سونی از پخش‌کننده‌ Ultra HD Blu-ray در CES 2016 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
امسال اولین حضور رسمی بلو-ری‌های Ultra HD را تجربه خواهیم کرد و شرکت‌های طراز اول صوتی و تصویری نمی‌خواهند از این قافله عقب بیافتند. سونی به عنوان یکی از متولیان بنیاد بلو-ری، حالا دست به کار شده و از اولین پخش کننده‌ی بلو-ری Ultra HD خود در جریان نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد.
تبلیغات

پخش‌کننده‌ی Ultra HD Blu-ray سونی با نام UHP-H1، قابلیت پخش دیسک‌های 4K با کیفیت بالا را در اختیار دارد و از طریق اپلیکیشن‌های SongPal و Bump song می‌تواند با قابلیت صدای چند اتاقی تنظیم و هماهنگ شود. UHP-H1 اولین دستگاه پخش بلو-ری کیفیت بالا با مجوز استفاده از قابلیت بلوتوث است که به آسانی می‌توان اسپیکرها و هدفون‌ها را با آن جفت کرد.

سونی در کنار معرفی بلو-ری پلیر جدید، پیشنهاد خرید مدل BDP-S6700 را می دهد که پکیجی از امکانات تفریحی مانند پشتیبانی از سرویس استریم بازی PlayStation Now و دو کنترلر دوال شاک ۳ است. از طرفی همه‌ی قابلیت‌های UHP-H1 نیز در این مدل موجود است تا از تماشای محتوای 4K نیز محروم نباشید. 

فرمت UHD Blu-ray توانایی پشتیبانی از رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل ،HDR (بازه پویای بالا یا High Dynamic Range)، نرخ فریم بالاتر (تا ۶۰ فریم بر ثانیه) و پشتیبانی‌ از تکنولوژی‌های صدا مانند دالبی اتمس و DTS:X را دارد. تصاویر HDR از دو روش می‌توانند نمایش داده شوند. از روش BD HDR یا از طریق فرمت‌های جدیدی مانند دالبی ویژن (Dolby Vision). همچنین ویدیوهای این دیسک‌های جدید توسط استاندارد HEVC (کدگذاری با بازدهی بالای ویدیو یا High Efficiency Video Coding) کدگذاری می‌شوند و از عمق رنگ ۱۰ بیت و فضای رنگی‌ ۲۰۲۰ استفاده می‌کنند. به علاوه، قابلیت جدیدی به نام Digital Bridge در این دیسک‌ها قرار داده شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا محتوا را روی هارد‌ دیسک‌های اکسترنال و دستگاه‌های قابل حمل خود مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کپی‌ کنند.

سونی هنوز صحبتی از قیمت این مدل‌ها به میان نیاورده، اما انتظار می‌رود این پخش‌کننده‌های بلو-ری بهار سال جاری میلادی به بازار عرضه‌ شوند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات