بهترین لپ تاپ های Core i7 بازار [دی ۱۴۰۲]

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 21 دقیقه
بهترین لپ‌تاپ‌های i7
اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ Core i7 بازار هستید و هیچ ایده‌ای ندارید یا حتی گزینه‌های زیادی در سر دارید؛ بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.
تبلیغات

پیدا کردن بهترین لپ تاپ Core i7 بازار میان تعداد زیادی محصول و تولیدکننده با تولید پیچیده‌تر لپ‌تاپ‌ها به‌نسبت محصولات ساده‌تری مانند موبایل، کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد؛ از طرف دیگر رقابت بین سازنده‌های مطرحی مانند لنوو، ایسوس، اچ‌پی، ام‌اس‌آی، مایکروسافت و ایسر که بازیگر اصلی بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی هستند، کار را برای انتخاب بهتر بیش‌ از پیش سخت می‌کند.

همچنین سری محبوب Core i7 اینتل، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی را برای بازپس‌گیری سهم فروش بازار و رقابت جدی‌تری با تیم قرمز (AMD) تجربه کرده است. برای مثال اینتل در دو نسل اخیر از معماری big.LITTLE آرم یا همان ساختار (حداقل) دو کلاستری CPU و جداسازی هسته‌های قدرتمند و کم‌مصرف پردازنده برای بهبود مصرف بهینه انرژی و کارایی بیشتر است.

مثال دیگری که می‌توان زد iGPU یا همان پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع موجود در CPUهای اینتل از نسل یازدهم به بعد، جان تازه‌ای به خود می‌گیرد و عملاً با همان گرافیک مجتمع کار گرافیک مجزایی مانند GTX 105 یا تا حدود زیادی GTX 1650 را انجام می‌دهد.

لپ‌تاپ‌های مجهز به CPU اینتل Core i7 می‌توانند نیازهای طیف گسترده‌ی کاربران را از برنامه‌نویس‌ها تا گیمرهای حرفه‌ای را برطرف کنند. از اولترابوک‌ها گرفته تا لپ‌تاپ‌های بزرگ و سنگین گیمینگ را می‌توان میان محصولاتی با CPU اینتل Core i7‌ یافت. هرچند اینتل با تغییر نام، Core ultra 7 را جایگزین Core i7 کرده است؛ اما نسل سیزدهم را می‌توان آخرین سری پردازنده Core i7 اینتل یاد کرد.

اگر برای خرید بهترین لپ‌تاپ Core i7 بازار قید نمونه‌های دست دوم را بزنیم، بهترین مورد آکبند با سخت‌افزار به‌روز از حدود ۲۵ میلیون تومان آغاز می‌شود که از نسل دوازدهم CPU اینتل و هشت گیگابایت رم به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت SSD استفاده می‌کند، مشخصاتی که برای انجام امور نیمه سنگین هم تا حدود زیادی مناسب خواهد بود.

بهترین لپ تاپ Core i7 بازار

بهترین لپ تاپ Core i7 بازار را باید میان سازندگانی مانند لنوو، ایسوس، اچ‌پی، ایسر و مایکروسافت جست‌و‌جو کرد. بهتر است ابتدا نیاز و کاربرد خود را از لپ‌تاپ مشخص کنید و سپس به دنبال گزینه‌ی مناسب و متناسب با انتظارات خود باشید. مثلاً اگر دانشجو هستید، به جز معدود رشته‌هایی که گرافیک‌محور هستند، برای خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی احتمالاً نیازی به هزینه‌ی اضافه برای داشتن گرافیک قدرتمند و مجزا نخواهید بود.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۲۵ میلیون تومان

نمای جلو لپ تاپ لنوو آیدیاپد 3 در حالت باز با صفحه نمایش روشن رنگ مشکی

لنوو IdeaPad 3-ZAA

پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i7-1255U را می‌توان در بطن «IdeaPad 3 لنوو» یافت. ساختار این CPU اینتل big.LITTLE است؛ به این معنی که از دو دسته هسته‌ی قدرتمند و کم‌مصرف تشکیل شده که چینشی ۲+۸ دارند. دو هسته‌ی قدرتمند با بیشینه فرکانس توربو ۴٫۷ گیگاهرتز و هشت هسته‌ی بهینه‌ی کم‌مصرف که با فرکانسی مابین ۱٫۲ تا حداکثر ۳٫۵ گیگاهرتز کار می‌کنند، کنار هم چیده شده‌اند.

نمایشگر، ۱۵٫۶ اینچ با وضوح FHD، از نوع IPS LCD و ۶۰ هرتزی است. همچنین هشت گیگابایت رم DDR4-3200 با ۵۱۲ گیگابایت SSD ترکیب شده تا با قیمت حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان، ارزش خرید لپ تاپ لنوو ایدیا پد ۳، مناسب باشد.

درگاه USB 3.0 Type A، درگاه تایپ C، جک هدفون و HDMI در اطراف بدنه‌ی دستگاه تعبیه شده. همچنین ایدیا پد ۳ مجهز به کارت‌خوان، وبکم و اسپیکرهایی با صدای دالبی استریو است. ظرفیت باتری نیز ۴۵ وات‌ساعت در نظر گرفته شده که باتوجه‌به نبود گرافیک مجزا و کم‌مصرف بودن CPU مناسب خواهد بود.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۲۷ میلیون تومان

نمای بالا لپ تاپ لنوو آیدیاپد 3 با تمرکز روی کیبورد و ترک‌پد رنگ خاکستری

لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7

لپ تاپ «لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7» درواقع همان مدل قبلی با رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر است. حافظه به SSD یک ترابایتی NVMe و رم نیز به ۱۲ گیگابایت از نوع DDR4-3200 ارتقا یافته‌اند.

باقی امکانات مشابه و دقیقاً مانند مدل معرفی‌شده در بازه‌ی پیشین است، به همین خاطر مشخصات تکراری را بازگو نمی‌کنیم. همچنین ایدیا پد ۳ گرافیک مجزا ندارد و برای پردازش‌های گرافیک‌محور از گرافیک مجتمع پردازنده‌ی i7-1255U، یعنی Iris X بهره خواهد برد. این گرافیک تا حداکثر از ۴ گیگابایت رم ویدئویی به‌صورت اشتراکی می‌تواند استفاده کند.

انتخاب جایگزین: ایدیا پد 3 لنوو مدل 15ITL6

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad 3 15ITL6 نمای جلو صفحه نمایش روشن

اگر در محدوده‌ی ۲۷ میلیون تومان نیازمند داشتن لپ‌تاپی با گرافیک مجزا هستید که امور گرافیک‌محور نه‌چندان سنگین را به کمک آن پیش ببرید، باز هم مدل دیگری از ایدیا پد ۳ لنوو به کارتان خواهد آمد. «ایدیا پد 3 لنوو مدل 15ITL6» از CPU نسل یازدهمی اینتل Core i7-1165G7 به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی پایین‌رده‌ی انویدیا GeForce MX450 با دو گیگابایت VRam از نوع GDDR5 بهره می‌برد.

نمایشگر مات ۱۵٫۶ اینچ فول‌اچ‌دی ۶۰ هرتز، ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD به‌همراه تنوع مناسبی از انواع درگاه‌های USB 3.0 Type A، تایپ C، جک هدفون و HDMI هم برای لپ تاپ میان‌رده لنوو در نظر گرفته شده است.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۳۰ میلیون تومان

نمای جلوی لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد

VivoBook 15 X1502ZA ایسوس

پردازنده ۱۴ هسته‌ای اینتل Core i7-12700H با داشتن ۶ هسته‌ی قدرتمند و ۸ هسته‌ی بهینه‌ی کم‌مصرف، به‌عنوان پردازنده‌ی مرکزی «VivoBook 15 ایسوس» مدل X1502ZA کار می‌کند. این پردازنده در کنار هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD می‌تواند عملکرد خوبی را ارائه کند و برای انجام اکثر کار‌های نیمه‌سنگین مناسب خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ ایسوس می‌توان به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS LCD با وضوح FHD و پوشش مات، باتری ۴۲ وات ساعتی با پشتیبانی از توان شارژ ۶۵ وات و انبوهی از درگاه‌های مختلف مانند USB 3.0، تایپ C، جک هدفون و HDMI اشاره کرد.

جایگزین: VivoBook 15 X1504VA ایسوس

نمای بالای لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1504ZA با تمرکز روی کیبورد و ترک‌پد رنگ نقره‌ای

«مدل X1504VA ویوو بوک ۱۵ ایسوس» از نظر ظاهری و مشخصات بسیار شبیه مدل معرفی‌شده قبلی است، با این تفاوت که پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-1355U در مدل حاضر به کار رفته و همچنین میزان رم نیز ۱۶ گیگابایت است.

پردازنده ۱۰ هسته‌ای Core i7-1355U با دو هسته‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ی بهینه، با اینکه از پردازنده‌ی نسل دوازدهمی Core i7-12700H ضعیف‌تر عمل می‌کند، اما به‌روزتر است و حداکثر فرکانس آن به حدود ۵٫۰ گیگاهرتز می‌رسد که حدود ۰٫۳ گیگاهرتز از نسل پیشین خود در عملکرد مشابه، بیشتر است. همچنین اتفاق مشابهی نیز در مورد هسته‌های کم‌مصرف نیز رخ می‌دهد.

ضمناً مصرف Core i7-1355U از پردازنده نسل دوازدهمی i7 سری H به شکل محسوسی پایین‌تر خواهد بود. از طرف دیگر پردازنده نسل سیزدهمی سری U می‌تواند از رم‌هایی از نوع LPDDR5-6400 و LPDDR5x-6400 و همچنین DDR5-5200 پشتیبانی کند که در نسل دوازدهم ممکن نیست.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۳۵ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 5 16IRL8 نمای جلو صفحه نمایش روشن

IdeaPad Slim 5 16IRL8 لنوو

«لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5»، یک دستگاه خوش‌ساخت، مدرن و قدرتمند است و اگر نبود گرافیک مجزا را فاکتور بگیریم، تقریباً ایرادی به آن نمی‌توان وارد کرد. پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13700H با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. این پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری از گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe نیز بهره می‌برد که برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک متوسط کافی خواهد بود.

از مشخصات دیگر ایدیا پد اسلیم ۵ لنوو می‌توان به ۱۶ گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت SSD از نوع NVMe PCIe 4.0 و نمایشگر ۱۶ اینچ IPS با دقت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، پوشش مات و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ اشاره کرد. تنوع درگاه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد و کاربر انواع درگاه‌ها به همراه کارت‌خوان را در اختیار خواهد داشت.

باتری ۷۵٫۴ وات ساعتی، وبکم با وضوح FHD-1080p و وزن ۱٫۸۹ کیلوگرمی نیز از دیگر امکانات لپ‌تاپ میان‌رده لنوو می‌توان نام برد. توجه کنید که اکثر لپ‌تاپ‌های بازار به‌جز مک‌بوک‌ها از وبکم 720p استفاده می‌کنند، درحالی‌که ایدیا پد اسلیم 5 به وبکمی با وضوح فول اچ‌دی مجهز شده که برای آن دسته از کاربرانی که جلسات کاری فراوانی در طول روز برگزار می‌کنند بسیار مناسب خواهد بود.

جایگزین: اچ پی مدل fd0237nia

لپ تاپ اچ پی HP 15-fd0245nia

«اچ پی مدل fd0237nia» لپ تاپی مجهز به CPU نسل سیزدهمی اینتل Core i7-1355U و گرافیک پایین‌رده‌ی انویدیا GeForce MX550 با رم ویدئویی ۲ گیگابایتی از نوع GDDR6 است. وجود گرافیک مجزا و پردازنده‌ی توانمند نسل سیزدهمی به این دستگاه اجازه می‌دهد تا بسیاری از بازی‌های محبوب PC با گرافیک پایین یا متوسط روی نرخ فریم‌های گوناگون از ۴۰ تا بیش از ۲۰۰ فریم‌بر‌ثانیه را اجرا کند.

هشت گیگابایت رم DDR4 به همراه ۵۱۲ گیگابایت، نمایشگر FHD مات در ابعاد ۱۵٫۶ اینچی و انبوهی از انواع درگاه‌های مورد نیاز کاربران، از سایر ویژگی‌های لپ تاپ HP محسوب می‌شوند. همچنین وزن دستگاه ۱٫۵۹ کیلوگرم است و باتری آن ظرفیت نه چندان زیاد ۴۱ وات ساعتی دارد.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسر Acer Aspire 5 A515-58GM-73VQ

Aspire 5 ایسر مدل A515-58GM-73VQ

لپ تاپ «ایسر اسپایر ۵ مدل A515-58GM-73VQ» به پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-1355U و پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 2050 با چهار گیگابایت VRam از نوع GDDR6 مجهز شده تا در اجرای بازی‌های معروف کامپیوتری با کیفیت متوسط و نرخ فریم‌های میانگین ۶۰ مشکلی نداشته باشد.

هشت گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت SSD و نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ IPS LCD با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به همراه انبوهی از انواع درگاه‌های مورد نیاز کاربران را می‌توان از جمله‌ی دیگر مشخصات اسپایر ۵ ایسر بر شمرد.

وزن دستگاه به ۱٫۸ کیلوگرم و ظرفیت باتری نیز به ۵۰ وات‌ساعت می‌رسد. اسپایر ۵ با اینکه کارت‌خوان ندارد اما از درگاه شبکه پشتیبانی می‌کند، چیزی که تنها در برخی از لپ‌تاپ‌های جدید مشاهده می‌شود.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۴۵ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس ASUS Creator Q540VJ نمای بالا

Creator Q530VJ ایسوس

همان‌طور که از نام لپ تاپ ایسوس برمی‌آید، «Creator مدل Q530VJ» برای تولیدکنندگان محتوا (ویدئویی) طراحی شده است. این موضوع را وجود پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13620H با ساختاری ۱۰ هسته‌ای شامل دو کلاستر ۶ هسته‌ای قدرتمند و ۴ هسته‌ای بهینه کم‌مصرف و پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 3050 با ۶ گیگابایت رم ویدئویی در بطن کریتور ایسوس، تصدیق می‌کند.

ویژگی‌های خوب این دستگاه در این دو مورد خلاصه نمی‌شود و امکاناتی چون نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ OLED با وضوح FHD، تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت، وجود کارتخوان، وبکم 1080p، کیبورد با نور پس‌زمینه و بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت را به فهرست بلندبالای مشخصات کریتور ایسوس باید اضافه کرد.

۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD به همراه باتری ۷۰ وات‌ساعتی نیز از سایر امکانات لپ‌تاپ میان‌رده ایسوس محسوب می‌شوند.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۵۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED Q410VA

Zenbook 14X OLED Q420VA ایسوس

اگر دنبال لپ‌تاپی خوش‌ساخت با قابلیت حمل‌پذیری بالا و اولویت نمایشگر هستید، به شما «ذن‌بوک 14x OLED ایسوس مدل Q420VA» را پیشنهاد می‌کنیم. نام این دستگاه نشان‌دهنده بهره‌مندی آن از نمایشگر OLED است؛ چیزی که در درصد پایینی از لپ‌تاپ‌های میان‌رده و حتی بالارده می‌توان یافت.

نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی علاوه‌بر پنل لمسی OLED وضوح بالای ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نمایشگر محتوا را با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و زمان پاسخگوشی تنها ۰٫۲ ثانیه به نمایش گذاشته و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

وظیفه‌ی پردازش‌های مرکزی را پردازنده‌ی اینتل Core i7-13700H عهده‌دار است که به همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت SSD، ترکیب متعادل و خوبی را تشکیل می‌دهند. این دستگاه از نظر درگاه‌ها نیز چیزی کم ندارد و حتی از تاندربولت، حسگر اثر انگشت و نور پس‌زمینه کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند که باوجود این‌ها نبود پورت شبکه و کارت‌خوان کمتر به چشم می‌آید.

وزن دستگاه تنها ۱٫۵۶ کیلوگرم است و ظرفیت باتری آن نیز ۷۰ وات‌ساعت درنظر گرفته شده که باتوجه‌به نبود پردازنده‌ی گرافیکی مجزا،‌ ظرفیت مناسبی به نظر می‌رسد.

جایگزین: LOQ 15IRH8 لنوو

نمای روبه‌روی لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 با صفحه نمایش روشن

لپ تاپ «LOQ 15IRH8 لنوو» یکی از به‌روزترین سخت‌افزارهای بازار را با قیمت نسبتاً مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. CPU نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13620H و گرافیک سری ۴۰۰۰ انویدیا GeForce RTX 4050 عملکرد بسیار مطلوبی را در بازی‌ها و پیش بردن امور گرافیکی فراهم می‌کنند.

پردازنده‌ی مرکزی ۱۰ هسته‌ و ۱۶ رشته دارد و پردازنده گرافیکی با توان ۹۵ وات و ۶ گیگابایت رم ویدئویی کار می‌کند. همچنین ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت SSD برای لنوو لوک در نظر گرفته شده است.

دقت کنید که این لپ‌تاپ با مشخصات مشابه دو نسخه با نمایشگرهای کاملاً متفاوت دارد که قیمت کم و بیش یکسانی خواهند داشت. مدل حاضر نمایشگری ۱۵٫۶ اینچ QHD با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و پنل IPS LCD دارد.

این دستگاه از نظر درگاه‌ها چیزی کم ندارد، اما خبری هم از حسگر اثر انگشت و کارت‌خوان هم نیست. وزن لپ‌تاپ۲٫۴ کیلوگرم و کمی زیاد است که باتوجه‌به سیستم خنک‌کننده برای پاین آوردن دمای CPU و GPU قابل توجیه است. همچنین ظرفیت باتری به‌نسبت توان پردازشی آن، چندان مناسب نیست و به ۶۰ وات‌ساعت محدود می‌شود.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۶۰ میلیون تومان

نمای جلو لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد و ترک‌پد

TUF Gaming F15 FX507ZI4 ایسوس

پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i7-12700H به‌همراه گرافیک ۱۱۵ وات انویدیا GeForce RTX 4070 را می‌توان در دل «TUF Gaming F15 ایسوس مدل FX507ZI4» یافت. این CPU و GPU قدرتمند به‌همراه ۸ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD از نوع NVMe PCIe 4.0 عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌ها، رندرگیری، مدل‌سازی سه‌بعدی و سایر کارهای گرافیکی یا مهندسی سنگین از خود به نمایش می‌گذارند؛ البته بهتر است قبل از خرید لپ تاپ درخواست ارتقای رم تا حداقل ۱۶ گیگابایت را به فروشنده بدهید.

از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ ایسوس می‌توان به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ ۱۴۴ هرتزی IPS ب پوشش مات، پشتیبانی از تاندربولت و درگاه شبکه و انبوهی از درگاه‌های مورد نیاز کاربران اشاره کرد. باتری این دستگاه بالارده ۹۰ وات‌ساعت تعیین شده و شارژر همراه آن نیز ۲۴۰ وات است.

جایگزین: لنوو LOQ 16IRH8-MA

نمای نیمرخ لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 و نمایش درگاه‌های لبه‌ی سمت چپ

«لنوو لوک مدل 16IRH8» با بهره‌مندی از CPU نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13620H و پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 4060 با توان ۱۱۵ وات و هشت گیگابایت VRam از نوع GDDR6 عملکرد مطلوبی ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر ۱۶ اینچ دستگاه، محتوا را با وضوح بالای QHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی ارائه خواهد داد.

۱۶ گیگابایت رم DDR5، یک ترابایت SSD از نوع NVMe PCIe Gen4 و تنوع بالایی از درگاه‌ها با پشتیبان یاز تاندربولت و درگاه شبکه را از سایر ویژگی‌های لپ تاپ بالارده لنوو می‌توان شمرد.

جایگزین: Vivobook 16X OLED K3605VU ایسوس

لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook 16X OLED K3605VU

اگر دنبال دستگاهی بالارده با سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند و نمایشگر بسیار خوب هستید، لپ تاپ «ایسوس Vivobook 16X OLED مدل K3605VU» را پیشنهاد می‌کنیم. وظیفه‌ی پردازش مرکزی لپ تاپ به عهده‌ی CPU قدرتمند نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13700H است که با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته به خوبی از پس تمام وظایفش برخواهد آمد.

بار پردازش‌های گرافیک‌محور بر دوش گرافیک ۶ گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 4050 است. البته در پردازش‌های گرافیکی سبک و نیمه سبک با خارج کردن گرافیک مجزا از مدار، iGPU اینتل Iris Xe امور را پیش خواهد برد.

از دیگر امکانات لپ‌تاپ بالارده ایسوس می‌توان به ۳۲ گیگابایت رم DDR4، فضای ذخیره‌سازی SSD M.2 NVMe با ظرفیت یک ترابایت، تنوعی از درگاه‌های USB 3.0، تایپ C و پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و کارت‌خوان اشاره کرد.

گفتنی است در ویووبوک 16x OLED خبری از پشتیبانی از تاندربولت و درگاه شبکه نیست. همچنین وزن دستگاه به ۱٫۸ کیلوگرم می‌رسد و چندان سنیگن نیست، با این وجود ظرفیت باتری ۷۰ وات‌ساعت تعریف شده و به کمک شارژر ۱۲۰ وات همراه محصول شارژ خواهد شد.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۷۰ میلیون تومان

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5 از نمای جلو

سرفیس لپ تاپ 5 نسخه 13.5 اینچ مایکروسافت

اگر دنبال لپ‌تاپی ویندوزی اما خاص هستید و قصد ندارید روی سیستم‌تان بازی کنید یا کارهای سنگین گرافیکی انجام بدهید، از بهترین لپ تاپ هایی که می‌توان خرید «سرفیس لپ تاپ 5 مایکروسافت» است.

سرفیس لپ تاپ 5، پیش از هر چیز با وزن سبک ۱٫۲ کیلوگرمی و طول عمر باتری حدود ۱۷ ساعته، یک وسیله‌ی قابل حمل عالی محسوب می‌شود و می‌توان از آن ساعت‌های طولانی خارج از منزل یا محیط کار استفاده کرد.

مایکروسافت از پردازنده‌ی نسل دوازدهمی اینتل Core i7-1255U برای سرفیس لپ تاپ بهره برده تا تعادل بسیار مناسبی از قدرت و بهینه‌ی مصرف انرژی ایجاد کند. این دستگاه فاقد گرافیک مجزا بوده و برای پردازش‌های گرافیک محور تنها روی گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe حساب خواهد کرد.

نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی با پنل لمسی IPS و دقت ۱٬۵۰۴ در ۲٬۲۵۶ پیکسل است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم غیرقابل تعویض LPDDR5x و ۵۱۲ گیگابایت SSD در سرفیس لپ تاپ ۵ در دسترس خواهد بود. یک درگاه USB 3.0 Type A و یک درگاه USB Type-C از نوع USB 4.0 با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت در کناره‌های دستگاه مشاهده می‌شود.

ابعاد جمع‌وجور و کیفیت ساخت بالا، با تجربه‌ی منحصربه‌فرد تاچ پد و کیبورد سرفیس لپ‌تاپ، چیزی است که تنها در این دستگاه مایکروسافت می‌توان پیدا کرد.

جایگزین: ایسوس Zenbook S 13 OLED UX5304VA

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook S 13 OLED UX5304VA نمای راست

اگر چندان دغدغه مالی ندارید و عاشق اولترابوک‌های جمع‌وجور، سبک و باریک هستید، به‌جز محصولات مایکروسافت، ایسوس با ذن‌بوک S 13 خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. لپ تاپ «Zenbook S 13 OLED مدل UX5304VA ایسوس» از جهات بسیاری مانند ابعاد، کیفیت ساخت و سخت‌افزار شبیه سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت است، اما در برخی زمینه‌ها فراتر از رقیب ردموندی خود عمل می‌کند.

ابتدا سراغ نمایشگر خیره‌کننده‌ی این محصول می‌رویم. صفحه‌ی نمایش ۱۳٫۳ اینچ با پنل OLED نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز، وضوح 2.8K، نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 است؛ ضمناً زمان پاسخگویی آن نیز تنها ۰٫۲ میلی‌ثانیه خواهد بود.

پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-1355U به همراه ۱۶ گیگابایت رم غیرقابل تعویض LPDDR5 و یک ترابایت SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 4.0 کنار هم چیده شده‌اند تا عملکردی قابل اطمینان و عالی را تا حدود زیادی تضمین کرده باشند.

یک درگاه USB 3.0 Type A، دو درگاه تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت، درگاه HDMI، حسگر اثر انگشت، نور پس‌زمینه کیبورد و وبکم FHD-1080p نیز از سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ خوش‌ساخت ایسوس محسوب می‌شود. همچنین وزن دستگاه تنها یک کیلوگرم است و باتری نیز ظرفیت بسیار مناسب ۶۳ وات‌ساعتی دارد.

جایگزین: Vivobook Pro 16 OLED K6602 ایسوس

لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook Pro 16 OLED K6602 کیبورد

ترکیب پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13700H با گرافیگ هشت گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 4060 به‌همراه نمایشگر ۱۶ اینچ ۱۲۰ هرتزی 3.2K با پنل OLED، در بدنه‌ی خوش‌ساخت و زیبای «لپ تاپ Vivobook Pro 16 OLED K6602 ایسوس»، ارزش خرید بسیار خوبی را برای این دستگاه بالارده رقم زده است.

گذشته از این‌ها امکاناتی مانند ۱۶ گیگابایت DDR5، یک ترابایت SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 4.0، دو درگاه USB 3.0 Type A، دو درگاه USB Type C با پشتیبانی از تاندربولت، درگاه شبکه، کارت‌خوان، حسگر اثر انگشت و کیبورد با نور پس‌زمینه نیز در این دستگاه دوست‌داشتنی یافت می‌شود.

باتری ظرفیت بسیار مناسبی معادل ۹۶ وات‌ساعت دارد. همچنین یک وبکم FHD-1080p نیز بالای نمایشگر دستگاه یافت می‌شود.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۸۰ میلیون تومان

واقعیت این است که باوجود لپ‌تاپ‌هایی مجهز به نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل Core i9 در بازه‌ی قیمتی حدود ۷۰ میلیون تومان به بعد، حتی خرید بهترین لپ تاپ با CPU اینتل Core i7 در بازه قیمت مشابه چندان توجیح اقتصادی ندارد؛ مگراینکه غیراز قدرت پردازشی دستگاه، مواردی مانند نمایشگر، کیفیت ساخت یا حتی قدرت پردازش گرافیکی آن‌را مدنظر داشته باشید.

Victus 16T-R000 اچ پی

لپ تاپ اچ پی HP Victus 16T-R000 نمای جلو صفحه نمایش روشن

لپ‌تاپ اچ پی Victus 16T-R000 از جدیدترین و قدرتمند‌ترین CPU نسل سیزدهمی Core i7 اینتل بهره می‌برد. درکنار پردازنده ۱۶ هسته‌ای Core i7-13700HX، گرافیک هشت گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 4070 نیز دیده می‌شود که در مجموع عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اجرای انواع بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی و نرخ‌فریم بالا ارائه می‌دهد؛ مثلاً بازی سنگین با گرافیک بی‌نظیر Cyberpunk 2077 را می‌توان روی تنظیمات گرافیکی اولترا حدود ۹۰ فریم‌برثانیه اجرا کرد و در تنظیمات گرافیکی بالا نیز نرخ فریم میانگین به ۱۵۰ فریم‌برثانیه خواهد رسید.

همچنین ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD و نمایشگر ۱۶٫۱ اینچ ۱۴۴ هرتزی IPS با وضوح FHD را ازدیگر ویژگی‌های کلیدی لپ‌تاپ بالارده‌ی HP می‌توان نام برد. همچنین سه درگاه USB 3.0، یک درگاه تایپ C با پشتیبانی از DisplayPort 1.4 و پاور دلیوری، پورت شبکه و کیبورد با نور پس‌زمینه نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

وزن لپ تاپ به ۲٫۲ کیلوگرم می‌رسد و باتری با ظرفیت ۸۳ وات‌ساعت به‌همراه شارژر ۲۳۰ وات نیز در دسترس است.

بهترین لپ تاپ Core i7 تا ۱۰۰ میلیون تومان

نمای جلو لپ تاپ ایسوس Zenbook pro 14 duo UX8402E

Zenbook Pro 14 Duo UX8402ZE ایسوس

اگر به دنبال یکی از خاص‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار هستید و می‌خواهید کارهای گرافیکی خود را به بهترین نحو پیش ببرید، «لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo مدل UX8402ZE ایسوس» را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ البته اگر مشکل مالی نداشته باشید!

تا زمانی که ذن‌بوک پرو ۱۴ دوئو بسته است، یک محصول معمولی به نظر می‌رسد و نمی‌توان طراحی منحصربه‌فرد نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی آن‌را مشاهده کرد. هنگامی که لولای لپ‌تاپ را باز کنید می‌توانید تغییرات لازم برای جاسازی نمایشگر دوم (اسکرین پد) بالای کیبورد را به خوبی مشاهده کنید.

نمایشگر OLED، با دقت ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و البته لمسی است و از قلم هوشمند ایسوس نیز برای طراحی و استفاده روی نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

ضمناً سخت‌افزار نسبتاً مناسبی مانند پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i7-12700H، گرافیک چهار گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 3050 Ti، رم غیرقابل تعویض LPDDR5 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و یک ترابایت SSD برای ذن‌بوک پرو دوئو در نظر گرفته شده است.

یک درگاه USB 3.0 Type A، دو درگاه USB Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴، باتری با ظرفیت ۷۶ وات‌ساعت، درگاه HDMI و کارت‌خوان را از جمله‌ی دیگر ویزگی‌های لپ‌تاپ بالارده ایسوس می‌توان بر شمرد.

جایگزین: Legion Pro 5 16IRX8 لنوو

لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5 16IRX8

یکی از قدرتمندترین و بهترین لپ‌تاپ‌های Core i7 بازار بدون شک «لنوو Legion Pro 5 مدل 16IRX8» با CPU نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13700HX به‌همراه گرافیک هشت گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 4070 است.

به جز قدرت سخت‌افزاری بسیار بالای دستگاه، نمایشگر آن نیز برای پخش تماشای محتوا و گیمینگ، یکی از بهترین‌ها است. صفحه‌ی نمایش ۱۶ اینچی این دستگاه از نوع IPS LCD با دقت ۱٬۶۰۰ در ۲٬۵۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عملکرد لنوو در بخش درگاه‌های لپ‌تاپ پرچم‌دارش هم قابل تحسین است. چهار درگاه USB 3.0 Type A، دو درگاه USB Type C با پشتیبانی از تاندربولت، HDMI، درگاه شبکه و جک هدفون روی فریم‌های کناری و پشتی لیجن (لژیون) ۵ پرو به چشم می‌خورد.

باتری ۸۰ وات‌ساعتی، کیبورد با نور پس‌زمینه و وبکم FHD-1080p نیز از سایر ویژگی‌های لپ تاپ لنوو محسوب می‌شوند.

بهترین لپ تاپ Core i7 بدون در نظر گرفتن قیمت

نمای روبه‌روی لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix G16 G614JI با نمایشگر روشن

ROG Strix G16 G614JZ ایسوس

در نهایت اگر پول برایتان مسئله‌ای نیست، و می‌توانید حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کنید، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های I7 بازار را در دسترس خواهید داشت. لپ تاپ «ایسوس ROG Strix G16 مدل G614JZ» با پردازنده ۱۴ هسته‌ای اینتل Core i7-13650HX به‌همراه گرافیک قدرتمند هشت گیگابایتی انویدیا GeForce RTX 4080 از پس اجرای تمام بازی‌ها با گرافیک بالا یا اولترا با نرخ فریمی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ فریم‌برثانیه و امور گرافیکی سنگین مانند مدل‌سازی و تدوین ویدئو 4K به‌خوبی برخواهد آمد.

۳۲ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD از نوع NVMe PCIe نسل چهارم، نمایشگر ۱۶ اینچ مات با پنل ۱۶۵ هرتزی IPS با دقت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی گسترده DCI-P3 نیز از سایر مشخصات کلیدی دستگاه پرچم‌دار ایسوس محسوب می‌شوند.

ROG G16 ایسوس در زمینه‌ی درگاه‌ها به خوبی لژیون ۵ پرو لنوو نیست، اما باز هم کم و کسری نداشته و تنوع بالایی را از انواع پورت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین ظرفیت باتری ۹۰ وات‌ساعت و شارژر آن هم ۲۸۰ واتی در نظر گرفته شده است.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین لپ تاپ Core i7 بازار برای کدام برند است؟

    بهترین لپ تاپ مجهزبه CPU اینتل Core i7 را باید از میان برندهایی مانند ASUS، Lenovo، HP، Microsoft و Acer پیدا کرد.

  • قدرتمندترین پردازنده Core i7 بازار کدام است؟

    جدید ترین و قدرتمند‌ترین CPU اینتل Core i7 موجود در بطن لپ‌تاپ‌های بازار را می‌توان سری H و HX نسل سیزدهم و سری H نسل دوازدهم معرفی کرد. سری U نسل سیزده نیز در ادامه می‌تواند قابل اتکا باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات