اپل تی وی جدید با تراشه A12 همراه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در هفته جاری، مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید را پیش رو داریم؛ بنابراین انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی محصولات آینده‌ی اپل شدت گرفته است.
تبلیغات

تنها دو روز دیگر تا برگزاری رویداد اپل در آمفی‌تئاتر استیو جابز فاصله داریم؛ جایی که قرار است مدل‌های جدید آیفون و اپل واچ در آن رونمایی شوند. حال شایعاتی درباره‌ی اپل تی‌وی جدید به گوش می‌رسد.

 Apple TV refresh coming (AppleTV11,1)It bumps the SoC to an Apple A12.— Longhorn (@never_released) September 3, 2019

حساب کاربری توئیتری Longhorn با نام کاربری @never_released که سابقه‌ی خوبی در انتشار اطلاعات محصولات سخت‌افزاری موردانتظار اپل و کدنام‌های آن‌ دارد، ادعا کرده که نسخه جدید اپل تی‌وی در راه است. جزییاتی از زمان عرضه در دست نیست، اما براساس توییت Longhorn، مدل جدید با نام اپل تی‌وی ۱۱/۱ و کد J305 شناخته می‌شود. وب‌سایت MacRumors ضمن تأیید شناسه و کد مذکور، ادعا می‌کند که آن‌ها در یکی از نسخه‌های آزمایشی درون‌سازمانی iOS 13 به چشم می‌خورند، اما هیچ تضمینی برای معرفی اپل تی‌وی جدید در رویداد پیش‌رو وجود ندارد.

apple tv

حساب کاربری Longhorn در ادامه‌ی توییت‌های خود می‌افزاید، اپل تی‌وی جدید از پردازنده‌ی A12 قدرت خواهد گرفت که برای سرویس بازی Apple Arcade یک مزیت بزرگ به‌شمار می‌آید. هنوز مشخص نیست که پردازنده‌ی A12 یا A12X در این محصول استفاده خواهد شد، چراکه نسل قبلی اپل تی‌وی همانند آیپد پرو ۲۰۱۷ از تراشه A10X Fusion استفاده می‌کرد.

گذشته از شایعات، انتظار رونمایی اپل تی‌وی جدید در رویداد پیش‌رو کاملا منطقی به نظر می‌رسد، چراکه اپل هردو سال یک‌بار اپل تی‌وی را به‌روزرسانی می‌کند. اپل در مارس سال ۲۰۱۳ از نسل سوم اپل تی‌وی پرده برداشت، نسل چهارم را در سال ۲۰۱۵ و اپل تی‌وی 4K را نیز در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد.

حساب کاربری CoinX نیز با توییت عبارت معروف «one more thing» کنجکاوی کاربران را برانگیخت. استیو جابز این عبارت را برای شگفت‌زده ‌کردن کاربران در پایان مراسم‌ها استفاده می‌‌کرد. این حساب در گذشته اخبار دقیقی از محصولات اپل، از جمله نام آیفون‌های XS، آیفون XS Max و XR یا حذف جک هدفون در آیپد پرو منتشر کرده است. ناگفته نماند که وجود پسوند «پرو» برای آیفون‌های امسال نیز توسط همین منبع پیش‌بینی شده بود.

«one more thing» چه چیزی می‌تواند باشد؟ احتمالات به رقیب Tile اشاره دارد که هفته‌ی گذشته MacRumors جزییاتی از آن را منتشر کرده بود یا ممکن است فقط پیش نمایشی از Apple Glasses باشد. به هرحال تا دوروز دیگر رویداد اپل برگزار خواهد و انتظار‌ها به پایان می‌رسد. زومیت به‌رسم همیشگی خود، مراسم اپل را سه‌شنبه، ۱۹ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات