درامی ساخته شده بر پایه لیزر در قواره یک اثر هنری فوق العاده

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم از علاقمندان به فناوری لیزر هستید و در کنار آن از موسیقی لذت می‌برید، باید با درام جدیدی که بر پایه لیزر ساخته شده آشنا شوید. این درام واقعا یک شاهکار هنری-فناوری است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بسیاری از افراد از طرفداران لوازم خانگی دست‌سازی چون synthesizers و سایر تولیدکنندگان لوازم تولید صدا هستند. هنرمندی روسی به نام Vtol یک ماشین درام بر پایه لیزر را ساخته که به عنوان بخشی از Earth Lab در نظر گرفته می‌شود. Earth Lab در واقع پروژه‌ای مشترک بین موزه پلی‌تکنیک مسکو و Ars Electronica Linz است. Vtol دستگاه درام یاد شده را اینگونه وصف می‌کند: «یک ابزار موسیقی نوری.» این دستگاه، علاوه بر تولید صدا، قادر به تولید جلوه‌های تصویری زیبا نیز است. این دستگاه به طور رسمی Divider نام گرفته و از هفت لیزر استفاده می‌کند. برای تولید صدا با این دستگاه باید سیگنال نوری ارسال کرد. اشعه‌های لیزر از طریق فن‌های پرسرعت تغییر کرده و یک سنسور تصویری نیز به منظور بررسی وجود یا عدم وجود نور به کار گرفته شده است.

لیزرهای این محصول از متغیرهای غیروابسته دودویی به منظور ارائه پایه و اساس برای ایجاد اصوات مختلف بهره می‌برد. فن‌های این درام را می‌توان با سرعت‌های مختلفی تنظیم کرد که این کار باعث می‌شود طیف مختلفی از صداها بر اساس مدلاسیون نور تولید شود. برای تولید Divider از Rhythmicon الهام گرفته شده است. Rhythmicon نیز ابزاری است که در دهه ۱۹۳۰ و توسط مخترع روسی Léon Theremin ساخته شده است. Rhythmicon اولین دستگاه درام بوده که با چرخش دیسک‌ها و با استفاده از پدیده شکست نور که توسط سنسورهای تشخیص نور شناسایی می‌شود، صدا تولید می‌کرده است. در هر صورت این درام بسیار زیبا و جالب به نظر می‌رسد.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات