بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان که امسال تکمیل خواهند شد

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
در سال جدید میلادی قرار است آسمان‌خراش‌های زیادی در اقصی نقاط جهان افتتاح شوند که رکورد بلندمرتبه ترین سازه‌های جهان را تغییر خواهند داد. در این بین برخی از آنها این پتانسیل را دارند تا به عنوان برترین‌ جهان مطرح شوند. در این مطلب با ده مورد از تازه‌ترین ساختمان‌های بلند بالای جهان که در 2013 میلادی روند ساخت‌شان تمام می‌شود، آشنا خواهیم شد.
تبلیغات

1. اتون دالیان تاور 1 – 383 متر

01 dezeen 2 Foster-Partners C

بلندترین برجی که امسال افتتاح می‌شود ساختمان اتون دالیان تاور 1 است که ترکیبی از طراحی نوین و بلندمرتبه‌سازی در شمال شرقی چین است. این بنا توسط گروه معماری ان‌بی‌بی‌جی (NBBJ) طراحی شده است و پس از اتمام مراحل ساخت و ساز، نمادی تازه از منطقه دالیان چین و بلندترین سازه‌ی جهان خواهد بود.

2. ساختمان‌های دامین – 381 متر

02 dezeen 3 JW-Marriott-Marquis-Hotel-Dubai-Tower-2-by-Archgroup-Consultants2

شرکت فاستر + پارتنرز (Foster + Partners) و برج مسکونی‌اش در مقام دوم این فهرست جای می‌گیرد. یکی از سه برجی که آنها در بازار مرکزی ابوظبی در حال اتمام مراحل ساختش هستند دومین برج بلند جهان خواهد بود. این برج با ارتفاعی بیش از 381 متر یکی از فازهای اجرایی بازار مرکزی الدار است که شامل مراکز خرید ویژه خواهد بود.

3. برج‌های هتل جی دبلیو ماریوت مارکیس – 355 متر

03 dezeen 4 Chongqing-World-Financial-Tower2

در مقام سوم این فهرست هتل جی دبلیو ماریوت مارکیس دوبی قرار دارد که از سازه‌های گروه مشاوران آرک‌گروپ (Archgroup) است. نخستین برج این هتل‌ها در سال گذشته میلادی تکمیل شد که ارتفاع آن 355 متر بود؛ و عنوان بلندمرتبه‌ترین هتل جهان را از آن خود کرد. قرار است برج شماره دو که ارتفاعی به همین اندازه دارد، در سال جاری افتتاح خواهد شد.

4. مرکز تجارت جهانی چانگ‌کوئینگ – 339 متر

04 dezeen 5 Mercury-City-Tower

دومین ساختمانی که از کشور چین در این فهرست آمده، مرکز تجارت جهانی چانگ کوئینگ است که برج تجاری 73 طبقه‌ای است که هنوز مراحل ساخت آن در سومین شهر بزرگ این کشور شرق دور به اتمام نرسیده است. قرار است که ارتفاع این برج ارتفاعی 339 متری داشته باشد و چهارمین ساختمان مرتفع جهان باشد.

5. برج مرکیوری سیتی – 339 متر

05 dezeen 6 Modern-Media-Center

در مقام پنجم این فهرست برج مرکیوری سیتی مسکو قرار می‌گیرد که همکنون تا به اینجای کار بلندمرتبه‌ترین برج اروپا محسوب می‌شود. این برج دارای نمایی طلایی رنگ است، ارتفاعی 339 متری دارد و توسط معمار روسی، میخائیل پوسوخین و فرانک ویلیامز، معمار مرحوم امریکایی طراحی شده است.

6. مرکز رسانه‌ای مدرن – 332 متر

06 dezeen 7 Ryugyong Hotel

مورد بعدی در این فهرست مرکز رسانه‌ای مدرن شانگژوی برادران چینی است که قرار است ارتفاعی 332 متری داشته باشد. این ساختمان برای تولید برنامه‌های رادویی – تلویزیونی و سینمایی تدارک دیده شده است.

7. هتل ریوقیونگ – 330 متر

07 dezeen 8 Al-Yaqoub-Tower

قرار است که ساخت هتل ریوقیونگ کره‌ی شمالی بعد از 24 سال تاخیر، امسال به اتمام برسد و هفتمین بلندمرتبه‌ی جهان شود. این ساختمان که به «هتل آخرت» نیز شهرت دارد، شکلی هرم مانند داشته و در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور دورافتاده‌ی شرق دور قرار دارد. جالب است بدانید کلنگ ساخت این ساختمان 330 متری در سال 1987 میلادی زده شده است و در 1992 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و وقوع بحران اقتصادی متوقف شد تا اینکه از 2008 میلادی ساخت آن دوباره از سر گرفته شد.

8. برج الیعقوب – 328 متر

08 dezeen 10 The-Landmark

برج مسکونی و هتل الیعقوب هشتمین مورد در این فهرست است که در شهر دوبی، امارات متحده عربی واقع شده است. شرکت مهندسی عدنان صفارینی که مقر آن در همین کشور واقع شده، طراحی این سازه را بر عهده داشته است. این ساختمان همچنین قرار است پس از برج ساعت سلطنتی مکه، دومین برج ساعت جهان شود.

9 / 10. فاز دوم لندمارک و برج پلازا دجی – 324 متر

09 dezeen 9 Deji-Plaza2

مقام نهم و دهم را مشترکاً به دو ساختمان اعطا کرده‌ایم، یکی برج لندمارک واقع در ابوظبی که شرکت پلی کلارک پلی آرشیتکتس (Pelli Ckarke Pelli Architects) آن را آماده کرده است و برج تجاری – اداری دجی پلازا که مرکزی تجاری در نانجینگ چین است. هر دوی این برج‌ها دارای ارتفاع 324 متری بوده و در حالی که یکی از آنها دارای ظاهری خمیده در بالا است دیگری صاف و استوار ایستاده است.

البته توجه داشته باشید که این فهرست فاقد برجی است که چینی‌ها وعده کرده‌اند، بلندترین و سریع‌الساخت‌ترین سازه‌ی جهان خواهد بود و قرار است تا اوایل بهار در این کشور پهناور ساخته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات