این ساز، میدان مغناطیسی را به صدا تبدیل می‌کند [تماشا کنید]

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
ساز Stylophone Theremin
شرکت دابریک از نوعی ساز منحصر‌به‌فرد ترمین رونمایی کرد که با ارتعاشات میدان مغناطیسی، صدا تولید می‌کند.
تبلیغات

نمی‌دانم چقدر با ساز ترمین آشنایی دارید. این ساز منحصر‌به‌فرد روسی که اتفاقاً بین هنرمندان محبوبیت زیادی دارد، بدون لمس شدن و صرفاً با ارتعاش دو نوسان‌ساز نواخته می‌شود.

ترمین نه‌تنها ساز دشواری برای یادگیری است، بلکه قیمت بالایی دارد و به‌همین‌خاطر کمتر نظر نوازندگان آماتور را به‌خود جلب می‌کند؛ بااین‌حال، اگر قصد دارید زمانی سراغ یادگیری ترمین بروید، شرکت دابریک که به تولید استایلوفون شهرت دارد، مدلی از این ساز فوق‌العاده جذاب را در رویداد CES 2024 معرفی کرده که فقط ۱۱۰ دلار قیمت دارد.

ترمین شرکت دابریک Stylophone Theremin نام دارد و مشابه با ترمین‌های کلاسیک، مجهز به آنتنی است که در پاسخ به حرکات دست نوازنده که وارد میدان مغناطیسی اطراف ساز می‌شود، صداهای منحصربه‌فردی تولید می‌کند.

ساز «استایلوفون ترمین» همان‌طور که از اسمش پیدا است، دقیقاً ترمین نیست، بلکه سینث‌سایزری است که به‌جای بهره‌مندی از دو آنتن برای کنترل فرکانس صدا و حجم صدا، تنها از یک آنتن برای کنترل فرکانس بهره می‌برد.

این ساز همچنین به‌خاطر بهر‌ه‌مندی از باتری، قابل‌حمل است و به اسپیکر داخلی و خروجی هدفون/آمپلی‌فایر مجهز شده است.

از ساز ترمین به‌وفور در فیلم‌های ژانر وحشت دهه‌ی ۵۰ استفاده می‌شود و حتی گروه‌های مطرحی چون لد زپلین و ریدیوهد نیز از آن در آثارشان استفاده کرده‌اند. اگر کنجکاوید بدانید این ساز عجیب چه مدل صدایی تولید می‌کند، ویدیوی معرفی Stylophone Theremin را تماشا کنید.

نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس شروع شده است و انتظار داریم به‌زودی انواع تلویزیون و ماشین لباس شویی و مانیتور و محصولات دیگر به‌نمایش گذاشته شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات