بهترین ماشین‌های ظرفشویی ایرانی و خارجی [دی ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین ماشین های ظرفشویی بازار
اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید، در مقاله‌ی پیش رو همراهمان باشید تا با بهترین مدل‌های خارجی و ایرانی موجود در بازار آشنا شویم.
تبلیغات

همه می‌دانیم که شستن همیشگی ظروف، چقدر می‌تواند خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد. آن‌ هم در شرایطی که همه‌‌ی اعضای خانواده به‌نوعی شاغل هستند و بیشتر وقتشان را در محل کار می‌گذارنند، دیگر نه زمان کافی و نه حوصله‌ای برای انجام چنین کارهایی باقی نمی‌ماند.

تصمیم‌گیری در مورد خرید ماشین ظرفشویی، قبل از هرچیز به بودجه‌تان بستگی دارد؛ اما وقتی تصمیمتان قطعی شد، انتخاب وسیله‌ای مناسب با همان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، دیگر موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. خرید یک ماشین ظرفشویی بد، به‌جای اینکه باعث صرفه‌جویی در زمانتان شود، تجربه‌ای ناخوشایند خواهد بود که شما را از خریدتان پشیمان می‌کند.

در یکی دیگر از مقالات راهنمای خرید، به‌ سراغ بهترین ماشین ظرفشویی بازار با قیمت‌های مختلف رفته‌ایم. در این فهرست، بهترین مدل‌های خارجی و ایرانی را دسته‌بندی کرده‌ایم تا براساس بودجه‌ای مدنظرتان، بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

ما سعی می‌کنیم مهم‌ترین قابلیت‌های هرکدام از مدل‌ها را شرح دهیم؛ اما برای مشاهده‌ی مشخصات دیگر مثل وزن و ابعاد یا مقایسه‌ی قیمت کالاها در فروشگاه‌های مختلف، می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

بهترین ماشین ظرفشویی بازار بدون در نظر گرفتن قیمت

فرقی نمی‌کند بودجه‌ی خاصی را برای خرید کنار گذاشته باشید یا بدون فکردن به قیمت، صرفاً بخواهید بهترین و کامل‌ترین مدل موجود را به خانه ببرید؛ در هر صورت انتخاب دستگاهی که بتواند سال‌های سال برایتان کار کند، دشوار خواهد بود. بوش، سامسونگ و الجی هرکدام محصولاتی کامل با ویژگی‌های متفاوتی را عرضه کرده‌اند که هرکدام در نوع خود بهترین‌‌اند. بااین‌حال، پیشنهاد ما ماشین ظرفشویی ال جی XD64 است که در حال حاضر، جدیدترین و کامل‌ترین محصول موجود در بازار به‌حساب می‌آید.

ماشین ظرفشویی ال جی XD64

ماشین ظرفشویی ال جی XD64

ال جی در تمام ماشین ظرفشویی‌هایش از موتور دایرکت درایو اینورتر استفاده می‌کند و مدل XD64 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این موتور، درمقایسه‌با موتورهای معمولی، عملکردی قابل قبول دارد، به افزایش بهره‌وری انرژی کمک می‌کند و با ایجاد سروصدای کم، آرامش را برای اهالی خانه به ارمغان می‌آورد.

این دستگاه، با بهره‌مندی از تکنولوژی QuadWash به‌جای دو بازو، از چهار بازوی شست‌وشو استفاده می‌کند و برای شست‌وشوی همه‌جانبه‌ی ظروف، محفظه‌ی داخلی را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. پس از اتمام فرایند شست‌وشو نیز، درب ماشین به‌طور خودکار باز می‌شود تا هوای تازه را به ظروف برساند.

می‌توانید ظروف ظریف را همزمان و با خیال راحت به‌همراه قابلمه‌ها یا ظرف‌های بزرگ درون ماشین قرار دهید تا با تنظیم پاشش آب به‌طور خودکار، کاملاً تمیز شوند. ظرفیت شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ال جی ۱۴ نفر است و با ۱۰ برنامه‌ی شست‌وشوی پیش‌فرض ارائه می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید برنامه‌های بیشتری را دانلود کنید.

ماشین ظرفشویی ال جی DFB425FP امکانات دیگری نیز دارد که ذکر همگی آن‌ها باعث طولانی‌ شدن مقاله خواهد شد. ولی از مهم‌ترین ویژگی‌ها می‌توان Half Load برای شست‌وشوی ظروف با نصف ظرفیت، عملکرد قدرتمند و قابلیت Auto Detection اشاره کرد که براساس میزان کثیفی ظروف، برنامه‌ی شست‌وشو را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند.

ال جی تلاش کرده است تا همه‌ی امکانات لازم را در جدیدترین محصولش جای دهد. یکی دیگر از این ویژگی‌ها، اتصال NFC است که امکان برقراری ارتباط میان گوشی و ماشین را برای کنترل و مدیریت بهتر برنامه‌ها و وضعیت دستگاه فراهم می‌کند.

قیمت ماشین ظرفشویی ال جی XD64 در محدوده‌ی ۸۰ میلیون تومان قرار دارد.

بهترین ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی DFB425FP

ماشین ظرفشویی ال جی DFB425FP رنگ دودی

ماشین ظرفشویی ال جی DFB425FP همچون دیگر مدل‌های این برند، به موتور قدرتمند دایرکت درایو اینورتر بهره‌مند شده است تا سروصدای حاصل از شست‌وشوی ظروف را به حداقل برساند و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به دنبال داشته باشد. همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌های QuadWash و TrueSteam، شست‌وشویی همه‌جانبه را برای ظروف فراهم می‌کند.

میزان صدایی که دستگاه حین انجام کار تولید می‌کند، تنها ۴۴ دسی‌بل و مصرف آب در هر چرخه براساس گفته‌ی ال جی، ۹٫۶ لیتر است. ۱۰ برنامه‌ی شست‌وشوی اصلی را ارائه می‌دهد و امکان دانلود برنامه‌های جدید نیز از طریق اپلیکیشن وجود دارد. شست وشو با نصب ظرفیت، تشخیص خودکار کثیفی ظروف و امکان شستن میوه‌ها و سبزیجات، دیگر قابلیت‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

اگرچه تولید ماشین ظرفشویی DFB425FP به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد، هنوز هم یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو در میان صدها مدل موجود است که در سه رنگ دودی، نقره‌ای و مشکی و در محدوده قیمت ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

ماشین ظرفشویی ال جی DFB512FW

ماشین ظرفشویی ال جی DFB512FW

اگر از اطرافیانتان درمورد کاربرد اتصال به وای‌فای و اپلیکیشن هوشمند در ماشین ظرفشویی سؤال کنید، احتمالاً بسیاری از آن‌ها خواهند گفت که تابه‌حال از قابلیت مذکور استفاده نکرده‌اند. ماشین ظرفشویی ال جی DFB512FW، گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که قابلیت اتصال به وای‌فای را ندارد و برای افرادی که چنین قابلیتی برایشان اولویت ندارد، انتخاب مناسبی به‌حساب می‌آید.

ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره‌ی ال جی DFB512FW از ۹ برنامه‌ی شست‌وشو شامل Auto برای شست‌وشوی خودکار ظروف براساس میزان کثیفی آن‌ها، برنامه‌های Express و Turbo برای شست‌وشوی سریع‌تر و برنامه‌ی Eco است که حین انجام فرایند شست‌وشو، مصرف انرژی و آب را تاحد امکان کاهش می‌دهد. این ویژگی برای ظروف روزمره که بیش‌ازحد چرب و کثیف نیستند کاربردی خواهد بود.

در مواقعی که قصد دارید شست‌وشوی ظروف را به زمان دیگری موکول کنید، می‌توانید با استفاد‌ه‌ از حالت Rinse یک‌بار ظروف را آبکشی کنید تا رد چربی و غذا روی ظرف‌ها تلنبار نشود. سیستم عیب‌یابی هوشمند، امکان تأخیر در زمان شست‌وشو، تنظیم طبقات و شست‌وشوی ظروف بدون نیاز به پر کردن ظرفیت ماشین از دیگر نقاط قوت ال جی DFB512FW به‌شمار می‌آیند.

قیمت ظرفشویی ال جی DFB512FW که رنگ دودی آن با DFB512FP شناخته می‌شود، حدوداً ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است.

بهترین ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A8050FG

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A8050FG

اگر دغدغه‌ی هزینه ندارید و به‌دنبال بهترین مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ در بازار هستید، سامسونگ DW60A8050FG با ظرفیت ۱۴ نفره جدیدترین و کامل‌ترین گزینه‌ی پیش رو است.

درب ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A8050FG پس از شست‌وشو و خشک‌ کردن کامل ظروف، به‌طور خودکار ۱۰ سانتی‌متر باز می‌شود تا بخار ایجادشده را خارج کند. همچنین وقتی درحال شستن ظروف است، نور آبی‌رنگی را روی زمین پخش می‌کند تا بدون نزدیک‌ شدن به دستگاه، متوجه شوید که فرایند شستن ظرف‌ها در حال انجام است.

از دیگر امکانات مهم سامسونگ DW60A8050FG می‌توان شست‌وشوی بهداشتی برای از بین‌بردن درصد زیادی از باکتری‌ها، قابلیت Self Clean برای تمیز‌ کردن فضای داخلی دستگاه بدون استفاده از مواد شوینده، موتور دیجیتال اینورتر با نویز ۴۲ دسی‌بل که با برنامه‌ی Extra Silence می‌توان آن را تا ۲ دسی‌بل کاهش داد و شست‌وشوی سریع ظروف را نام برد.

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل DW60A8050FG در بازار ایران با قیمت حدودیِ ۵۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. این محصول در سال ۲۰۲۳ عرضه شده است و همین امر نیز یکی از مهم‌ترین دلایل قیمت بالای آن به‌حساب می‌آید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60M5070

نمای جلو ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60M5070

اگر قصد خرید یکی از مدل‌های مقرو‌ن‌به‌صرفه‌ی سامسونگ را دارید، باید از برخی از ویژگی‌ها صرف‌نظر کنید. ظرفشویی سامسونگ DW60M5070 محصول سال ۲۰۱۷ دارای ظرفیتی ۱۴ نفره و هفت برنامه‌ی شست‌وشو است؛ اما از قابلیت اتصال به اپلیکیشن و موبایل بهره نمی‌برد و از دور قابل کنترل نیست.

این محصول نیز همچون مدل‌های دیگر، از موتور دیجیتال اینورتر استفاده می‌کند و میزان نویز آن به ۴۶ دسی‌بل می‌رسد. همچنین دارای قابلیت Speed Booster است که می‌تواند در مواقع ضروری، شست‌وشوی ظروف را با سرعت بیشتری انجام دهد. افزون‌براین، با استفاده‌ از قابلیت Half Load نیازی نیست تا پر شدن محفظه‌ی ماشین صبر کنید و می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، با تعداد کمی از ظروف نیز دستگاه را روشن کنید.

ماشین ظرفشویی DW60M5070 امکانات دیگری نیز دارد:‌ امکان شست‌‌وشوی بهداشتی ظروف، قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه‌ی دوم، شست‌وشوی ظروف در ۶۰ دقیقه و قابلیت پیش‌شست‌وشوی ظروف که برای شستن میوه‌ها و سبزیجات نیز مناسب است.

قیمت ظرفشویی سامسونگ DW60M5070 در محدوده ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قرار دارد.

بهترین ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش SMS8ZDW48M

نمای جلو ماشین ظرفشویی بوش SMS8ZDW48M

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS8ZDW48Q با ظرفیتی ۱۳ نفره و بهره‌مندی از ۹ برنامه‌ی شست‌وشوی اصلی، یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توان خریداری کرد.

به‌لطف موتور اکو سایلنس درایو، صدای ماشین در حالت عادی ۴۲ دسی‌بل است و بااستفاده‌از قابلیت Silence 50°C می‌توان صدا را به کمتر از این مقدار رساند.

ماشین ظرفشویی SMS8ZDW48Q دارای برنامه‌هایی از جمله شست‌وشوی سریع در یک ساعت، شست‌وشوی ظروف بسیار کثیف با دمایی بیش از حد معمول و تشخیص خودکار برای تعیین زمان شست‌وشو براساس میزان کثیفی ظروف است. اگر به برنامه‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده‌ از اپلیکیشن Home Connect برنامه‌های مدنظرتان را دانلود کنید.

از دیگر قابلیت‌های ماشین ظرفشویی بوش می‌توان به شست‌وشوی ظروف با نصف ظرفیت اشاره کرد که باعث می‌شود بدون نیاز به تکمیل ظرفیت دستگاه، با خیال راحت ماشین ظرفشویی را روشن کنید تا با کمترین میزان مصرف انرژی و آب، ظروف را شست‌وشو دهد.

قیمت ظرفشویی بوش مدل SMS8ZDW48Q در بازار ایران هم‌اکنون ۴۰ تا ۴۵ است.

ماشین ظرفشویی بوش SMS6HMW28Q

نمای جلو ماشین ظرفشویی بوش SMS6HMW28Q

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای کمتر، یکی از بهترین مدل‌های بوش را خریداری کنید، ماشین ظرفشویی بوش SMS6HMW28Q با ۷ برنامه‌ی شست‌وشو، ظرفیت ۱۴ نفره و میزان نویز ۴۲ دسی‌بل انتخاب مناسبی است.

بوش SMS6HMW28Q شباهت‌های بسیاری به مدل قبل دارد؛ مثل شست‌وشوی خودکار براساس میزان چربی و کثیفی ظروف، قابلیت EcoSilence Drive برای کاهش میزان نویز، شست‌وشو با نصف ظرفیت و از همه مهم‌تر، قابلیت IntensiveZone که به شما امکان می‌دهد همزمان ظروف بزرگ و کثیف را به‌همراه ظروف ظریف‌تر درون سبدها قرار دهید تا ماشین به‌طور خودکار پاشش آب را تنظیم کند.

از تفاوت‌های این مدل با مدل قبل می‌توان به تعداد برنامه‌های شست‌وشو، فقدان قابلیت Extra Dry برای خشک‌ کردن بهتر ظروف با دمای بالا و چراغ روشنایی داخلی و نوع صفحه‌نمایش اشاره کرد. با صرف‌‌نظر از این موارد، می‌توانید به خرید ماشین ظرفشویی SMS6HMW28Q با قیمتی بسیار مناسب‌تر از مدل قبل فکر کنید.

شما می‌توانید ماشین ظرفشویی بوش SMS6HMW28Q را با قیمت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید.

بهترین ماشین ظرفشویی جی پلاس

ماشین ظرفشویی جی پلاس GDW-M1352

نمای جلو ماشین ظرفشویی جی پلاس GDW-M1352

ماشین ظرفشویی جی پلاس GDW-M1352 که با نام‌های GDW-M1352W و GDW-M1352S نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین ماشین ظرفشویی‌‌های ایرانی بازار به‌حساب می‌آید. این محصول، از ۶ برنامه‌ی پیش‌فرض بهره می‌برد و با ظرفیتی ۱۳ نفره، قادر است تمامی ظروف را با یک‌بار شست‌وشو تمیز کند.

جی پلاس GDW-M1352 از دو حالت شست‌وشوی سریع در ۳۰ و ۹۰ دقیقه، شست‌وشوی اقتصادی با مصرف انرژی و آب کمتر و همچنین شست‌وشوی ظروف کثیف‌تر با دمای بالا بهره می‌برد. رده‌ی مصرف انرژی دستگاه نیز ++A است و در هر بار شست‌وشو، ۱۱ لیتر آب مصرف می‌کند.

دیگر امکانات جی پلاس M1352 را می‌توان در شست‌وشو با نصف ظرفیت، شست‌وشوی خودکار ظروف، قفل کودک و سنسور تشخیص میزان کثیفی ظروف خلاصه کرد.

قیمت ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-M1352 در فروشگاه‌های معتبر، تقریباً ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان است.

بهترین ماشین ظرفشویی اسنوا

ماشین ظرفشویی اسنوا SDW-F353210

نمای جلو ماشین ظرفشویی اسنوا SDW-F353210

با بودجه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون تومان، یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌ رو، ماشین ظرفشویی اسنوا مدل SDW-F353210 با ظرفیت ۱۳ نفر و برنامه‌های شست‌وشوی متنوع است.

افزون‌بر امکاناتی همچون شست‌وشوی عادی در یک ساعت، شست‌وشوی سریع ۳۰ دقیقه‌ای، برنامه‌ی مخصوص برای شست‌وشوی ظروف شیشه‌ای و حساس، شست‌وشوی اقتصادی و شست‌وشوی ظروف بسیار چرب و کثیف و قفل کودک، از قابلیتی با عنوان Cold wash برای شست‌وشو با آب سرد برخوردار است که می‌توان از آن برای شستن میوه و سبزی نیز استفاده کرد.

ماشین ظرفشویی اسنوا تقریباً تمام آنچه را که از یک ماشین ظرفشویی معمولی می‌توان انتظار داشت، در اختیارتان قرار می‌دهد.

قیمت ظرفشویی اسنوا در حال حاضر، در محدوده ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان قرار دارد.

به نظر شما، بهترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار کدام است؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات