15 مورد از خاص ترین لوازم جانبی موبایل که احتمالاً از وجودشان بی‌خبرید!

سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
وقتی از لوازم جانبی گوشی‌های موبایل صحبت می‌شود، اولین لوازمی که در ذهنمان نقش می‌بندد، قاب و محافظ نمایشگر است؛ اما امروز می‌خواهیم شما را با جذاب‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند آشنا کنیم که احتمالا از وجودشان خبر ندارید.
تبلیغات

اگر تصور می‌کنید که خلاقیت تولیدکنندگان لوازم جانبی گوشی‌ها به تولید قاب یا محافظ نمایشگر منحصر می‌شود، سخت در اشتباه هستید! گوشی‌های هوشمند مهم‌ترین ابزار زندگی امروزه محسوب می‌شوند و طبیعی است که تولیدکنندگان لوازم جانبی، از همه خلاقیت‌شان استفاده کنند تا لوازمی خاص و گاه عجیب را وارد بازار کنند؛ لوازمی که احتمالا حتی از وجود برخی از آن‌ها خبر هم ندارید.

این مقاله در ۳ شهریور ۱۴۰۰ توسط فرهنگ حشمتی نوشته و در ۲۸ آذر ۱۴۰۱ توسط مصطفی عسگری به‌روزرسانی شد

عجیب و غیرمرسوم بودن این دسته از لوازم جانبی، صرفاً به‌معنی بی‌استفاده‌بودنشان نیست. ایده تولید همه این لوازم جانبی از یک نیاز ساده به‌وجود آمده؛ نیازی که ممکن است برای کاربران گوشی‌های موبایل وجود داشته باشد. نکته جالب اینکه اکثر این لوازم جانبی قیمت خیلی ارزانی دارند و می‌توانید آن‌ها را بدون اینکه ضربه محکمی به حساب بانکی‌تان بزنید تهیه کنید.

درادامه، فهرستی از عجیب‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های موبایل را به‌همراه لینک خریدشان تهیه کرده‌ایم.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - رینگ لایت

رینگ لایت برای شیفتگان عکاسی سلفی

کسانی در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنند، با اهمیت «رینگ لایت» برای عکاسی پرتره آشنا هستند. رینگ لایت با اضافه‌کردن نور استودیویی کمک می‌کند تا تصاویر پرتره جذاب‌تر و با جزئیات بیشتری را ثبت کنید؛ به‌خصوص زمانی که نور محیط کافی نباشد. حالا بد نیست بدانید که مدل کوچک و ساده‌ای از رینگ لایت را می‌توانید در قالب ابزار جانبی برای گوشی‌تان تهیه کنید. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل دانست.

رینگ لایت‌های مخصوص گوشی‌های موبایل با درگاه USB شارژ می‌شوند و سپس با سوارشدن روی گوشی، نور استودیویی را برای دوربین سلفی فراهم می‌کنند. البته از چنین رینگ لایت کوچکی نباید انتظار عملکرد رینگ لایت‌های استودیویی را داشته باشید. بعضی کاربران برای ضبط ویدئوهای جعبه گشایی (آنباکسینگ) از این محصول استفاده می‌کنند.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - آستین انگشت

آستین انگشت؛ خداحافظی با عرق‌کردن دست

اگر زیاد با گوشی‌تان بازی می‌کنید، حتما می‌دانید بعد از چند دقیقه که انگشتان دستتان عرق کند، هدف‌گیری یا کنترل ماشین یا هر کار دیگری سخت‌تر می‌شود. شاید باورتان نشود؛ ولی این موضوع به‌قدری برای گیمرهای موبایل آزاردهنده است که مفهومی با نام «آستین انگشت» (Finger Sleeve) ابداع شد. می‌توان آن را از خاص ترین لوازم جانبی موبایل و محصولات پوشیدنی دانست.

آستین انگشت دو بخش دارد که یکی روی انگشت اشاره و دیگری روی انگشت شست قرار می‌گیرد. این آستین‌ها معمولا از جنس نایلون باقته شده‌اند و ضدعرق هستند و روان‌تر از پوست دست روی شیشه گوشی یا تبلت سُر می‌خورند. از نظر قیمتی هم، کاملا ارزان و بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان هستند؛ البته مدل‌های گرانی هم در بازار وجود دارد که همراه با آستین‌ها، یک سری لوازم جانبی هم برای نگه‌داری راحت‌تر گوشی در دست ارائه می‌دهند.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - دسته بازی بلوتوثی

تجربه‌ای مشابه کنسول‌های بازی با دسته‌های بلوتوثی

اگر به بازی‌کردن با گوشی‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، فقط به یک جفت آستین انگشت بسنده نکنید؛ چراکه دسته‌های بلوتوثی زیادی در بازار ایران وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ای مشابه کنسول‌های بازی را به گوشی‌های موبایل بیاورند. دسته‌های بازی تنوع بی‌نهایت زیادی دارند و از مدل‌های ارزان و ساده‌ای که صرفا به‌صورت دو دکمه فیزیکی روی بدنه گوشی می‌نشیند تا دسته‌های لوکس بلوتوثی با پایه نگه‌دارنده گوشی وجود دارند. درباره بازی‌هایی با کنترل پیچیده مثل Call of Duty و PUBG که نمی‌توان به‌راحتی با نمایشگر لمسی بازی کرد، دسته‌های بلوتوثی یا حتی اضافه‌کردن دو دکمه سخت‌افزاری کمک زیادی به بهبود تجربه بازی خواهد کرد.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - مینی پنکه

ارزان‌ترین راه‌حل مقابله با گرما و قطعی برق: پنکه همراه

با این‌که دیگر به‌ پایان فصل گرما رسیده‌ایم، اگر جزو افراد گرمایی هستید و نمی‌توانید گرما را تحمل کنید، فقط با پرداخت ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان می‌توانید یک «پنکه همراه» یا به‌اصطلاح «مینی‌فن» بخرید. پنکه‌های همراه انرژی موردنیازشان را از درگاه USB یا لایتنینگ گوشی دریافت می‌کنند و درحقیقت، از باتری گوشی برای کارکردن استفاده می‌کنند.

درست است که پنکه همراه قیمت چندانی ندارد اما می‌توان آن را از خاص ترین لوازم جانبی موبایل دانست. البته انتظار زیادی نباید از عملکرد چنین پنکه کوچکی داشته باشید؛ ولی در این روزهای گرم که قطعی برق هم مرسوم شده است، چنین پنکه همراهی می‌تواند به‌کارتان بیاید. فقط باید مدلی را بخرید که درگاهش با درگاه گوشی‌تان یکی باشد.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - محافظ کابل

محافظ کابل برای کابل‌هایی که خیلی زود پاره می‌شوند

این مسئله شاید برای کاربران گوشی‌های آیفون بیشتر از دیگر گوشی‌ها دردسرساز باشد؛ ولی کابل‌های لایتنینگ اپل به‌راحتی پاره می‌شوند و پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند. البته این موضوع صرفا به کابل‌های لایتنینگ اپل محدود نیست و اکثر کابل‌های USB گوشی‌های اندرویدی هم پس از مدتی از بین می‌روند. خبر خوش این‌ است که با هزینه خیلی کمی می‌توانید از این مشکل پیشگیری کنید.

«محافظ کابل» که دور کابل شارژ بافته می‌شود، نه‌تنها از خراب‌شدن کابل جلوگیری می‌کند؛ بلکه جلو رنگ‌رفتگی و کثیف‌شدن و دیگر مشکلات مرسوم کابل‌های شارژ را هم می‌گیرد. به‌علاوه، می‌توانید کابل شارژتان را به رنگ دلخواه تغییر دهید. محافظ‌های کابل بی‌نهایت ارزان هستند و با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌توانید یک محافظ کابل باکیفیت تهیه کنید.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - نگهدارنده شارژر

با پایه نگه‌دارنده شارژر، دیگر گوشی‌تان بین زمین و آسمان معلق نمی‌ماند

موقعیتی را تصویر کنید که پریز برق فاصله زیادی تا زمین دارد و گوشی‌تان باید در هوا معلق باشد یا می‌خواهید گوشی‌تان را در باشگاه شارژ کنید و نمی‌خواهید آن را روی زمین کثیف باشگاه قرار دهید. در این مواقع و مواقعی مشابه، به‌همراه داشتن «پایه نگه‌دارنده شارژر» می‌تواند همه مشکلات را حل کند. پایه‌های نگه‌دارنده شارژر که بین ۵ تا ۲۰ هزار تومان قیمت دارند و دور شارژر دیواری نصب می‌شوند و گوشی‌تان را نزدیک پریز نگه می‌دارند. با این کار، نه فشاری به شارژر دیواری و کابل وارد می‌شود، نه گوشی‌تان در هوا معلق می‌ماند یا روی زمین آلوده می‌شود.

شما می‌توانید با هزینه‌ای اندک به یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل دسترسی داشته باشید که می‌تواند عمر شارژر شما را نیز افزایش دهد.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - کابل‌های مغناطیسی

کابل‌های مغناطیسی؛ باحال‌ترین و گران‌ترین لوازم جانبی‌ای که می‌توانید بخرید

«کابل‌های مغناطیسی» جزو جذاب‌ترین و البته لوکس‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های موبایل محسوب می‌شوند. عملکرد این کابل‌ها بدین‌صورت است که سر کابل در گوشی باقی می‌ماند و کابل به‌صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شود. استفاده از کابل‌های مغناطیسی مزیت‌های زیادی در‌مقایسه‌با کابل‌های معمولی دارد. برای نمونه، فقط با خرید یک کابل مغناطیسی که همراهش سه سَری میکرو USB و لایتنینگ و USB نوع C دارد، می‌توانید گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف را فقط با یک کابل شارژ کنید. به‌علاوه، استفاده از کابل‌های مغناطیسی باعث می‌شود که درگاه USB یا لایتنینگ گوشی‌تان کمتر مستهلک شود. از همه این‌ها که بگذریم، کابل‌های مغناطیسی، به‌خصوص مدل‌هایی لوکسی که خود کابل هم نورانی است، چندین پله جذاب‌تر و به زبان ساده‌تر «باحال‌تر» هستند.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - مبدل OTG

حذف کامپیوتر از مثلث عشقی گوشی، فلش و کامپیوتر با مبدل OTG

از بین لوازمی که در این فهرست معرفی کردیم، «مبدل OTG» را می‌توانیم شناخته‌شده‌ترین بنامیم. مبدل OTG یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید که امکان اتصال انواع فلش USB را مستقیما به گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. مبدل‌های OTG یا به‌صورت کابل هستند یا صرفا مبدلی ساده‌اند که به گوشی‌تان متصل می‌شوند و یک درگاه USB کامل را دراختیارتان قرار می‌دهند. مبدل‌های OTG برای انواع گوشی‌های هوشمند با درگاه‌های میکرو USB و لایتنینگ و USB نوع C وجود دارد و می‌توانید مدل‌هایی از ۱۰ هزار تومان یا ۱ میلیون تومان را در بازار ایران پیدا کنید.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - قلم لمسی و نگه‌دارنده

قلم لمسی که هم پایه نگه‌دارنده است و هم تمیزکننده نمایشگر

قلم‌های لمسی به‌تنهایی لوازم خاصی نیستند و می‌توانید مدل‌های مختلف آن را برای انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها تهیه کنید؛ اما موضوع زمانی جالب می‌شود که تولیدکنندگان لوازم جانبی گوشی‌های موبایل به این قلم‌های ساده، امکانات عجیب‌وغریبی اضافه می‌کنند. یکی از جالب‌ترین انواع قلم لمسی، مدل‌هایی است که می‌توانند نقش پایه نگه‌دارنده گوشی را هم بازی کنند؛ بنابراین، زمانی که کاری با قلم ندارید، آن را روی میز قرار می‌دهید و گوشی‌تان هم به آن تکیه می‌دهد. با وجود اضافه‌شدن چنین قابلیتی، این دسته قلم‌های لمسی قیمت زیادی ندارند و با رقمی حدود ۱۰ هزار تومان، می‌توانید قلمی لمسی را تهیه کنید که پایه نگه‌دارنده هم باشد. برخی مدل‌های گران‌تر، در انتهایشان بُرُسی برای تمیزکردن نمایشگر گوشی هم دارند.

بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل - برچسب پوششی ماهوت

برچسب پوششی برای زمانی که زیبایی اهمیت بیشتری از محافظت دارد

شاید قاب‌های محافظ ۱۰ سال پیش جذاب بودند؛ ولی حالا دوره پوشش‌های محافظ است. برچسب پوششی عملکردی مثل محافظ نمایشگر دارد، با این تفاوت که به‌جای جلو گوشی، به پشت آن می‌چسبد. طبیعتا برچسب‌های پوششی به‌اندازه کاورهای سیلیکونی سنتی از گوشی مراقبت نمی‌کنند؛ ولی مزیت برچسب‌های پوششی این است که می‌توانید آن‌ها را از هر جنسی و با هر طرحی شخصی‌سازی کنید؛ حتی می‌توانید متن مدنظرتان را روی آن حک کنید. بنابراین، به‌جای اینکه خودتان را به محافظ‌های سیلیکونی محدود کنید، می‌توانید پوششی با جنس چرم تمساح یا سرامیک تهیه و اسمتان را هم روی آن هک کنید.

شاتر بلوتوثی دوربین موبایل به رنگ آبی

شاتر بلوتوثی، بهترین گزینه برای تصویربرداری از راه دور

می‌توانید به لطف شاتر بلوتوثی، هنگامی که گوشی هوشمند خود را در مکانی مناسب تنظیم کرده‌اید، در کنار دوستان و اعضای خانواده خود تصاویر جذابی ثبت کنید. کار کردن با آن نیز بسیار ساده است.

تنها کافی است شاتر موبایل را فعال کرده و به گوشی هوشمند متصل کنید. سپس دستگاه خود را در هر مکانی که تصویر بهتری می‌توان ثبت کرد، قرار داده و از دکمه‌های گجت مذکور برای تنظیم دوربین استفاده کنید. شاتر بلوتوثی یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل تلقی می‌شود.

نمای کناری پروژکتور جیبی مشکی رنگ

ویدئو پروژکتور جیبی، برای تماشای فیلم در اندازه بزرگ‌تر

ویدئو پروژکتور محصول جدیدی نیست. به احتمال زیاد تاکنون بارها در کلاس‌های درس، محل کار و مکان‌های دیگر آن‌ها را دیده‌اید. اما اگر بتوانید همیشه یکی از آن‌ها را در کیف جیب خود حمل کنید چه؟

در این بخش از مقاله قصد داریم ویدئو پروژکتورهای جیبی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند همیشه در کیف یا جیب شما قرار بگیرند و از آن‌ها در هر مکانی استفاده کنید. محصول مذکور توانایی نمایش فایل‌های تصویری شما را دارد و حتی بعضی از آن‌ها به عنوان پاوربانک نیز قابل استفاده هستند.

دسته بازی پابجی در کنار گوشی هوشمند

دسته بازی PUBG؛ گزینه‌ای عالی برای بازی‌های شوتر

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از بازی‌های شوتر، به خصوص پابجی، لذت می‌برند این محصول دقیقا برای شما ساخته شده است. با نصب کردن این دسته‌های کوچک به گوشی هوشمند خود می‌توانید سرعت تیراندازی خود را طی بازی افزایش دهید.

دسته بازی مذکور به راحتی روی موبایل شما نصب می‌شود و اجازه لغزش نمی‌دهد. حتی اگر گوشی هوشمند شما دارای قاب هم باشد، باز هم می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

کیت بزرگنمایی تصویر گوشی هوشمند

کیت بزرگنمایی صفحه نمایش برای تماشای بهتر فیلم

تصور کنید می‌خواهید با جمعی از دوستان خود ویدئوهای گرفته شده از سفرتان یا فیلم جدیدی که دانلود کرده‌اید را تماشا کنید. دیدن این فایل‌های ویدئویی در صفحه کوچک گوشی هوشمند می‌توانند برای عده‌ای آزاردهنده باشد، به همین دلیل گجت ساده اما کاربردی ساخته شده است که می‌تواند صفحه تلفن همراه را بزرگ‌تر کند.

تنها کافی است گوشی هوشمند خود را در بخش تعبیه شده قرار دهید و تصویر بزرگ‌نمایی شده را مشاهده کنید. به همین سادگی!

سه پایه عنکبوتی به رنگ قرمز و مشکی که دوربینی را نگه داشته

سه پایه عنکبوتی برای قرارگیری گوشی در هر جایی که بخواهید

به عنوان آخرین محصول فهرست، سه پایه‌ای را معرفی می‌کنیم که بسیار برای افرادی که از خودشان فیلم‌برداری می‌کنند کاربردی خواهد بود.

سه‌پایه‌های عنکبوتی (اسپایدر) می‌توانند با پایه‌های منطعف خود دستگاه را در مکان‌های مختلف محکم نگه دارند تا بتوانند به کمک آن‌ها فیلم و عکس ثبت کنید. این محصول می‌تواند یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل برای افرادی باشد که از زندگی روزمره خود ولاگ تهیه می‌کنند.

از نظر شما جای چه وسیله‌ای در این فهرست خالی است؟ آیا برای گوشی خود، لوازم جانبی خاصی خریده‌اید که عجیب و هیجان‌انگیز به‌نظر برسد؟ در بخش نظرات، لطفا آن را معرفی کنید.

در نهایت باید اشاره کرد که زومیت دارای مقالات بیشتر درباره لوازم جانبی دیجیتال است که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها اطلاعات خود در این زمینه را به‌روز نگه دارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات