بهترین هندزفری‌های گردنی بازار [دی ۱۴۰۲]

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
بهترین هندزفری گردنی سامسونگ، شیائومی ، سونی و زیر ۵۰۰ هزار تومان
اساساً هندزفری گردنی یکی از انواع هندزفری بی‌سیم، مناسب ورزش و فعالیت است. در این مقاله بهترین هندزفری گردنی بازار ایران را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی امروزی هندزفری و هدفون است که در اندازه‌ها و انواع مختلف در بازار عرضه می‌شوند تا هر فردی با توجه به نوع نیاز و کاربری مدنظر خود، بتواند محصول مناسبی را تهیه کند.

در خرید هندزفری چه معیارهایی را باید مدنظر قرار داد و بهترین هندزفری بی‌سیم بازار و بهترین هندزفری گردنی کدام است؟ خرید هندزفری گردنی با وجود هندزفری‌های کاملا بی‌سیم چه توجیحی دارد؟ با زومیت همراه باشید.

فهرست مطالب

چرا هندزفری گردنی

با صرف‌نظر از بررسی خط سیر تاریخی هدفون و طراحی و عرضه‌ی انواع هندزفری‌ها، می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی بزرگ هندزفری باسیم و بی‌سیم تقسیم کرد. دسته‌ی بی‌سیم خود به زیر مجموعه‌های کوچک‌تری ازجمله هندزفری گردنی و هندزفری کاملا بی‌سیم تقسیم می‌شود.

هدفون 1more dual driver anc pro

هندزفری گردنی انتخاب بسیاری از کاربرانی است که می‌خواهند از مزایای اتصال بی‌سیم بین هندزفری و دستگاه پخش بهره‌مند شوند که می‌تواند گوشی، لپ‌تاپ یا بهترین تلویزیون های بازار باشد و درعین‌حال، حین انجام حرکات ورزشی و دویدن خیالشان راحت باشد که گوشی‌های هندزفری تکان نمی‌خورند و از گوش خارج نمی‌شوند.

حمل‌ونقل هندزفری‌های گردنی کمی دشوار است و اگر روی گردن قرار نداشته باشند، حفظ سلامت آن‌ها مشکل ایجاد خواهد کرد و شاید مجبور شوید برای حمل آن کیف محافظ مخصوص بخرید؛ البته این موضوع چندان دلچسب نیست و ماهیت وجودی «Handsfree» به‌معنای دقیق کلمه را منعکس نخواهد کرد!

به‌هر‌حال، اگر به‌دنبال خرید بهترین هندزفری گردنی هستید، در این مقاله قصد داریم انواع برندها و هندزفری‌های گردنی مختلف را بررسی کنیم تا با توجه به نیاز خود برای خرید اقدام کنید.

بهترین هندزفری گردنی زیر ۵۰۰ هزارتومان

هدست بی سیم لنوو HE05 از نمای کناری

هندزفری گردنی لنوو HE05

شاید با توجه به وضعیت بازار کشور، پیداکردن هندزفری اصل از شرکتی شناخته‌شده با این قیمت تعجب‌برانگیز به‌نظر برسد؛ اما نگران نباشید، این محصول واقعی است. اگر می‌خواهید علاوه‌بر کیفیت صدای خروجی مناسب، ازنظر مکالمه با میکروفون نیز بهترین هندزفری گردنی ارزان را بخرید، هندزفری گردنی لنوو HE05 آن چیزی است که باید سراغش بروید.

تمام قابلیت‌های مدل لنوو QE03 ازجمله بلوتوث ۵، درایور ۱۰ میلی‌متری، گواهی IPX5 و شارژدهی ۸ ساعتی را در نظر بگیرید و به مجموع این قابلیت‌ها ویژگی‌های صدای HD و فناوری Hi-Fi را اضافه کنید که سبب جلوگیری از اعوجاج و شکست فرکانس می‌شود.

همچنین، میکروفون به‌کار‌رفته در هندزفری گردنی لنوو HE05 به قابلیت حذف نویز مجهز شده است تا تجربه‌ی بهتری حین مکالمه برای شما رقم بزند.

انتخاب جایگزین: هندزفری گردنی لنوو QE03

هندزفری گردنی LENOVO QE03

به‌کارگیری درایورهای ۱۰ میلی‌متری و بلوتوث نسخه‌ی ۵ و دریافت گواهی IPX5 به‌لطف طراحی یکپارچه و سازگاری با گوشی اندروید و آیفون از هندزفری QE03 لنوو رقیب قَدَری برای دیگر برندها می‌سازد.

باتری هندزفری گردنی لنوو QE03 در حالت پخش مداوم درمجموع ۸ ساعت شارژدهی دارد و شارژ کامل آن نیز ازطریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی ۲ ساعت به‌طول می‌انجامد. اگر قصد دارید هندزفری گردنی با کمترین هزینه و کیفیت نسبتاً عالی بخرید، بدون شک مدل‌های لنوو همان چیزی هستند که دنبالشان هستید.

بهترین هندزفری گردنی زیر یک میلیون تومان

هدفون بی‌سیم JBL Tune 205 BT از نمای کناری

هندزفری جی بی ال TUNE 205BT

هندزفری گردنی قدیمی، اما کاربردی جی‌بی‌ال TUNE 205BT با توجه به وضع کنونی بازار ایران در محدوده‌ی قیمتی میان‌رده قرار می‌گیرد. طراحی سَری گوشی‌های semi-in-ear این هندزفری مزایای طراحی earbud و in-ear را ترکیب می‌کند و خروجی بهتر و البته بدون ایجاد آسیب برای پرده‌ی گوش ارائه می‌کند.

بدنه‌ی هندزفری ترکیبی از فلز و پلاستیک است؛ اما با وجود ساخت و پرداخت خوب نتوانسته است گواهی مقاومت دربرابر نفوذ آب و عرق را بگیرد. با‌این‌حال، فناوری Pure Bass جی‌بی‌ال خروجی موسیقی بی‌نظیری را ارائه می‌کند که در کلاس رقابتی خود می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

با اینکه هندزفری گردنی TUNE 205BT کیفیت مناسبی در پخش موسیقی فراهم می‌کند، میکروفون این دستگاه به حذف نویز مجهز نیست و همین‌ امر می‌تواند روی تجربه‌ی مکالمه تا حدی اثر منفی بگذارد.

بنابر بررسی‌ها، شارژدهی هندزفری گردنی جی بی ال به‌طور‌مداوم تا ۵ ساعت پاسخ‌گویی دارد و برای هربار شارژ مجدد کامل به ۲ ساعت زمان نیاز دارد که در بین اکثر هندزفری‌های گردنی مرسوم است. نسخه‌ی بلوتوث به‌کار‌رفته در این هندزفری برخلاف سایر رقبا ۵ نیست و با توجه به زمان عرضه، بلوتوث نسخه‌ی ۴ است.

هندزفری انکر SoundCore R500

نمای روبرو هدفون بی سیم انکر Anker Soundcore R500 مشکی

هندزفری انکر SoundCore R500 با درایورهای ۱۰ میلی‌متری صدای متناسب و با کیفیتی ارائه می‌دهد و وجود میکروفون روی آن باعث می‌شود علاوه‌بر کاربری گوش‌کردن به موسیقی، برای مکالمه نیز استفاده شود. بااین‌همه، نبود ANC و هیچ‌گونه فناوری حذف نویز ممکن است در شرایط مختلف ایجاد میکشل کند.

ویژگی مهم انکر SoundCore R500 را می‌توان باتری و شارژدهی حدوداً ۱۵ ساعتی آن دانست که باعث می‌شود در استفاده‌ی روزانه کمتر از ۴ ساعت برای یک هفته روی آن حساب کرد. افزون‌براین، گواهی IPX5 آن را برای استفاده در حین ورزش مناسب می‌کند؛ هرچند اسم آن را نمی‌توان در بین بهترین هدفون های ورزشی و مناسب برای باشگاه مشاهده کرد.

هندزفری بی‌سیم انکر Life U2i

انتخاب جایگزین: هندزفری بی‌سیم انکر Life U2i

هندزفری Life U2i انکر مدل ارزان‌تری از هندزفری گردنی Life U2 است که با توجه به قیمت، قاعدتاً ویژگی‌های محدودتری دارد. روی جعبه‌ی این هندزفری می‌توان ادعای ۲۲ ساعت شارژدهی را مشاهده کرد که با اندازه‌ی بزرگ نوشته شده است؛ اما ظاهراً طبق بررسی‌ها فقط تا ۱۶ ساعت شارژدهی دارد.

جنس بدنه مانند مدل گران‌تر انعطاف‌پذیری دارد؛ اما برخلاف آن گواهی IPX7 ندارد و در آزمایش‌های مرتبط با نفوذ آب در حد گواهی IPX5 ظاهر شده است. قابلیت شارژ سریع با درگاه USB-C از دیگر ویژگی‌های مهم این هندزفری گردنی به‌حساب می‌آید که برای محصولی با این کیفیت و قیمت، معقول به‌نظر می‌رسد.

هندزفری انکر Life U2i با توجه به قیمت کمتر از یک میلیون تومان فاقد فناوری ANC است؛ ولی با کمک الگوریتم مبتنی‌بر هوش مصنوعی صدای شفاف‌تری منتقل می‌کند.

بهترین هندزفری گردنی زیر ۱٫۵ میلیون تومان

هندزفری گردنی شیائومی Free Line

هندزفری گردنی شیائومی Line Free

در چند سال گذشته، شیائومی توانسته است اسم‌ورسمی برای خود بسازد که اکنون به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین برندها شناخته می‌شود و محصولات باکیفیتی نیز روانه بازار می‌کند. هندزفری بی‌سیم Free Line یکی از محصولات موفق این شرکت به‌شمار می‌رود که مستحق قرار‌گرفتن در فهرست بهترین هندزفری‌های گردنی است.

ایربادهای مغناطیسی و زمان تأخیر کم به‌کمک فناوری تطبیقی aptX این محصول را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده است. شارژدهی ۹ ساعته‌ی این محصول شاید درمقایسه‌با مدل‌های دیگر به‌خصوص انکر که ازنظر قیمتی در یک سطح قرار می‌گیرند، توی ذوق می‌زند. بااین‌حال، شیائومی می‌گوید فقط با ۱۰ دقیقه شارژ می‌توانید انتظار ۲٫۵ ساعت شارژدهی را داشته باشید.

دیگر ویژگی هندزفری Free Line شیائومی فناوری حذف نویز cVc است که حین مکالمه بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین، با انواع گوشی اندروید و گوشی اپل سازگاری دارد؛ بنابراین، در هر اکوسیستمی می‌توان به این اکسسوری اتکا کرد.

بهترین هندزفری گردنی زیر ۲ میلیون تومان

گوشی آهنربایی هدفون بی سیم آکی Aukey EP-B40 Latitude

هندزفری گردنی آکی EP-B40 Latitude

هندزفری آکی EP-B40 Latitude در کانال قیمتی ارزان‌تر از ۲ میلیون تومان می‌تواند انتخاب خوبی به‌شمار آید. طبق بررسی‌ها، این هندزفری عملکرد خیره‌کننده‌ای در ایزوله سازی دارد و به‌طورکلی، هدفون همه‌کار اقتصادی با صدای مناسبی ارزیابی می‌شود که نیاز اکثر کاربران را برطرف می‌کند.

پشتیبای از فرمت aptX و مقاومت دربرابر نفوذ رطوبت با گواهی IPX4 از دیگر ویژگی‌های آکی EP-B40 Latitude به‌حساب می‌آید و می‌تواند تا بیشتر از ۷ ساعت شارژدهی داشته باشد و با وجود نداشتن فناوری ANC از فناوری حذف نویز CVC 6.0 بهره می‌برد که تاحدممکن مکالمات شفافی را فراهم کند.

هدفون JBL LIVE 200BT نمای کلی / جی بی ال Live 200BT

انتخاب جایگزین: هندزفری جی بی ال Live 200BT

با اینکه EP-B40 Latitude درمجموع امکانات بیشتری ارائه می‌کند و فناوری حذف نویز کوالکام را در دل خود دارد، اگر کیفیت صدای بهتر، بیس عمیق‌تر و صدای میان شفاف‌تری می‌خواهید و بدتان نمی‌آید تا ۴۰ درصد شارژدهی بیشتری داشته باشید، هندزفری جی بی ال Live 200BT انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

هندزفری Live 200BT از برند خوش‌نام JBL درایورهای ۸ میلی‌متری دارد و از پروفایل‌های A2DP و AVRCP و HFP پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات منفی این محصول شارژ ازطریق درگاه Micro USB است که درحال‌حاضر حمل کابل را به‌دوش کاربر اضافه می‌کند.

بهترین هندزفری گردنی زیر ۲٫۵ میلیون تومان

هندزفری گردنی بی‌سیم سامسونگ Level U2

هندزفری گردنی بی‌سیم سامسونگ Level U2

هندزفری بی‌سیم سامسونگ Level U2 ادامه‌دهنده‌ی موفقیت سامسونگ در ارائه‌ی هندزفری گردنی به‌شمار می‌رود. قطر درایوهای این هندزفری ۱۲ میلی‌متر اندازه دارد؛ بنابراین، از هندزفری انکر Life U2 در مقیاس حجم صدا می‌تواند برتری ۲۵ درصدی داشته باشد؛ هرچند درایو بزرگ‌تر صرفاً کیفیت صدای بهتر را تضمین نمی‌کند.

متأسفانه هندزفری گردنی سامسونگ Level U2 نه به حذف نویز میکروفون مجهز است و نه به ANC. البته شارژدهی ۱۸ ساعتی در حال پخش و ۱۳ ساعتی مکالمه و ۵۰۰ ساعتی آماده‌به‌کار این محصول را برای بسیاری از کاربران متمایز می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی هندزفری گردنی سامسونگ Level U2 را می‌توان ویبره و حالت آهن‌ربایی گوشی‌های آن دانست که شاید در اکثر رقبای هم‌سطحش نتوان پیدا کرد.

هندزفری وان پلاس مدل Bullets Wireless Z2 از نمای کنار

انتخاب جایگزین: هندزفری وان پلاس Bullets Wireless Z2

اگر تمرکز شما روی هندزفری گردنی مناسب برای مکالمه است، در این محدوده قیمتی باید سراغ هندزفری وان‌پلاس Bullets Wireless Z2 بروید؛ به‌خصوص اگر کاربر گوشی اندروید هستید و نمی‌خواهید با دردسرهای اتصال به دستگاه سروکله بزنید. ویژگی‌های این هدفون گردنی را می‌توان انزوای پسیو عالی و قابلیت شارژ سریع با درگاه USB Type-C دانست.

وان‌پلاس Bullets Wireless Z2 با ۱۰ دقیقه شارژ می‌تواند تا ۲۰ ساعت شارژدهی داشته باشد و شارژدهی کلی آن با شارژ کامل درحال پخش روی ۵۰ درصد حجم صدا به‌صورت مداوم به ۳۰ ساعت می‌رسد. کاربران آیفون بهتر است سراغ این هندزفری نروند؛ زیرا از پروفایل AAC پشتیبانی نمی‌کند؛ اما سایر کاربران از پشتیبانی aptX HD آن بهره‌مند می‌شوند.

بهترین هندزفری گردنی زیر ۴٫۵ میلیون تومان

هندزفری بی‌سیم ANKER SOUNDCORE LIFE U2

هندزفری بی‌سیم انکر Life U2

هندزفری گردنی انکر Life U2 یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت به‌حساب می‌آید و تقریباً می‌توان ادعا کرد با هندزفری میان‌رده‌ی همه‌فن‌حریفی طرف خواهید بود. انکر در این هندزفری از درایورهای ۱۰ میلی‌متری هندزفری که تا ۲۰ درصد بزرگ‌تر از ایرفون‌های معمولی هستند و به دیافراگم بیوسلولزی مجهز شده‌اند تا صدای زیر با جزئیات فراوان و شفافیت مثال‌زدنی تولید کنند، استفاده کرده است. همچنین، با روشن‌کردن حالت BassUp می‌توان باس را تا ۷۰ درصد افزایش داد.

هندزفری گردنی انکر Life U2 نقل‌وانتقال صدا ازطریق میکروفون را فراموش نکرده است و برای کاهش نویز از فناوری cVc 8.0 کمک گرفته است تا صدای دریافتی از‌طریق میکروفون به‌صورت بهبودیافته منتقل شود؛ هرچند متأسفانه این محصول فاقد ANC است.

جنس بدنه‌ی هندزفری انکر Life U2 از سیلیکون سبک‌وزن با هسته فولادی آلیاژ تیتانیوم است و در عین ظرافت و زیبایی مقاومت مناسبی دارد. طراحی یکپارچه‌ی بدنه آن را دربرابر باران و پاشش آب و رطوبت محافظت می‌کند و گواهی IPX7 را برای این محصول به‌ارمغان می‌آورد.

به‌ادعای انکر، شارژدهی پخش موسیقی تا ۲۴ ساعت است که با اطمینان می‌توان انتظار ۲۰ ساعت را داشت. همچنین، امکان پخش به‌مدت ۲ ساعت فقط با ۵ دقیقه شارژ ازجمله ویژگی‌های مهم دیگری به‌حساب می‌آید که باعث شده است هندزفری Life U2 در بین بهترین هندزفری‌های گردنی جای بگیرد.

هدفون بی سیم بیتس فلکس Beats Flex آبی

انتخاب جایگزین: هندزفری بیتس Flex

اگر گوشی آیفون دارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ هندزفری بیتس Flex بروید که به‌لطف تراشه W1 سازگاری بهتری با اکوسیستم اپل دارد. بسیاری از ویژگی‌های کاربردی را ایرپاد اپل در بهترین حالت ممکن ارائه می‌دهد؛ اما درمقایسه‌با قیمت قطعاً هندزفری بیتس Flex بسیار مناسب‌تر از ایرپاد خواهد بود.

هندزفری بیتس Flex می‌تواند تا ۱۲ ساعت شارژدهی داشته باشد و با پشتیبانی از شارژ سریع و درگاه USB-C با ۱۰ دقیقه شارژ تا ۹۰ دقیقه امکان پخش داشته باشد.

بهترین هندزفری گردنی بالاتر از ۷ میلیون

هندزفری بیرداینامیک Blue BYRD-2nd Generation زاویه پرسپکتیو

هندزفری Blue BYRD-2nd Generation از برند آلمانی بیرداینامیک یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان صوتی است که عاشقان صدا حتماً نام آن را شنیده‌اند. هندزفری بیرداینامیک Blue BYRD نسل دوم با گواهی IPX4 و پشتیبانی از کدک aptX و AAC باعث می‌شود درکنار کیفیت فوق‌العاده صدا در شرایط مختلف جوی بتوانید از هندزفری استفاده کنید.

تمرکز هندزفری بیرداینامیک Blue BYRD-2nd Generation روی کیفیت صدا معطوف شده است و میکروفون عملکردی در سطح پخش صدا ندارد. در طراحی آن، افراد دچار اختلال بینایی نیز مدنظر قرار گرفته‌ شده‌اند تا به‌راحتی ایربادهای راست و چپ را تشخیص دهند. دیگر نکته‌ی مثبت این هندزفری شارژدهی حدوداً ۱۲ ساعتی است که ۲ ساعت از مدت‌زمان ادعایی تولیدکننده کمتر است.

جمع‌بندی

همان‌طور‌که می‌بینید، فهرست بهترین هندزفری گردنی می‌تواند با توجه به معیارهای متفاوت اولویت‌بندی و ترتیب متفاوتی داشته باشد؛ بنابراین، پیش‌ از هرچیز معیارهای خود را مشخص و براساس نیاز خود بهترین هندزفری گردنی را تهیه کنید.

اکنون نوبت شما کاربران زومیت است که تجربه‌ی خود از بهترین هندزفری گردنی را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین هندزفری گردنی ارزان‌تر از ۵۰۰ هزار تومان کدام مدل است؟

    لنوو مدل HE05 بهترین هدفون گردنی ارزان‌تر از ۵۰۰ هزار تومان است. درایورهای ۱۰ میلی‌متری و بلوتوث ۵ و گواهی IPX5 از ویژگی‌های اصلی هدفون بی‌سیم لنوو است.

  • بهترین هندزفری گردنی شیائومی کدام است؟

    بهترین هندزفری گردنی شیائومی مدل لاین فری است که از فناوری حذف نویز cVc و شارژدهی ۹ ساعته بهره می‌برد و از کدک aptX نیز پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات