اپل پتنت هدفون مجهز به سنسورهای بیومتریک ثبت کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل پتنت یک هدفون جدید را به ثبت رسانده که از سنسورهای بیومتریک بهره می‌برد.
تبلیغات

پیش از این، کمپانی اپل پتنتی برای سیستم‌های نظارتی مبتنی بر هدفون‌ و هدست‌ بی‌سیم به ثبت رسانده و حالا این شرکت به دنبال ساخت چنین محصولی است. ایده‌ی اصلی این پتنت، ردیابی فعالیت‌هایی نظیر ضربان قلب، دمای بدن و دیگر داده‌های بیومتریک کاربردی کاربران از طریق هدفون است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

پتنت‌ قبلی اپل در سال ۲۰۰۸ به ثبت رسید و در اواخر سال ۲۰۱۴ به‌روزرسانی شد. این پتنت برای ساخت دستگاهی در نظر گرفته شده بود که می‌توان با ژست‌های حرکتی سر، آن را کنترل کرد؛ اما به نظر می‌رسد شرکت یادشده به این نکته پی برده که افراد در حین فعالیت‌هایی مثل دویدن یا سایر ورزش‌ها، تمایلی به تکان دادن سر خود به چپ و راست یا حرکت‌هایی از این قبیل ندارند. در عوض اپل پتنت خود را به طور کامل مورد بازنگری قرار داده و ظاهرا هدفون جدیدی که قصد تولید آن را دارد با فرمان‌های صوتی و ورودی لمسی کنترل خواهد شد.

FitPods

پتنت جدید کوپرتینویی‌ها نشان می‌دهد که هدفون موردنظر این شرکت در سه مدل تولید می‌شود که در هر کدام سنسورهای بیومتریک در یک جایگاه قرار گرفته‌اند. این سنسورها در بخش پشتی گوش کاربر و روی سیم این هدفون قرار داده خواهند شد. هر سه مدل یادشده قابلیت‌های یکسانی ارائه می‌کنند ولی فقط دو مدل از آن‌ها طرحی شبیه به ایرپاد‌های کنونی خواهند داشت و در این مدل‌ها خبری از سیم نخواهد بود؛ چراکه ایده اصلی ساخت محصولی کاملا بی‌سیم است.

FitPods

برخی از قابلیت‌های هدفون موردنظر اپل نظیر شتاب‌سنج -که در پتنت جدید این شرکت به آن اشاره شده است- در ایرپادهای جدید این شرکت نیز ارائه خواهند شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که برخی ویژگی‌های جدید این پتنت در نسل‌های بعدی هدفون‌های اپل وجود داشته باشند. همچنین باید اشاره کنیم در احتمال اینکه نام محصول جدید اپل FitPod باشد، شک و تردید زیادی وجود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات