اعتصاب خبرساز کارکنان سامسونگ رسما شروع شد

جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اعتصاب کارمندان سامسونگ در واحد تراشه
برای اولین‌بار در تاریخ سامسونگ، هزاران نفر از کارکنان این شرکت اعتصاب کردند و خواستار افزایش حقوق شدند.
تبلیغات

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، کارکنان سامسونگ الکترونیکس برای اولین‌بار در تاریخ این شرکت امروز رسماً وارد اعتصاب شدند. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که غول کره‌ای با رقابت شدیدی در حوزه‌ی تولید تراشه دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، خصوصا تراشه‌های هوش مصنوعی.

اتحادیه‌ی ملی سامسونگ الکترونیکس (NSEU)، بزرگ‌ترین اتحادیه‌ی فعال در سامسونگ، گفته است که اعتصاب کارکنان به‌مدت یک روز ادامه خواهد داشت. افرادی که در اعتصاب شرکت کرده‌اند، خواستار افزایش پاداش‌های مالی و زمان مرخصی هستند.

آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، اکثر افرادی که در اعتصاب شرکت کرده‌اند، کارمند کسب‌و‌کار تراشه‌ی سامسونگ هستند. سامسونگ یک غول تجاری است و سامسونگ الکترونیکس یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مادر محسوب می‌شود که در حوزه‌های فناوریِ مصرفی، لوازم خانگی و قطعات نیمه‌هادی فعالیت دارد. سایر کسب‌و‌کارهای سامسونگ در حوزه‌هایی مثل املاک و مستغلات، خرده‌فروشی، بیمه، تولید غذا و هتل فعالیت دارند.

اتحادیه‌ی NSEU حدودا ۲۸٬۴۰۰ کارمند دارد و فعلاً مشخص نیست که چه تعداد از این افراد در اعتصاب امروز شرکت کرده‌اند. اکثر رسانه‌ها می‌گویند که اعتصاب امروز احتمالاً تأثیر چشمگیری بر تولید تراشه نخواهد گذاشت و باعث کمبود پردازنده نخواهد شد. رهبران اعتصاب گفته‌اند که اگر مدیران سامسونگ دست‌به‌کار نشوند، اقدامات جدیدی انجام خواهند داد.

اعتصاب روز جمعه در بدترین زمان ممکن برای سامسونگ رخ می‌دهد؛ خصوصاً به دلیل اینکه غول کره‌ای با تمام توان در تلاش است که به یکی از بزرگان حوزه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی تبدیل شود.

سال گذشته کسب‌و‌کار تراشه‌سازی سامسونگ ۱۵ تریلیون وون (۱۱ میلیارد دلار)‌ ضرر به‌بار آورد و بدترین عملکردش را در ۱۵ سال اخیر ثبت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات