سونی دو واکمن اندرویدی با پشتیبانی از Hi-Res Audio و شارژدهی ۴۰ ساعتی معرفی کرد

جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی دو واکمن گران‌قیمت با پشتیبانی از Hi-Res Audio و LDAC، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و قیمت پایه‌ی ۱۴۰۰ یورو معرفی کرد.
تبلیغات

سونی دو واکمن جدید برای خوره‌های موسیقی معرفی کرد. واکمن‌های NW-WM1ZM2 و NW-WM1AM2 از تمام فرمت‌ها و سرویس‌های موسیقی مدرن پشتیبانی می‌کنند؛ ژاپنی‌ها پا را فراتر گذاشته و در مدل گران‌قیمت‌تر برای تضمین بالاترین کیفیت صدا، از پوشش طلا نیز استفاده کرده‌اند.

سونی واکمن

واکمن‌های جدید سونی به‌نوعی جایگزین مدل‌های پنج ساله‌ی NW-WMZ و NW-WM1A شده‌اند. پخش‌کننده‌های گران‌قیمت سونی به‌لحاظ فنی تقریباً یکسان هستند؛ با این تفاوت که مدل WM1ZM2 از ۲۵۶ گیگابایت و مدل WM1AM2 از ۱۲۸ گیگابایت حافظه بهره می‌برند؛ البته امکان ارتقا‌ء حافظه از‌ طریق کارت microSD برای کاربران هر دو واکمن وجود دارد.

وجه تمایز مدل گران‌قیمت WM1ZM2 با برادر ارزان‌ترش به جنس بدنه بازمی‌گردد. در حالی‌که مدل WM1AM2 بدنه‌ای آلومینیومی دارد، بدنه‌ی WM1ZM2 از مس عاری از اکسیژن، همان ماده‌ی به‌کاررفته کابل‌های صدای سونی ساخته شده است؛ ژاپنی‌ها برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت صدا، پا را فراتر گذاشته و از پوشش طلا با خلوص ۹۹٫۹۹ درصد روی بدنه‌ی واکمن WM1ZM2 استفاده کرده‌اند.

بدنه‌ی منحصربه‌فرد WM1ZM2، برچسب قیمتی این هدفون را به سطحی نجومی رسانده است؛ ژاپنی‌ها هنوز قیمت واکمن‌های جدیدشان در تمام مناطق دنیا را اعلام نکرده‌اند؛ اما علاقه‌مندان در اروپا باید مبلغ ۳۶۹۹ یورو را برای خرید WM1ZM2 بپردازند؛ در حالی‌که مدل ارزان‌تر WM1AM2 به قیمت ۱۳۹۹ یورو به‌فروش خواهد رسید.

سونی واکمن ۳

سونی می‌گوید هر دو واکمن جدیدش از نمایشگر ۵ اینچی با وضوح ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل و سیستم‌عامل سفارشی‌شده‌ی اندروید ۱۱ بهره می‌برند. ظاهراً قرار است واکمن‌های WM1ZM2 و WM1AM2 از تمام سرویس‌های استریم موسیقی نیز پشتیبانی کنند.

واکمن‌های گران‌قیمت سونی قابلیت پخش صدای ۳۲ بیتی و ۳۸۴ کیلوهرتزی PCM، صدای DSD با نرخ نمونه‌برداری ۱۱٫۲ مگاهرتز، DEE Ultimate و فرمت MQA به‌کاررفته در سرویس استریم موسیقی Tidal را دارد. واکمن‌های WM1ZM2 و WM1AM2 امکان اتصال به هدفون‌های بلوتوث با کدک LDAC را نیز در‌ اختیار کاربر قرار می‌دهند. این هدفون‌ها آوریل ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات