IFA 2011: سونی نمونه اولیه واکمن اندرویدی خود را به نمایش گذاشت

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
سونی الکترونیکس در نمایشگاه IFA برلین، نمونه جدیدی از پخش کننده موسیقی خود را به نمایش گذاشت. این شرکت ژاپنی در طراحی جدید واکمن سعی کرده تا پخش کننده را به یک ابزار مدرن دیجیتال تبدیل کند. واکمن جدید مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل خواهد بود. در ادامه جزئیات بیشتر در مورد واکمن 4.3 اینچی را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Shinichiro Torii یکی از مهندسین سونی در رابطه با طرح جدید واکمن در یک مصاحبه در IFA گفته است: "برای دوستداران موسیقی توسط عاشقان موسیقی"

برخلاف واکمن های فعلی، نمونه معرفی شده قادر به اجرای طیف وسیعی از نرم افزارهای اندرویدی است که امروزه برروی تبلت و تلفن های هوشمند قابل اجرا هستند. سونی معتقد است که واکمن های جدید این شرکت بهتر از iPod اپل خواهند بود. البته باور چنین موضوعی کمی دشوار است.

این نمونه آزمایشی که Walkman Mobile Entertainment Player نام گذاری شده، با قابلیت های ویژه و متنوعی برای کنترل موسیقی همراه است که آن را به برترین واکمن سونی تبدیل خواهد کرد.

Toshimichi Nagashima، مدیر ارشد پخش کننده های موسیقی سونی در رابطه با محصول جدید این شرکت گفته است:

[blockquote class="default"]این اولین باری است که ما محصول اندرویدی را با فناوری خاص خود همراه کرده ایم. ما پس از بررسی نظرات مشتریان خود به این نتیجه رسیدیم که باید محصولات اینچنینی  را افزایش دهیم و ممکن است پس از بررسی بازخورد مشتریان، محصولات متنوع تری را در این شاخه اضافه کنیم.[/blockquote]

سونی اعلام کرده که واکمن جدید این شرکت بهترین کیفیت صدا را بین واکمن های دیگر این شرکت خواهد داشت. از مهمترین قابلیت های نسخه جدید واکمن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دکمه اختصاصی W.Button در لبه کناری، برای دسترسی سریع به کنترل موسیقی قرار داده شده است با این دکمه می توان حتی در زمانی که واکمن قفل است به موزیک ها دسترسی داشت.
  • نرم افزار W.Music نیز برای مدیریت موزیک اضافه شده است. این App به کاربر اجازه می دهد تا موزیک مورد نظر خود را از شاخه های مختلف از طریق جستجو در مجموعه موزیک ها پیدا کند. فناوری SenseMe سونی نیز موزیک ها را اسکن کرده و آنها را در ژانرهای مختلف دسته بندی می کند. این نرم افزار همچنین متن موزیک (Lyric) را نیز دانلود نموده و در صورت نیاز نمایش می دهد.
  • این واکمن مجهز به فناوری S-Master MX s سونی است که باعث ارتقا کیفیت صدا، کاهش نویز، شفافیت باس و استریو می شود.
  • واکمن جدید قادر است به Cloud موسیقی سونی دسترسی داشته و از سرویس آنلاین موسیقی این شرکت که شامل بیش از 10 میلیون ترک موسیقی است بهرمند شود. اشتراک این سرویس ماهیانه 4 دلار هزینه دارد.
  • رابط کاربری واکمن جدید به لطف سیستم عامل اندروی کاملا متفاوت شده و گرافیک آن ارتقا یافته است.

نمونه آزمایشی واکمن مجهز به نمایشگر 4.3 اینچی با وضوح تصویر 800x640 پیکسل است. LCD این نمایشگر از نوع مات و بدون انعکاس نور است که باعث افزایش کیفیت تصاویر می گردد. سونی در ساخت نمایشگر این واکمن فاصله بین صفحه بیرونی و LCD را حذف کرده است.

واکمن جدید قادر است به لطف شبکه بی سیم، بلوتوث و پورت HDMI  به ابزار های مختلف متصل شود. این پخش کننده موسیقی از فناوری DLNA پشتیبانی می کند و به این ترتیب کاربر می تواند محتوای مورد نظر خود را به راحتی برروی ابزارهای دیگر پخش کند و یا محتوای موجود در ابزارهای دیگر را در واکمن خود پخش نماید.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه نسخه جدید واکمن اعلام نشده ولی سونی اعلام کرده که تمام تلاش خود را می کند تا محصول جدید را هر چه سریعتر وارد بازار کند.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات