طراحی دفتر کار لنوو؛ توکیو

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دفتر کار لنوو، واقع در شهر توکیو توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی استیون لیچ گروپ طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: استیون لیچ
  • کارفرما: لنوو
  • متراژ: ۱۲۰۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۶
  • محل: توکیو، ژاپن

لنوو یک شرکت چینی و چندملیتی است که در زمینه‌ی تولید تجهیزات الکترونیکی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پکن و در شهر مورِسویل (Morrisville) ایالت کارولینای شمالی واقع شده است. در حقیقت، شرکت لنوو در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش انواع کامپیوتر شخصی، سرور، تبلت، لپ‌تاپ و تلفن همراه هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت که در سال ۱۹۸۴ تأسیس شده است در ۶۰ کشور شعبه دارد و محصولات خود را در ۱۶۰ کشور جهان به فروش می‌رساند. شرکت طراح استیون لیچ گروپ (Steven Leach Group) در سال ۲۰۱۶ اجرای این پروژٰه را بر عهده داشته است. شرکت لنوو اخیرا با یک شرکت بزرگ الکترونیکی ژاپنی ادغام شد و در یک ساختمان جدید در شهر توکیو، دفتر کار خود را افتتاح کرد. دفتر جدید از دو بخش اصلی مدیریت و بخش معرفی محصولات تشکیل شده است.

دفتر کار لنوو در توکیو

برای بخش مدیریت، یک قسمت مجزا در این دفتر کار طراحی شده؛ اما بخش مهم دیگر در این دفتر، قسمتی است که در آن کارمندان با مراجعان و مشتریان احتمالی شرکت ارتباط و تعامل دارند. در این قسمت از دفتر، تولیدات جدید لنوو به مشتریان معرفی و عرضه می‌شود. در تمام بخش‌ها از تصاویر گرافیکی مختلف برای نشان دادن برند تجاری شرکت استفاده شده است. در واقع طراحی داخلی دفتر کار لنوو نشان‌دهنده‌ی خلاقیت، نوآوری و پویایی این شرکت است.

دفتر کار لنوو در توکیو

مشتریان به‌محض ورود به دفتر، با پیشخوان سفیدرنگ و سالن انتظار روبرو می‌شوند که طراحی بسیار ساده‌ای دارد. از رنگ سفید، سیاه و قرمز برای دکوراسیون داخلی و مبلمان این سالن استفاده شده است. پیشخوان و میز‌های سفیدرنگ در مقابل رنگ تیره‌ی دیوار و صندلی‌ها، کنتراست جالبی ایجاد می‌کنند. برای اینکه طراحی داخلی این قسمت دلگیر و خسته‌کننده نباشد، مبلمانی به رنگ قرمز در یک گوشه از سالن چیده شده است.

دفتر کار لنوو در توکیو

دقیقا روبروی پیشخوان، سالن نسبتا بزرگی وجود دارد که در این سالن محصولات و تولیدات جدید شرکت به نمایش گذاشته می‌شود. این قسمت از دفتر، در واقع همانند ویترینی است که جدیدترین محصولات لنوو را به مشتریان معرفی می‌کند.

دفتر کار لنوو در توکیو

سالن جلسات نیز طراحی جالبی دارد؛ از جمله نکات قابل توجه در مورد طراحی داخلی این سالن می‌توان به کف‌پوش‌ چوبی، تخته‌سیاه بزرگ و صندلی‌های خاکستری و سبزرنگ اشاره کرد. شرکت طراح سعی کرده است در کنار رنگ‌های تیره و خنثی مانند سیاه و خاکستری، از یک رنگ شاد یا گرم استفاده کند.

دفتر کار لنوو در توکیو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات