وزارت دادگستری آمریکا یکی از گروه‌های سارق فیلم و سریال را منحل کرد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وزارت دادگستری ایالات متحده از دستگیری دو نفر از اعضای گروه Sparks خبر داده است. این افراد سال‌ها است فیلم‌ها و سریال‌های پخش‌نشده را به‌سرقت می‌برند و آن‌ها را فاش می‌کنند.
تبلیغات

مقامات رسمی وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا در بیانیه‌ای از اعلام جرم علیه سه نفر که عضو گروهی تحت عنوان Sparks بوده‌اند، خبر داد. ظاهرا این افراد در قالب گروه Sparks فیلم‌های سینمایی را به‌سرقت می‌برده‌اند. براساس اسناد منتشرشده توسط دادگاه آمریکا، اعضای گروه Sparks با استفاده از اعمال کلاه‌بردارانه، دیسک‌های DVD و بلو-ری حاوی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونیِ پخش‌نشده را به‌دست آورده‌اند و سپس آن‌ها را در فضای آنلاین پخش کرده‌اند.

دادگاه آمریکا می‌گوید گروه Sparks با استفاده از روشی خاص که آن را در زبان انگلیسی Ripping (به‌معنی کپی کردن عکس و فیلم از DVD روی رایانه) می‌نامند، قانون کپی‌رایت را نقض کرده است. ظاهرا پس از پخش محتوا در فضای آنلاین، درگاه‌های غیرقانونی استریم محتوا به گسترش بیشتر فایل فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی کمک کرده‌اند. به‌علاوه در بسیاری از مواقع، این فیلم‌ها و سریال‌ها وارد تورنت شده‌اند تا افراد زیادی امکان دانلود آن‌ها را داشته باشند.

مقامات رسمی وزارت دادگستری می‌گویند اعضای گروه Sparks برای به‌دست‌آوردن دیسک حاوی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های منتشرنشده، خودشان را به‌عنوان خرده‌فروشی‌های رسمی و واقعی دیسک‌های DVD و بلو-ری جا می‌زده‌اند. این افراد توانسته‌اند با برخی کارهای خاص، شماری از فیلم‌ها و سریال‌ها را حتی پیش از انتشار رسمی‌شان پخش کنند. این کار به تولیدکننده‌ی فیلم و سریال ضربه‌ی مالی شدیدی وارد می‌کند.

وزارت دادگستری پس از تحقیقات گسترده، سرانجام علیه سه نفر از اعضای گروه اعلام جرم کرد. براساس اعلام وزارت دادگستری، سه نفر با نام‌های عمر احمد (۳۹ ساله، ملقب‌به Artist)، جورج بریدی (۵۰ ساله) و جاناتان کوریا (۳۶ ساله، ملقب‌به Raid) مجرم شناخته شده‌اند.

مقامات رسمی آمریکا از دستگیری دو نفر از مجرمان خبر می‌دهند. ظاهرا جورج بریدی که اهل بریتانیا است در کشور قبرس و جاناتان کوریا در ایالت کانزاس آمریکا دستگیر شده‌ است. آخرین عضو از گروه یعنی عمر احمد که اصالتا اهل نروژ است هنوز تحت تعقیب قرار دارد و مقامات وزارت دادگستری موفق به پیدا کردن او نشده‌اند. دستگیری جورج بریدی و جاناتان کوریا حاصل عملیات هماهنگ آژانس‌های مجری قانون ۱۸ کشور مختلف دنیا است که از بین آن‌ها می‌توانیم به وزارت دادگستری آمریکا و یوروپل اشاره کنیم. این آژانس‌های مجری قانون، ده‌ها سروری را که مجرمان ازطریق آن‌ها فیلم‌ها و سریال‌ها را پخش کرده بودند به‌شکل دقیق موردبررسی قرار دادند و آن‌ها را توقیف کردند.

اخبار مربوط به دستگیری اعضای گروه Spark و حملات بعدی به سرورهای آن‌ها نخستین بار توسط رسانه‌ی TorrentFreak منتشر شد؛ وب‌سایت TorrentFreak به‌صورت ویژه به مباحث کپی‌رایت و دزدی آثار ارتباط دارد. این وب‌سایت در گزارش اختصاصی خود می‌نویسد دستگیری اعضای گروه Sparks باعث ایجاد موجی از نگرانی در جامعه‌ی سارقان فیلم و سریال شده است. ظاهرا Sparks از سال ۲۰۱۱ تاکنون در این حوزه فعالیت می‌کند و به یکی از قابل‌اتکاترین منابع برای افشای فیلم‌ها و سریال‌ها تبدیل شده است.

جامعه‌ی سارقان فیلم و سریال، بخش‌های مختلفی در دل خود دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها The Scene نام دارد. گروه Sparks تنها یکی از گروه‌های جامعه‌ی بزرگ The Scene به‌حساب می‌آید. بسیاری از محتوایی که توسط این گروه پخش شده، نام جامعه‌ی The Scene را یدک می‌کشند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی دستگیری اعضای گروه Sparks دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات