مدیرعامل اپل با وجود کاهش حقوق حالا ۲ میلیارد دلار سرمایه دارد

یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نشان دادن علامت پیروزی توسط تیم کوک Tim Cook مدیرعامل اپل درخت سبز
تیم کوک، مدیر عامل اپل، با وجود کاهش ۴۰ درصدی حقوق در سال جاری، اکنون ۲ میلیارد دلار ثروت دارد.
تبلیغات

از زمانی که تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌عنوان رئیس این شرکت تریلیون دلاری جانشین استیو جابز شد، سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشت؛ اما تلاش‌های او، پاداش مالی خوبی داشته است.

طبق آخرین داده‌ها، کوک در حال حاضر ۲ میلیارد دلار دارایی و چند میلیون از سهام اپل را به نام خود دارد که ارزش مالی آن معادل میلیون‌ها دلار است.

آمار به‌روز‌شده از فوربز، نشان می‌دهد که تیم کوک با ۲ میلیارد دلار ثروت، در لیست ثروتمندترین افراد روی کره‌ی زمین در حال حاضر در رتبه ۱٬۵۸۳ قرار دارد.

دارایی خالص کوک تقریباً شامل ۳٫۳ میلیون سهام اپل است که بر اساس ارزش فعلی شرکت عددی بیش از ۶۵۱ میلیون دلار به‌حساب می‌آید. کل دریافتی و دستمزد کوک در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود که جنجال زیادی به پا کرد.

در جریان اخراج‌های گسترده‌ی سال ۲۰۲۳ که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون هزاران نفر از کارمندانشان را کاهش دادند، تیم کوک با کم کردن ۴۰ درصد از دستمزدش برای مانع شدن از اخراج کارکنان، احترام زیردستان خود را در اپل به دست آورد.

کاهش دستمزد حتی در آن زمان، حقوق سالانه‌ی تیم کوک در سال ۲۰۲۳ را به حدود ۴۹ میلیون دلار رساند که شامل پاداش‌های سهام نیز می‌شد. مدیرعامل اپل اظهار داشت که اخراج کارکنان در این شرکت، به‌عنوان آخرین راه‌حل تلقی می‌شود.

اپل تحت رهبری کوک اخیراً از مرز ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری عبور کرد، آن هم در شرایطی که درآمد شرکت در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، کاهش ۳ درصدی داشت. برخی تحلیلگران معتقدند بر اساس رشد فعلی، ارزش اپل تا پایان سال ۲۰۲۴ ممکن است به ۴ تریلیون دلار برسد.

تیم کوک روش جدید و سوددهی را برای اپل ایجاد کرده است. او محصولات کاملاً جدیدی مانند اپل واچ را روی کار آورد و گذر از پردازنده‌ اینتل به تراشه‌های سری M را برای مک بوک اپل رقم زد. اپل هم‌اکنون در حال ورود به حوزه‌ی هدست واقعیت ترکیبی است.

تجارت هدست کوپرتینویی‌ها با اپل ویژن پرو در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) آغاز می‌شود. کوک خود را به یک دارایی باارزش برای اپل تبدیل کرده است که پاداش‌های مالی او را بیش‌ازحد توجیه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات