طراحی دفتر کار فوجیتسو؛ سیدنی

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دفتر کار فوجیتسو واقع در شهر سیدنی، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی Woods Bagot طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: Woods Bagot
  • کارفرما: فوجیتسو
  • متراژ: ۹۰۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۴
  • محل: سیدنی، استرالیا

فوجیتسو یک شرکت ژاپنی و چندملیتی است که در زمینه‌ی تولید تجهیزات الکترونیکی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند؛ از جمله محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان می‌توان به انواع کامپیوتر شخصی، سرور، لپ‌تاپ، تبلت و صفحه‌نمایش اشاره کرد. دفتر کار این شرکت در شهر سیدنی ۹۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و در پنج طبقه ساخته شده است. طراحان با تمرکز بر راحتی مشتریان و کارمندان شرکت فوجیتسو، کار طراحی این دفتر را آغاز و یک محیط کار شاداب و پر انرژی را برای آن‌ها طراحی کرده‌اند.

دفتر کار جدید در یک ساختمان نوساز در شهر سیدنی واقع شده است. شرکت طراح برای اجرای این پروژه، همکاری نزدیک با شرکت فوجیتسو داشت تا طراحی داخلی این دفتر با فعالیت‌های بخش‌های اصلی این شرکت، تناسب و هماهنگی کامل داشته باشد.

دفتر فوجیتسو سیدنی

تقریبا در تمام طبقات، از ورودی و قسمت پذیرش گرفته تا قسمت‌های مختلف طبقات بالاتر، متریال مشابه و یکسانی به کار گرفته شده است و پلکان مرکزی تمام طبقات این ساختمان را به هم متصل می‌کند. در حقیقت پلکان مرکزی و آشپزخانه‌ی این ساختمان، محل رفت و‌ آمد کارکنان است و باعث ایجاد ارتباط بین تمام این طبقات می‌شود.

دفتر فوجیتسو سیدنی

شرکت طراح برای اینکه طراحی مناسبی ارائه دهد، درباره‌ی محل کار مورد نظر و ویژگی‌های اصلی و مهمی که این دفتر کار باید داشته باشد، با مشارکت کارمندان شرکت بررسی‌های دقیقی انجام داده است. طراحی دفتر کار جدید بسیار انعطاف‌پذیر است؛ به‌طوری که این امکان را به کارکنان می‌دهد تا بدون اینکه میز کار اختصاصی و مشخصی داشته باشند، بتوانند به‌صورت گروهی کار کنند.

هر طبقه از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود. برای فعالیت‌هایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارند یک محیط بی‌سروصدا و آرام و برای کارهای گروهی و مشارکتی، یک محیط کار مناسب طراحی شده است.

دفتر فوجیتسو سیدنی

شرکت فوجیتسو در پی ایجاد یک دفتر کار منسجم و یکدست بود: بنابراین طراحی دفتر جدید همسو با نیازها و اهداف این شرکت انجام شد. ایجاد قسمت‌ها و فضاهای مختلف با کارایی بالا و متناسب با نوع فعالیت‌های کارمندان، گزینه‌های زیادی پیش روی کارمندان قرار می‌دهد؛ به‌طوری که کارکنان بر حسب نوع فعالیت‌های روزانه می‌توانند از بخش‌های مختلف این دفتر کار استفاده کنند. در حقیقت، طراحی این دفتر کار معرف برند تجاری فوجیتسو و نشان‌دهنده‌ی فناوری و دستاوردهای نوین این شرکت است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در طراحی داخلی دفتر کار فوجیتسو این است که به‌طور ماهرانه‌ای از نقش‌ها و طرح‌های هنر اوریگامی ژاپنی الهام گرفته شده‌ است.

دفتر فوجیتسو سیدنی

برای کف‌پوش‌ اتاق جلسات از چوب بلوط تیره‌رنگ استفاه شده؛ اما برای پلکان مرکزی ساختمان و راهروهای محل رفت و آمد کارکنان، کف‌پوش‌های چوبی روشن‌تر به کار رفته است. در هر طبقه و در اطراف پلکان چوبی، قسمتی برای استراحت کارمندان وجود دارد. محل استراحت کارکنان در هر طبقه، طراحی کاملا متفاوتی دارد؛ برای هر طبقه، میز و صندلی و مبلمان راحتی با طرح و رنگ‌های مختلف انتخاب شده است.

دفتر فوجیتسو سیدنی

شرکت فوجیتسو به تعامل و ارتباط مناسب با مشتریان، بسیار اهمیت می دهد؛ بنابراین سعی کرده است برای طراحی داخلی دفتر کار خود تا حد ممکن از فناوری و شیوه‌های جدید استفاده کند؛ زیرا ویژگی‌های محیط کار با بهره‌وری و کارایی کارکنان و اهداف تجاری شرکت ارتباط مستقیم دارد.

دفتر فوجیتسو سیدنی
دفتر فوجیتسو سیدنی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات