اپل احتمالا در کنار آیفون 8 و اپل واچ جدید از اپل تی‌ وی 4K رونمایی خواهد کرد

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل جدید اپل‌ تی‌وی با پشتیبانی از پخش محتوای 4K اچ‌دی‌آر، در کنار نسل جدید آیفون‌ و ساعت هوشمند اپل‌واچ معرفی خواهد شد.
تبلیغات

بلومبرگ امروز گزارش جدیدی منتشر کره  است که بر اساس آن گفته می‌شد اپل در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون و ساعت هوشمند اپل‌واچ، از اپل‌ تی‌وی 4K نیز رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این محصولات جدید در رویداد ماه سپتامبر اپل به‌صورت رسمی معرفی شوند.

در طی چند ماه گذشته و با انتشار فرم‌ور آزمایشی توسط اپل، جزئیات مختلفی در مورد نسل جدید اپل‌ تی‌وی فاش شده است. در اوایل ماه آگوست، مشخص شد که در کدهای فرم‌ور مورد بحث به یک اپل‌ تی‌وی با پشیبانی از دالبی ویژن و اچ‌دی‌آر ۱۰ اشاره شده است. همچنین تصاویر مرجع مربوط به اچ‌دی‌آر که در هفتمین نسخه‌ی آزمایشی سیستم عامل آی‌اواس ۱۱ کشف شده، به کد نام نسل جدید اپل تی‌وی اشاره دارد. 

بر اساس اعلام بلومبرگ، اپل تی‌وی جدید به یک پردازنده‌ی سریع‌تر مجهز خواهد بود که امکان استریم محتوای با رزولوشن 4K را فراهم می‌کند. اگرچه امروزه قیمت تلویزیون‌های 4K در حال کاهش یافتن است، اما باید توجه داشته باشیم که همه‌ی این محصولات از محتوای اچ‌دی‌آر پشتیبانی نمی‌کنند. البته یافتن محتوای اچ‌دی‌آر نیز خود یک مشکل دیگر است.

با اپل تی‌وی جدید، محتوای 4K اچ‌دی‌آر بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت

امکان استریم برخی از محتوای اورجینال شبکه‌ی معروف نتفلیکس با فناوری اچ‌دی‌آر ۱۰ و با پشتیبانی از دالبی ویژن وجود دارد؛ اما همان‌طور که گفته شد همه‌ی محتوای ارائه شده در این شبکه امکان پخش در حالت اچ‌دی‌آر را ندارند. با توجه به اینکه اخیرا تعدادی فیلم با کیفیت 4K و اچ‌دی‌آر در فروشگاه آیتونز انگلیس رؤیت شده است، می‌توان گفت که اپل خود را برای میزبانی از محتوای 4K و اچ‌دی‌آر در نسل جدید اپل تی‌وی آماده می‌کند.

در گزارش بلومبرگ به این مورد هم اشاره شده که اپل، مذاکره با استودیوهای فیلم‌سازی را آغاز کرده است تا بدین ترتیب بتواند نسخه‌ی 4K فیلم‌ها را از طریق فروشگاه آیتونز در دسترس کاربران قرار دهد. اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2017، نقشه‌ی راه خود برای سیستم عامل تی‌وی اواس را تقریبا به طور کامل اعلام کرد. تیم‌کوک در بخشی از سخنان خود در رویداد یاد شده گفت:

شما در اواخر سال جاری، در مورد تی‌وی اواس موارد زیادی خواهید شنید.

بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال تست نسخه‌ی آپدیت شده‌ی اپلیکیشن تی‌وی خود است تا امکان یکپارچه شدن این اپ با اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث را فراهم کند. یکی از محدودیت‌های فعلی موجود در تی‌وی اپ، این است که اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث فقط می‌توانند محتوای از قبل تولید شده را استریم کنند و امکان استریم محتوای زنده در این دسته از اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. این یعنی اپلیکیشن‌هایی مثل Hulu یا اپ‌هایی که به منظور ارائه‌ی خدمات استریم زنده‌ی تلویزیونی با سرویس‌های خدمات کابلی یکپارچه شده‌اند، نمی‌توانند در نسخه‌ی رسمی تی‌وی اپ به نمایش درآیند. نسخه‌ی جدید تی‌وی اپ، می‌تواند امکان استریم محتوای زنده‌ی بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهد.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اپل در این بخش یعنی به‌زودی می‌توان از تعداد زیادی اپلیکیشن و محتوای با کیفیت 4K اچ‌دی‌آر لذت برد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات