مدل جدید اپل TV 4K با تراشه قدرتمند A15 Bionic معرفی شد

سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل تی‌وی جدید با پشتیبانی از HDR10 پلاس و تراشه‌ی قدرتمند A15 Bionic رسماً معرفی شد.
تبلیغات

نسل جدید Apple TV 4K امروز رسماً معرفی شد. این محصول درمقایسه‌با مدل قبلی قدرتمندتر و سرگرم‌کننده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است و کیفیت سینمایی چشمگیری ارائه می‌دهد. اپل تی‌وی 4K جدید از تراشه‌ی A15 Bionic بهره می‌برد که عملکردش سریع‌تر و روان‌تر است. این دستگاه از HDR10 پلاس و فناوری دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، کاربران می‌توانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دلخواهشان را با بهترین کیفیت ممکن تماشا کنند.

این محصول نحوه‌ی جست‌وجو و لذت‌بردن از محتوای مدنظر کاربران را ساده‌تر می‌کند و با سایر سرویس‌ها و دستگاه‌های اپل یکپارچه شده است. Apple TV 4K جدید در دو نسخه عرضه می‌شود؛ مدل وای‌فای که ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و مدل وای‌فای+‌Ethernet که از اترنت گیگابیتی برای شبکه‌سازی و پخش سریع‌تر و پروتکل شبکه‌ی Thread mesh برای اتصال با لوازم‌جانبی خانه‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند این دستگاه را با کنترل راه‌ دور مجهز به دستیار صوتی سیری و قیمت پایه‌ی ۱۲۹ دلار سفارش دهند و ارسال آن نیز از روز ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۹ مهر ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

Apple TV 4K 2022
Apple TV 4K 2022
Apple TV 4K 2022
Apple TV 4K 2022

تجربه‌ی سینمای خانگی

نسل جدید Apple TV 4K مرکز قدرتمند سرگرمی است که بهترین قابلیت‌های ویدئویی و صوتی را به بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش‌های خانگی می‌آورد. این محصول از تراشه‌ی A15 Bionic بهره می‌برد که آن را به دستگاهی کارآمدتر تبدیل کرده است و مصرف انرژی بسیار بهینه‌تری نیز دارد. عملکرد پردازنده‌ی مرکزی این محصول درمقایسه‌با نسل قبلی تا ۵۰ درصد سریع‌تر شده و سرعت پاسخ‌گویی به دستورها و سرعت اجرای انیمیشن‌های رابط کاربری آن افزایش درخورتوجهی یافته است.

عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه نیز درمقایسه‌با قبل ۳۰ درصد بهبودیافته است؛ بنابراین، تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از اجرای بازی‌ها ارائه می‌کند. اپل تی‌وی 4K جدید اکنون از HDR10 پلاس و دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و کیفیت بصری غنی را در تلویزیون‌ها به‌نمایش می‌گذارد. این محصول محتوا را با جزئیات چشمگیر و رنگ‌های جذاب ارائه می‌دهد. کاربران نیز می‌توانند از تجربه‌ی سینمای خانگی با صدای فراگیر دالبی‌ اتموس یا دالبی‌دیجیتال ۷٫۱ یا دالبی‌دیجیتال ۵٫۱ لذت ببرند.

ریموت Apple TV 4K 2022

با کنترل از‌ راه‌ دور مجهز به‌ سیری و استفاده از پد لمسی آن، می‌توان اپل تی‌وی 4K جدید را به‌راحتی کنترل و در رابط کاربری آن پیمایش کرد. کاربران می‌توانند به سریال‌ها و فیلم‌های برنده‌ی جوایز مختلف دسترسی داشته باشند. علاوه‌براین، سرویس Apple TV پلاس امکان دسترسی به بیش‌ از ۱۰۰ هزار فیلم و سریال را فراهم کرده است که می‌توان آن‌ها را خرید یا اجاره کرد.

ادغام یکپارچه با اکوسیستم اپل

اپل تی‌وی 4K جدید به‌طور یکپارچه با سایر دستگاه‌های اپل کار می‌کند. شما می‌توانید با فرایند راه‌اندازی ساده، آن را به آیفون متصل کنید. ادغام عمیق میان سخت‌افزار و نرم‌افزار و خدمات اپل در این محصول تجربه‌ای بی‌نظیر دراختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند با این دستگاه به سرویس‌هایی مثل اپل موزیک، اپل آرکید، اپل Fitness پلاس و اپل تی‌وی پلاس دسترسی داشته باشند.

tvOS

اپل تی‌وی 4K و اپل موزیک

پاییز امسال با انتشار tvOS 16، امکانات و قابلیت‌های جدیدی به Apple TV 4K جدید اضافه می‌شود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به به‌روزرسانی سیری با امکان استفاده از صدای مشتریان برای کنترل این دستگاه اشاره کرد. همچنین، سیری می‌تواند صدای هریک از کاربران را شناسایی کند و براساس آن، فیلم‌ها یا سریال‌ها یا سایر محتوای دلخواهشان را ارائه دهد. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند بازی‌ها و فیلم‌ها را از هرنقطه‌ای که پخش آن‌ها متوقف شده است، ادامه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات