اپل فروش آیپاد نانو و آیپاد شافل را متوقف کرد

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی اپل فروش دو محصول قدیمی و پرطرفدار آیپاد نانو و آیپاد شافل را متوقف کرد.
تبلیغات

کمپانی اپل در وب‎سایتش تغییراتی اعمال کرده است؛ این شرکت محصولات پرطرفدار و قدیمی آیپاد نانو و آیپاد شافل را از فروشگاه آنلاین خود در سراسر جهان حذف کرد؛ اما همچنان فروش آیپاد تاچ با حافظه و قیمت به‌روزرسانی شده ادامه دارد؛ آیپاد تاچ مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۱۹۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹ دلار هم‌اکنون قابل‌خرید هستند.

ipod apple

در حال حاضر، آیپاد نانو و آیپاد شافل هنوز در بسیاری از فروشگاه‌های اپل و سایر فروشگاه‌ها قابل خرید هستند؛ اما به نظر می‌رسد پس از فروش محصولات موجود، برای همیشه فروش آن‌ها متوقف شود. در ایالات‌متحده امریکا، آخرین دستگاه آیپاد نانو با ۱۶ گیگابایت حافظه به قیمت ۱۴۹ دلار فروش رفت؛ این در حالی است که آیپاد شافل با حافظه ۲ گیگابایت به قیمت ۴۹ دلار عرضه شد.

 به‌غیراز عرضه‌ی رنگ‌ها و ظرفیت‌های متفاوت و جدید این محصولات، آخرین به‌روزرسانی صفحه‌ی اختصاصی آیپاد نانو در وب‌سایت اپل به اکتبر سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد؛ علاوه بر این، صفحه‌ی آیپاد شافل از سپتامبر سال ۲۰۱۰ تا به امروز به‌روزرسانی نشده است.

به‌روزرسانی پیشین صفحه‌ی آیپاد تاچ به جولای سال ۲۰۱۵ بازمی‎گردد؛ این دستگاه در آن زمان با مشخصات پردازنده‌ی ۶۴ بیتی A8، دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک کمک پردازنده‎ی M8 برای ردیابی حرکت، سیستم‌عامل iOS 8.4، باتری ۱۰۴۳ میلی‌آمپر ساعتی، سرویس موسیقی اپل و رنگ‌های متنوع‌ عرضه شد.

new ipods

کمپانی اپل، دو محصول آیپاد شافل و آپیاد نانو را به ترتیب در ژانویه و سپتامبر سال ۲۰۰۵ معرفی کرد. درمجموع طرفداران اپل، تا به امروز شاهد ۷ مدل آیپاد نانو و ۴ مدل آیپاد شافل بوده‎اند.

ipod apple

مدت‌ها است فروش آیپاد به دلیل به‌روزرسانی نشدن و وجود محصولات به‌روز شده‌ای مثل آیفون و آیپد که کاملاً پاسخگوی نیازهای کاربران هستند، کاهش‌ یافته است. آخرین گزارش مالی اپل از آیپاد‎های فروخته‌شده به سه‌ماهه‎ی چهارم سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد که فروش ۲.۶ میلیون آیپاد اعلام شده است. پس‌ازآن اپل میزان فروش آیپاد را در رده‌ی گروه دیگر محصولات خود قرار داد. این کاهش فروش از سال ۲۰۰۷ به بعد و پس از عرضه‌ی اولین آیفون شروع شد. میزان فروش آیپاد در سال ۲۰۰۸ به ۵۴.۸ میلیون می‌رسد که با مقایسه‌ی فروش تعداد ۱۴.۳ میلیونی آن در سال ۲۰۱۴، کاهش تمایل کاربران نسبت به خرید آیپاد را به‌وضوح نشان می‌دهد.

سخنگوی کمپانی اپل دیروز در گفتگویی با بیزنس اینسایدر اعلام کرد:

امروز ما لیست فروش محصولات آیپاد را خلاصه‌تر از گذشته کردیم. آیپادهای جدید با دو برابر ظرفیت نسبت به مدل‌های قبلی با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شوند. علاوه بر این، فروش آیپاد شافل و آیپاد نانو برای همیشه متوقف می‌شود.

آیپاد در سال ۲۰۰۱ توسط استیو جابز معرفی شد. این محصول کمک بزرگی در بازسازی و موفقیت شرکت اپل به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تاریخ فناوری جهان کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات