با عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
مطالعه 5 دقیقه
زیبایی نمای ساختمان‌ها تنها برای فراهم آوردن رفاه و راحتی ساکنان آن نیست. تجلی ظاهری شهرهایی که در آنها زندگی می‌کنیم به نوعی ترسیم کننده روحیه ساکنان آنها است و سبک‌های گوناگون معماری در وهله اول، چشمان نظاره گر و کنجکاو این ساکنان را به خود معطوف ساخته و سعی در جلب رضایت و خشنودی آنان دارد. در ادامه شما را با تعدادی از بناهای دیدنی و در عین حال عجیب از سرتاسر جهان آشنا می‌کنیم. شاید روزی شما هم تمایل داشتید آنها را از نزدیک ببنید، پس با ما همراه شوید.
تبلیغات

خانه سنگی، گیمارژ، پرتغال

strange-buildings-1

این خانه از تلفیق دو تکه سنگ بزرگ و اتصال آنها با کمک سیمان به یکدیگر ساخته شده است. نمای ظاهری آن بیننده را به یاد خانه سنگی فلینت‌ستون انداخته و همین ویژگی گردشگران زیادی از سراسر دنیا را جذب آن نموده است.

کتابخانه کانزاس سیتی، میسوری، ایالات متحده

strange-buildings-2

کتاب‌هایی که در یک ردیف به صف شده‌اند ایده معماری نمای ساختمان کتابخانه‌ای در شهر کانزاس سیتی است. ایده‌ای طبیعی و در عین حال خلاقانه که بهترین شیوه برای طراحی و ساخت نمای یک کتابخانه به شمار می‌رود. 22 عنوان کتاب مختلف از ژانرهای گوناگون در این نمای مفهومی به کار برده شده‌اند.

موزه آثار شگفت انگیز (Wonderwork)، نمایشگاه علوم

strange-buildings-3

نمایشگاه علوم تعاملی در اصل شامل 4 ساختمان مجزا است که در فلوریدا، تنسی و کارولینای جنوبی واقع شده‌اند. معمار و طراح آن تری نیکولسون بوده است. این موزه خانوادگی با فضاسازی‌های قابل توجه در زمینه علومی همچون فیزیک و ریاضی خدمات رسانی کرده و برای بازدیدکنندگان فضایی تعاملی به وجود آورده‌اند که مستلزم مشارکت فعال و سازنده آنان است.

موزه موزیک تجربی، سیاتل، واشنگتن

strange-buildings-4

زادگاه گرانج (گروه راکی که در اواسط دهه 1980 در ایالت واشنگتن شروع به فعالیت کردند) احترامات ویژه‌ای نثار موسیقی می‌کند. این موزه مکانی است که به طور ویژه به فرهنگ معاصر توجه دارد. این ساختمان در سال 2000 با همکاری و سرمایه گذاری مشترک مایکروسافت و پل آلن پایه گذاری شد. در اینجا برای علاقمندان، برنامه‌های آموزشی گوناگونی در نظر گرفته شده، همچنین به عنوان محلی برای ارائه آثار موسیقی‌دانان محلی و بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه‌های محلی معروفی همچون جیمی هندریکس، رولینگ استونز، نیروانا در این موزه جایی برای خود دارند. این مکان با اسامی دیگری همچون موزه علمی -تخیلی و تالار مشاهیر نیز شناخته می‌گردد.

کلیسای هال‌گریمور، ریکژاویک، ایسلند

strange-buildings-5

این کلیسای لوتری 74.5 متر ارتفاع داشته و بزرگترین کلیسای ایسلند به شمار می‌رود. ساخت آن 38 سال به طول انجامید. نمای ظاهری آن شبیه به جریان گدازه‌ای بازالتی طراحی شده که به نوعی چشم انداز غالب کشور ایسلند محسوب می‌شود. ساخت این بنای تاثیر گذار در سال 1986 به پایان رسید.

قصر ایده‌آل، Hauterives، فرانسه

strange-buildings-6

ساخت این بنا در آوریل 1879 توسط نامه رسان فرانسوی فردریک چیول آغاز شد. الهام بخش او در طراحی نمای آن اشکال عجیب سنگی بوده‌اند. این کاخ یکی از نمونه‌های معماری بی‌تکلف بوده و آمیزه‌ای از سبک‌های گوناگون معماری در ساخت آن مشاهده می‌گردد.

برج دینامیک، دوبی، امارات متحده عربی

strange-buildings-8

این آسمانخراش 420 متر ارتفاع و 80 طبقه دارد. دیوید فیشر معمار ایتالیایی طراحی و ساخت آن را برعهده داشته است. ظاهر این آسمانخراش هر دقیقه تغییر می‌کند. هر طبقه آن به صورت مجزا و هر سه ساعت یکبار 360 می‌چرخد.

ساختمان حلزونی، دارمشتات، آلمان

strange-buildings-9

این بنا که ظاهری سرگرم کننده و جالب دارد طرحی از هنرمند معروف اتریشی (Friedensreich Hundertwasser) است. در اصل این ساختمان از 105 آپارتمان تشکیل شده است. شکل ظاهری آن یو شکل بوده و در قسمت پشت بام حلزونی شکل و شیب دار آن بوته، درخت و گل‌های فراوانی کاشته شده است.

کاسا میلا (Casa Mila) ، بارسلونا، اسپانیا

strange-buildings-10

این ساختمان نمونه‌ای کامل از سبک معماری خاص آنتونی گائودی معمار معروف اسپانیایی است که طراحی کلیسای معروف خاندان مقدس را نیز برعهده داشته است. در حقیقت این معمار برجسته بارسلونا را از ایده‌های بکر و خلاقانه خود لبریز نموده است. این بنا در فهرست میراث جهان یونسکو قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات