرار گرفته است. با فاصله‌ی بین نیم تا ۶ متر از دیوار می‌تواند تصویری به ابعاد بین ۵۰ تا ۲۰۰ اینچ به نمایش در بیاورد و با بهره‌گیری از یک عدد ساندبار استریو ۲۰ واتی صدای خوبی تولید کند.

F40 UP از سیستم عامل اندروید برخوردار است و دو عدد پورت USB، یک عدد پورت HDMI و LAN، یک عدد درگاه SPDIF و یک جک ۳٫۵ میلیمتری AUX دارد. F40 UP در کنار و‌ای‌فای و بلوتوث از قابلیت‌های Miracast و Airplay نیز پشتیبانی می‌کند.

اوپتوما HD28i

ویدیو پروژکتور اوپتوما HD28i

اپتوما HD28i ویدئو پروژکتور باکیفیتی است که تجربه‌ی تماشای دلپذیری را برایتان رقم خواهد زد. با ترکیبی از وضوح استاندارد ۱۰۸۰ پیکسل، شدت روشنایی بالای ۴۰۰۰ لومنس و کنتراست فوق‌العاده ۵۰٬۰۰۰:۱ تصاویر واضح، شفاف و خوش‌رنگی را با حداکثر قطر ۳۰۶ اینچ به نمایش می‌گذارد.

HD28i از اسپیکرهای داخلی با مجموع توان ۲ وات،‌ وای‌فای و بلوتوث، قابلیت پخش محتوای سه‌بعدی و اتصال گوشی هوشمند (MHL) برخوردار است. این ویدیو پروژکتور اپتوما همچنین دو درگاه HDMI، یک درگاه USB،‌ دو درگاه D-SUB، یک درگاه RS-232C و یک ترمینال کامپوزیت دارد.

اپسون EB-FH06

ویدیو پروژکتور اپسون EB-FH06

اپسون EB-FH06 ویدئو پروژکتوری با تکنولوژی 3LCD است که با وضوح Full HD، روشنایی ۳۵۰۰ لومن و نسبت کنتراست ۱۶۰۰۰:۱ تصاویر واضح و زنده‌ای را تا حداکثر ابعاد ۳۳۲ اینچ به نمایش درمی‌آورد.

اپسون EB-FH06 در کنار اسپیکر داخلی با قدرت ۲ وات، دو پورت ورودی HDMI، پورت USB نوع A و نوع B دارد. همچنین با تهیه دانگل وای‌فای و نصب اپلیکیشن iProjection می‌توان از اتصال وایرلس نیز برخوردار شد.

تصحیح زاویه تصویر، نمایش هم‌زمان دو تصویر (Split Screen) و توقف موقت پخش صدا و تصویر (AV Mute Slide) از دیگر قابلیت‌های ویدئو پروژکتور اپسون است.

اوپتوما UHD35x

ویدیو پروژکتور اوپتوما UHD35x

اوپتوما UHD35x یکی از بهترین ویدیو پروژکتورهای 4K بازار است که در رنج قیمتی خودش یافت می‌شود. با شدت روشنایی ۳۶۰۰ لومن و کنتراست بی‌نظیر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ می‌تواند تصاویر شفاف، زنده و خوش رنگ‌ولعابی را در حداکثر ابعاد ۳۰۰ اینچ به نمایش دربیاورد. ترکیب نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و سایر ویژگی‌ها، UHD35x را به ویدیو پروژکتور مخصوص بازی جذابی تبدیل کرده است.

ویدیو پروژکتور اپتوما از دو درگاه HDMI، یک درگاه USB A ،RS-232C ،DC 12V Trigger ،S/PDIF و یک خروجی ۳٫۵ میلی‌متری برخوردار است. اسپیکر با توان ۱۰ وات، قابلیت تصحیح زاویه تصویر، HDR10، حالت ویژه بازی (Game Mode)، تنظیم روشنایی تصویر روی دیوار (Wall Color) و امکان نصب ماژول وای‌فای هم از دیگر امتیازهای آن محسوب می‌شوند.

اپسون EB-992F

ویدیو پروژکتور اپسون EB-992F

اپسون EB-992F با برخورداری از فناوری 3LCD، ویدیو پروژکتوری است که می‌تواند تصاویر واضح و باکیفیتی را تولید کند. وضوح استاندارد Full HD، روشنایی ۴۰۰۰ لومن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و کنتراست ۱۶۰۰۰:۱ نوید یک دستگاه پخش تصویر باکیفیت را می‌دهند.

اپسون EB-992F یک اسپیکر ۱۶ وات باکیفیت مطلوب دارد، از وای‌فای پشتیبانی می‌کند و از قابلیت‌هایی مثل تصحیح زاویه تصویر، نمایش هم‌زمان دو تصویر (Split Screen)، توقف موقت پخش صدا و تصویر (AV Mute Slide)، ایجاد گذرواژه برای استفاده از دستگاه، Miracast و iProjection پشتیبانی می‌کند.

EB-992F دو درگاه USB از نوع A و B، یک درگاه RS-232C، سه درگاه D-SUB، یک درگاه اترنت، سه ورودی ۳٫۵ میلی‌متری و یک خروجی ۳٫۵ میلی‌متری و یک ترمینال کامپوزیت دارد.

اپسون EH-TW6150

ویدیو پروژکتور اپسون EH-TW6150

پروژکتور 4K اپسون EH-TW6150 با فناوری 3LCD، قابلیت زوم ۱/۶ برابری دارد و می‌تواند تصاویر را تا ابعاد ۵۰۰ اینچ روی دیوار به نمایش درآورد. روشنایی این دستگاه ۲۸۰۰ لومن و نسبت کنتراست آن ۳۵٬۰۰۰:۱ است.

اپسون EH-TW6150 از دو عدد اسپیکر با مجموع توان ۱۰ وات،‌ پشتیبانی از HDR10، تصحیح خودکار زاویه تصویر و حالت ویژه بازی (Game Mode) برخوردار است. پورت‌های USB، دو درگاه HDMI و یک خروجی ۳٫۵ میلی‌متری راه‌های ارتباط با این دستگاه هستند.

شیائومی Mi Laser Projector 150

 ویدیو پروژکتور شیائومی Mi Laser Projector 150

شیائومی Mi Laser Projector 150 بهترین ویدیو پروژکتور لیزری بازار است که کیفیت خیره‌کننده‌ای از تصویر را به نمایش می‌گذارد. Mi 4K 150 پروژکتور باکیفیتی است که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای تجربه‌ی تماشای همه‌جانبه ارائه می‌دهد. این پروژکتور روشنایی ۱۶۰۰ لومن و وضوح اصلی 4K، نسبت کنتراست ۳۰۰۰:۱ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. همچنین می‌تواند تصاویر را به ابعاد عظیم ۱۵۰ اینچ و فاصله پرتاب فوق‌العاده کوتاه به نمایش دربیاورد.

Mi 4K 150 از فناوری پردازش نور دیجیتال TI DLP برای تولید تصویر واقعی و واضح استفاده می‌کند. پروژکتور دارای سیستم صوتی داخلی با بلندگوهای رفلکس-بیس است که تجربه صوتی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهند. روی اندروید تی‌وی اجرا می‌شود و از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند. خاموشی خودکار با افزایش حرارت، تنظیم خودکار روشنایی، تنظیم خودکار سرعت فن، حسگر تشخیص بدن انسان و پشتیبانی از Chromecast از قابلیت‌های این دستگاه هوشمند است.

شیائومی Mi Laser Projector 150 دارای سه پورت HDMI، یک پورت S/PDIF، یک پورت AV، یک پورت USB C، یک خروجی ۳٫۵ میلی‌متری و یک پورت اترنت است.

سوالات متداول زومیت

  • ارزان‌ترین ویدیو پروژکتور بازار باکیفیت خوب چیست؟

    اگر به دنبال ویدئو پروژکتور کوچک، کاربردی و قابل حمل هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، مینی پروژکتور ونبو T2R Max انتخابی مطلوبی است. دستگاه با شدت روشنایی ۳۵۰ انسی لومن می‌تواند تصاویر را با رزولوشن Full HD به نمایش درآورد.

  • بهترین ویدیو پروژکتورهای بازار چه مدل هایی هستند؟

    برای خرید بهترین ویدیو پروژکتورهای بازار می‌توانید مدل‌های شیائومی Mi Laser Projector 150، پروژکتور 4K اپسون EH-TW6150، اوپتوما UHD35x و ... را بررسی کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات