بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان [دی ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین گوشی های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان
به دنبال گوشی برای بازی هستید و نمی‌خواهید حساب بانکی‌تان را خالی کنید؛ پس با مقاله بهترین گوشی گمینیگ بازار تا ۱۰ میلیون تومان همراه زومیت باشید.
تبلیغات

برای آن دسته از کاربرانی که اطلاعی ندارند، بهترین گوشی های گیمینگ مشخصاتی مانند قدرت پردازشی بالا، نمایشگر شفاف با نرخ نوسازی سریع و باتری حجیم برای اجرای چندین ساعت بازی بدون نیاز به شارژ مجدد را دارند.

با بالا گرفتن رقابت سازندگان بهترین گوشی های بازار، در نهایت اوضاع به نفع مصرف کننده که ما کاربران هستیم، شده است. برای مثال مشخصاتی که شاید تا همین سه سال گذشته در گوشی‌های بالارده شاهدشان بودیم، حالا راه به گوشی‌های میان‌رده با قیمت مناسب پیدا کرده‌اند.

از این رو برای خرید بهترین گوشی گیمینگ که حداکثر تا ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، می‌توان گزینه‌های خوبی را پیشنهاد داد تا توان اجرای بازی‌های محبوب موبایلی را با کیفیت بالا و به‌صورت روان داشته باشند.

سامسونگ و شیائومی که در رده‌های قیمتی مختلف سعی در به‌دست آوردن سهم فروش بیشتری دارند، برای این کار در بین گوشی‌های اقتصادی امکانات خوبی را برای کاربران ارائه می‌دهند و در این بین جامعه‌ی گیمرهای موبایل نیز بهره‌ی لازم را خواهند برد.

در ادامه با مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان همراه ما باشید. گفتنیس است فهرست بهترین گوشی های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان بازار، براساس قیمت و از کم به زیاد است.

بهترین گوشی‌های گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان

گوشی موبایل پوکو M5 شیائومی / Xiaomi Poco M5 زرد

پوکو M5 شیائومی

برای خرید ارزان‌ترین گوشی مناسب بازی بازار، چیزی حدود ۴٫۵ تا ۵ میلیون تومان نیاز دارید. «پوکو M5 شیائومی» با بهره‌مندی از تراشه Helio G99 مدیاتک می‌تواند بازی‌های موبایلی محبوب مانند پابجی یا COD را با نرخ فریم ۶۰ و با گرافیک متوسط، بدون مشکل خاصی اجرا کند؛ البته بعد از یک ساعت بازی احتمالاً شاهد لگ‌های جزئی خواهیم بود، اما به راحتی قابل چشم‌پوشی است.

هلیو G99 از دو هسته قدرتمند Cortex-A76 با بیشینه‌ی فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با بیشینه‌ی فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند. این تراشه تحت فرآیند ساخت ۶ نانومتری TSMC تولید شده و همچنین مدیاتک به کمک فناوری HyperEngine 2.0 سعی در بهبود فریم‌ریت و مصرف باتری هنگام گیمینگ برای G99 داشته است.

پردازنده‌ی گرافیکی به‌کاررفته در این تراشه، Mali-G57 MP2 نام دارد که از نسل اول معماری Vallhal برای ساخت آن استفاده شده است و بیشینه‌ی فرکانس آن نیز به ۱٬۱۰۰ مگاهرتز می‌رسد. مجموع عملکرد CPU و GPU، به اجرای قابل قبول بازی‌های موبایلی در بازه‌ی قیمتی حدود ۵ میلیون تومان می‌انجامد.

از تراشه که بگذریم، پوکو M5 شیائومی از نمایشگری FHD+ به‌اندازه‌ی ۶٫۵۸ اینچ با پنل ۹۰ هرتزی IPS LCD بهره می‌برد. باتری هم ظرفیتی ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و به کمک شارژر ۱۸ وات همراه گوشی شارژ مجدد خواهد شد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و بلوتوث نسخه ۵٫۳ و عرضه با اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی‌های گوشی گیمینگ ارزان پوکو است. M5 شیائومی با سه پیکره‌بندی ۴/۶۴ و ۴/۱۲۸ و همچنین ۶/۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شده و برای خرید نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی به چیزی حدود ۵٫۵ میلیون تومان نیاز است.

گلکسی M14 سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی M14 سامسونگ / Samsung Galaxy M14 آبی روشن

ارزان‌ترین گوشی سامسونگ برای بازی تا ۱۰ میلیون تومان «گلکسی M14» است. هرچند که گلکسی A14 در این بازه‌ی قیمتی مشابه برای استفاده‌های روزانه می‌تواند انتخاب بهتری باشد اما اگر محوریت را بازی کردن با گوشی در نظر بگیریم، خویشاوند سری M عملکرد بهتری را ارائه داده و با تراشه اگزینوس ۱۳۳۰، از هسته‌های قدرتمند به‌روزتری بهره می‌برد.

تراشه Exynos 1330 سامسونگ در عمل تفاوت زیادی با هلیو G99 موجود در بطن پوکو M5 ندارد و در گیمینگ عملکرد یکسانی را با گوشی اقتصادی شیائومی شاهد هستیم؛ البته در چینش دو کلاستری هسته‌های تراشه سامسونگ دو هسته‌ی به‌روزتر Cortex-A78 با کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز وجود دارد که نسبت‌به تراشه مدیاتک با دو هسته‌ی Cortex-A76 کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز هم قوی‌تر و هم به‌روزتر هستند؛ پس بازهم کفه ترازو کمی به سمت محصول ۵ نانومتری سامسونگ سنگینی می‌کند.

نمایشگر ۶٫۶ اینچ ۹۰ هرتزی PLS LCD، باتری حجیم ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های M14 سامسونگ محسوب می‌شوند؛ البته حداکثر توان شارژ آن به ۱۵ وات محدود می‌شود که باعث می‌شود تا گوشی برای شارژ مجدد نیازمند زمان بسیار زیادی باشد. از طرف دیگر نرم‌افزار اجرایی گوشی تحت نسخه‌ی سبک یا اصطلاحاً Core اندروید ۱۳ کار می‌کند که باعث می‌شود برخی از ویژگی‌های رابط کاربری سامسونگ را در این گوشی از دست بدهیم.

نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی گوشی گلکسی M14 سامسونگ چیزی حدود ۶٫۵ میلیون تومان قیمت دارد.

ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی 5G

گوشی موبایل ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی / Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus سبز

گوشی «ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی 5G» به‌لطف تراشه Dimensity 920 مدیاتک حدود ۶۰ تا ۹۰ درصد عملکرد بهتری نسبت‌به دو گوشی پیشین ارائه می‌دهد. به‌این‌ترتیب توانایی اجرای دو بازی محبوب موبایل، یعنی پابجی و COD با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ‌فریم ۶۰ روی گوشی میان‌رده شیائومی ممکن خواهد بود.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتزی OLED، باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس فایوجی شیائومی محسوب می‌شوند. البته این گوشی با اندروید ۱۱ عرضه شده و در حال دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آخر خود است.

گفتنی است گوشی شیائومی با ساختار شیشه‌ای کیفیت ساخت مطلوبی دارد و اسپیکرهای استریوی آن توسط JBL تنظیم شده‌اند. قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G با پیکربندی ۶/۱۲۸ گیگابایت چیزی حدود ۸٫۵ تا ۹ میلیون تومان است.

پوکو X5 شیائومی

گوشی موبایل پوکو X5 شیائومی / Xiaomi Poco X5 آبی

«پوکو X5 شیائومی» مانند دو هم‌خون دیگری که در فهرست بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان دارد، در زمینه‌ی گیمینگ عملکرد خوبی را نسبت‌به قیمتش به نمایش می‌گذارد. تراشه موجود در بطن این گوشی پوکو، Snapdragon 695 کوالکام است که از هشت هسته با چینش دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78 در کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 در کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد.

وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیک‌محور با Adreno 619 است که با فرکانسی معادل ۹۵۰ مگاهرتز کار می‌کند. این تراشه میان‌رده در مجموع امتیازات خوبی را در بنچ‌مارک‌های مختلف کسب کرده و در زمینه‌ی گیمینگ عملکرد بدی ندارد؛ البته در رده‌ی قیمت حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان رقبای سرسخت و قدرتمندتری مانند پوکو F4 شیائومی و گلکسی A34‌ سامسونگ وجود دارند.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ، ۱۲۰هرتزی و OLED است و باتری آن ظرفیتی معادل ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که توسط شارژر ۳۳ وات شارژ مجدد خواهد شد. با حدود ۹ میلیون تومان می‌توان سراغ خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایت پوکو X5 رفت.

پوکو F4 شیائومی

گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای

بهترین گوشی گیمینگ بازار تا 10 میلیون تومان بدون شک «پوکو F4 شیائومی» است؛ چرا که تراشه Snapdragon 870 موجود در بطن گوشی شیائومی، قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد که نسبت‌به سه گوشی پیشین، از نظر عملکردی یک جهش محسوب می‌شود. توانایی اجرای بازی PUBG با گرافیک اولترا و نرخ فریم حدود ۹۰ چیزی است که از توان تراشه پرچمدار اسنپدراگون انتظار می‌رود.

البته توان بالای پردازنده‌ی F4 باعث گرم شدن آن می‌شود که پوکو برای جلوگیری از داغی بیش‌از حد از سیستم خنک‌کننده‌ی هفت لایه‌ی محفظه‌ی بخار و لایه‌های گرافیتی استفاده کرده است. نکته‌ی مهم دیگر که در لودینگ بازی‌ها و اجرای آن‌ها تأثیر کمی ندارد، استفاده از فضای ذخیره‌سازی پرسرعت و کم‌مصرف‌تر UFS 3.1 است که به‌ندرت در گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی می‌توان یافت.

از دیگر ویژگی‌های گوشی پوکو می‌توان به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با نرخ نمونه‌برداری لمس ۳۶۰ هرتز، باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ سریع ۶۷ وات و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهزبه OIS اشاره کرد.

قیمت گوشی پوکو با پیکربندی ۶/۱۲۸ گیگابایت از ۹٫۵ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

گلکسی A34 سامسونگ

گوشی گلکسی A34 سامسونگ / Samsung Galaxy A34 نقره ای

در نهایت اگر برای بازی کردن به فکر خرید گوشی سامسونگ هستید و سقف بودجه شما حدود ۱۰ میلیون تومان است، پیشنهاد ما به شما «گلکسی A34» است. تراشه Dimensity 1080 هرچند ازنظر عملکردی از اسنپدراگون ۸۷۰ با اختلاف نسبتا محسوسی جا می‌ماند، اما پایداری بهتری داشته و این امکان را فراهم می‌کندتا بازی پابجی موبایل با گرافیک اولترا و نرخ فریم حدود ۶۰ روی گوشی اجرا شود.

نمایشگر ۶٫۶ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با روشنایی مناسب، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با طول عمر بسیار خوب و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال تصویر را می‌توان از دیگر ویژگی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ برشمرد.

همچنین گوشی با اندروید ۱۳ عرضه شده و طبق وعده‌ی کُره‌ای‌ها قرار است تا ۵ سال دیگر نیز به‌روزرسانی منظم دریافت کند. قیمت گوشی سامسونگ با پیکربندی۸/۱۲۸ گیگابایت چیزی حدود ۹٫۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی گمینیگ زیر 10 میلیون تومان کدام است؟

    بهترین گوشی گیمینگ بازار تا ۱۰ میلیون تومان پوکو F4 شیائومی است. تراشه پرچم‌دار، نمایشگر سریع و باکیفیت و باتری مناسب با توان شارژ بالا از دلایل این انتخاب است.

  • بهترین گوشی سامسونگ برای بازی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

    بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ تا 10 میلیون تومان گلکسی A34 است. تراشه قابل قبول با عملکرد خوب، نمایشگر سریع و شفاف و طول عمر باتری بسیار خوب را می‌توان از دلایل این انتخاب برشمرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات