میکروفون‌های هیجان‌انگیز جدید JBL در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شدند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
میکروفون جی بی ال کوانتوم استریم استودیو روی میز درحال ضبط مصاحبه دو نفر
JBL در رویداد CES 2024 میکروفون‌های جدید سری کوانتوم استریم را برای پادکسترها و استریمرها رونمایی کرد.
تبلیغات

برند JBL را به ساخت اسپیکر و هدفون‌های باکیفیتش می‌شناسیم؛ اما این شرکت میکروفون‌های بسیار جذابی نیز روانه‌ی بازار کرده است تا نیازهای تولیدکنندگان محتوا را در عصر مدرن برطرف کنند. سفر JBL در حوزه‌ی میکروفون‌ها با مدل‌های خازنی سری Quantum Stream آغاز شد و این شرکت سه نسخه‌ی به‌روز از این خانواده را در CES 2024 رونمایی کرده است.

میکروفون کوانتوم استریم تاک JBL

میکروفون JBL کوانتوم استریم تاک |  Quantum Stream Talk
میکروفون کوانتوم استریم تاک (Quantum Stream Talk) جی بی ال

میکروفون کوانتوم استریم تاک (Quantum Stream Talk) برای پادکست‌ها و استریمرها در نظر گرفته شده است. این محصول از الگوی پیکاپ فوق کارادیوئید بهره می‌برد. به‌بیان بهتر، فقط صدای مستقیمی را جذب می‌کند که درمقابلش باشد. میکروفون JBL به‌شدت به نویز حساس است و صداهای مزاحم پس‌زمینه را نیز حذف می‌کند. قیمت میکروفون جی بی ال ۵۰ دلار است و از ماه مارس (اواسط اسفند ۱۴۰۲) دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

میکروفون کوانتوم استریم وایرلس JBL

میکروفون JBL کوانتوم استریم وایرلس |  Quantum Stream Wireless
میکروفون کوانتوم استریم وایرلس (Quantum Stream Wireless) جی‌بی‌ال

میکروفون کوانتوم استریم وایرلس (Quantum Stream Wireless) جی‌بی‌ال ازطریق گیره‌ی پوشیدنی به بدن کاربر متصل می‌شود. این محصول برای ضبط صدا هنگام حرکت طراحی شده است و از الگوی پیکاپ همه‌جهته بهره می‌برد و این یعنی صدای ورودی از هرطرف را جذب می‌کند. البته این ویژگی باعث می‌شود بخشی از نویز محیط نیز در صدای دریافتی باقی بماند.

JBL در Quantum Stream Wireless از الگوریتم‌های مدرن برای کاهش نویزهای ناخواسته‌ی محیط بهره گرفته است. قیمت میکروفون مذکور ۱۰۰ دلار است و از اواسط اسفند ۱۴۰۲ روانه‌ی بازار خواهد شد.

میکروفون کوانتوم استریم استودیو JBL

میکروفون JBL کوانتوم استریم استودیو |  Quantum Stream Studio
میکروفون کوانتوم استریم استودیو (Quantum Stream Studio) جی‌بی‌ال

درنهایت، میکروفون پرچم‌دار کوانتوم استریم استودیو (Quantum Stream Studio) جی‌بی‌ال را داریم که برای کاربران حرفه‌ای و ساخت پادکست‌های باکیفیت در نظر گرفته شده است. از این محصول برای ساخت موسیقی و صداگذاری و هر کار صوتی دیگری نیز می‌توان بهره گرفت. فضای داخلی میکروفون جی‌بی‌ال سه کپسول خازنی دارد و صدا را روی فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتز/۲۴ بیت ضبط می‌کند.

Quantum Stream Studio از الگوی پیکاپ چهارطرفه بهره می‌برد که باتوجه‌به نیازتان می‌تواند صدا را از جهات مختلف دریافت و ضبط کند. از دیگر ویژگی‌های محصول مذکور می‌توان به کمپرسور یکپارچه برای کنترل صداهای ناگهانی اشاره کرد. قیمت میکروفون اشاره‌شده ۱۵۰ دلار است و از اواسط اسفند ۱۴۰۲ دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

براساس بیانیه‌ی رسمی JBL، میکروفون‌های جدید سری کوانتوم استریم همگی از برنامه‌های به‌روزشده‌ی این شرکت پشتیبانی می‌کنند که امکان تنظیم پارامترهای مختلف را برای ضبط صدا دردسترس کاربران قرار می‌دهند. بدین‌ترتیب، می‌توان صدای بسیار باکیفیت و مطابق نیازتان را به‌طور مستقیم روی گوشی آیفون و گوشی سامسونگ یا هر دستگاه دیگری دریافت کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات