اکو، اسپیکر جدید آمازون با شما صحبت می‌کند و به پرسش‌هایتان پاسخ می‌دهد

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آمازون اسپیکر جدیدی را با نام Echo رونمایی کرده که توسط دستورات صوتی شما کنترل می‌شود. اکو، امکانات شگفت‌انگیزی دارد که تا به حال در هیچ اسپیکری شاهد آن نبوده‌ایم.
تبلیغات

اسپیکر جدید آمازون با نام Echo قرار است ۱۹۹ دلار قیمت داشته باشد، اما آمازون به ورج گفته است که اکو با قیمت ۹۹ دلار برای کاربران Prime این شرکت برای مدت محدودی ارائه خواهد شد. این اسپیکر قرار است تا چند هفته‌ی دیگر عرضه شود.

اسپیکر استوانه‌ای شکل آمازون همیشه به فضای ابری متصل است و اطلاعات مربوط به موسیقی، اخبار، آب و هوا و هر مورد دیگری که از آن بخواهید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این محصولی است که می‌شد انتظار آن را از گوگل داشت اما آمازون برای ساخت آن پیش‌دستی کرده است.

echo 2

در واقع اسپیکر جدید آمازون مجهز به یک دستیار صوتی است که بدون نیاز به هیچ ابزار اضافی قادر به ارائه پاسخ مناسب به دستورات شما خواهد بود. تصور یک اسپیکر با دستیار صوتی شبیه به سیری را داشته باشید.

این اسپیکر توسط میکروفون داخلی خود، دستور شما را دریافت می‌کند و مثلا موزیک مورد نظرتان را از طریق سرویس‌های ابری برایتان پخش می‌کند. آمازون از تکنولوژی خاصی در اکو بهره برده که قادر است صدای کاربر را از جهات مختلف دریافت کند. این اسپیکر، صدا را بصورت ۳۶۰ درجه پخش می‌کند تا موزیک مورد نظر کاربر در تمام اتاق به وضوح شنیده شود.

این اسپیکر قادر است علاوه بر موزیک‌های موجود در سرویس Amazon Prime Music، به موزیک‌های کاربر در iHearRadio و TuneIn Plus نیز دسترسی داشته باشد. اکو از فناوری بلوتوث پشتیبانی می‌کند تا بتوانید موزیک‌های موجود در Spotify، Pandora و دیگر سرویس‌‌های موسیقی را از طریق آن پخش کنید. همچنین امکان انتقال صدا از ابزارهای اندرویدی و Fire OS به این اسپیکر وجود دارد. در واقع آمازون سعی کرده این اسپیکر را طوری طراحی کند که تمام کاربران (البته به جز کاربران iOS) بتوانند از آن استفاده کنند. آمازون به ورج گفته که اپلیکیشن اختصاصی iOS در حال ساخت است.

echo 01

به راحتی می‌توان اکو را، بهترین محصول آمازون تا به امروز دانست. این محصول می‌تواند گوش دادن به موسیقی را ساده‌تر کند تا بتوانید به سادگی موزیک‌های موجود در فضای ابری خود را گوش کنید یا از وضعیت آب و هوا مطلع شوید. همه این‌کارها بدون نیاز به فشار دادن حتی یک دکمه‌ میسر می‌شوند. حتی می‌توانید از این اسپیکر سوال‌های مد نظر خود را بپرسید تا پاسخ آن‌ها را از ویکی‌پدیا برایتان بازگو کند. این اسپیکر می‌تواند همچون سیری، گوگل ناو یا کورتنا به پرسش‌های شما پاسخ دهد؛ آن هم بدون نیاز به تلفن هوشمند.

اکو باتری داخلی ندارد و این خود نشان دهنده‌ی آن است که آمازون مایل است تا از اکو در خانه استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات