نگاهی به ۷ مورد از هدفون‌ها و اسپیکرهای موفق Beats by Dr. Dre

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از هفته‌ها شایعه و گمانه‌زنی، اپل سرانجام دیروز تأیید کرد که این کمپانی مبلغ ۳ میلیارد دلار را صرف تصاحب Beats Electronics می‌کند. حتماً از جایگاه قدرتمند برند بیتس در بازار اطلاع دارید. در ادامه‌ی این مطلب به لیست هفت هدفون و اسپیکر اشاره خواهیم کرد که نقش بسزایی در رسیدن بیتس به جایگاه فعلی‌اش داشته‌اند.
تبلیغات

 Beats Electronics در سال 2006 توسط یک خواننده و تولیدکننده‌ی رپ به اسم Dr. Dre و تهیه و تولیدکننده‌ی فیلم، جیمی آیووین بنیان نهاده شد. تنها در طول 7 سال Beats Electronics موفق شد خود را به نامی مشهور در عرصه‌ی موسیقی و در میان جوانان بدل سازد. تلاش‌های بازاریابی عظیمی که توسط Dr. Dre و آیووین در مواردی نظیر برنامه‌های مشهور تلویزیون آمریکا و نیز همکاری نزدیک با هنرمندان و خوانندگان محبوب صورت گرفت، تحسین‌برانگیز بود. هدفون‌های بیتس در موزیک‌ویدیوهای بسیاری بر روی گوش‌ خواننده‌های بسیاری قرار گرفت.

هدفون‌ها و سایر محصولات صوتی بیتس بصورت عمده بدلیل پخش موسیقی با باس بسیار غنی و اغلب از سوی علاقمندان به ژانرهای موسیقی نظیر هیپ‌هاپ مورد تحسین قرار گرفته است. البته در این میان، خوره‌های موسیقی که دقت عجیبی بر جزئیات صوت دارند معتقدند که هدفون‌های بیتس بدلیل بدل‌شدن به نوعی کالای لوکس و هزینه‌های سنگین بازاریابی و طراحی به منظور هدایت این سری محصولات در جهت مد روز، قیمتی فراتر از ارزش واقعی خود دارند و معمولاً نوعی باس مصنوعی را نیز به منظور جذاب‌کردن موسیقی به صوت اضافه می‌کنند که آن را از آنچه خود هنرمند قصد ارائه‌ی آن را داشته اندکی دور می‌سازد.

بحث و جدل‌ها هیچ‌گاه پایانی ندارد؛ اما آنچه مبرهن است، کارساز بودن تاکتیک‌های Beats Audio بوده که منجر شده این برند اکنون کنترل حدود 60 درصد بازار هدفون‌های حرفه‌ای را در دست داشته باشد که نتیجه‌ی آن درآمد 1 میلیارد دلاری سال پیش شرکت بوده است. در ادامه به لیست هفت هدفون و اسپیکر اشاره خواهیم کرد که نقش بسزایی در رسیدن بیتس به جایگاه فعلی‌اش داشته‌اند.

۱. Beats Studio

هدفون‌های 300 دلاری این رده که از نوع روی گوش هستند با طراحی مدور جالب توجه خود آغازگر موفقیت برند بیتس بودند.

Beats-Studio.jpg

۲. Beats by Dr. Dre Executive

این هدفون‌های 300 دلاری از ویژگی پیشرفته‌ی حذف اصوات مزاحم برخوردار هستند.

Beats-by-Dr.-Dre-Executive

۳. Beats Solo

این هدفون نسخه‌ی سبک‌تر و دویست دلاری سری Studio است که از ویژگی حذف نویز برخوردار نیست اما همچنان کیفیت صدای مناسبی را ارائه می‌کند. طراحی این سری به گونه‌ای است که بر روی گوش قرار گرفته؛ اما تمام آن را نمی‌پوشاند.

Beats-Solo

۴. Beats Wireless

هدفون‌های بی‌سیم سری Beats Wireless از نظر کیفیت قادر به رقابت با نمونه‌های سیم‌دار نیستند؛ اما با قیمت 279.95 دلاری خود در دسته‌ی هدفون‌های حرفه‌ای قرار گرفته و آزادی کاملی از سیم‌ها و اتصالات را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

Beats-Wireless

۵. Beats Pro

سری هدفون Beats Pro که راهکار بیتس برای حرفه‌ای هاست، با گران‌ترین برچسب قیمت نسبت به سایر مدل‌های ذکر شده و به ارزش 400 دلار روانه ی بازار شدند. این قیمت برای یک جفت گوشی مسلماً سرمایه‌گذاری سنگینی محسوب می‌شود؛ اما خوشبختانه این دستگاه نیز اگرچه بخاطر قیمت بالا بررسی‌های کمی دریافت کرده، اما مجموع بازخوردهای موجود در خصوص آن مثبت بوده است.

Beats-Pro

۶. Beats Pill 2

اسپیکر بلوتوث بی‌سیم بیتس پس از آن عرضه شد که نمونه‌های مشابه ساخت کمپانی‌هایی نظیر Jawbone Jambox هم‌اکنون بخش بزرگ بازار اسپیکرهای بلوتوث را از آن خود کرده بودند. با وجود طراحی جالب توجه این دستگاه، نقدهایی که نثار آن شد چندان در سطح بالایی قرار نداشت و با قیمت بالای 199.99 دلاری، رقابت دشواری را پیش رو داشت.

Beats-Pill-2.0

۷. Beats by Dr. Dre urBeats

هدفون‌های درون گوش urBeats با قیمت 100 دلاری خود چندان نظر منتقدان را به خود جلب نکرد؛ اما ظاهر و طراحی جذاب و نیز لوگوی b قرار گرفته بر روی آن که معرف برند مطرح بیتس بود، طرفدارانی را برای این سری دست و پا کرد.

Beats-by-Dr.-Dre-urBeats

در زیر جدول مربوط به سری هدفون‌های بیتس و مشخصات این محصولات را مشاهده می‌کنید.

beats-11
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات