طراحی دفتر کار مایکروسافت؛ نشویل ایالت تنسی

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دفتر کار مایکروسافت واقع در شهر نشویل، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هستینگز طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: هستینگز
  • کارفرما: مایکروسافت 
  • متراژ: ۱۰۲۱ متر مربع
  • محل: نشویل، آمریکا

برای طراحی داخلی دفتر جدید مایکروسافت، شرکت هستینگز از یک طراحی خاص و منحصر به فرد استفاده کرده است. دیوارهای شیشه‌ای با در‌های چوبی صیقل‌نخورده، نورپردازی محیط، طرح و رنگ کف‌پوش‌ها و همچنین تصاویر گرافیکی فوتوموزاییک روی دیوار که چشم‌اندازی از خیابان قدیمی برادوی (Broadway) را ترسیم می‌کند، جلوه‌ی خاصی به این دفتر کار بخشیده است. دفتر کار مایکروسافت در نشویل ایالت تنسی نمونه‌ای خوب از یک دفتر کار صمیمی و با نشاط است. 

دفتر کار مایکروسافت نشویل

مراجعین به محض ورود به شرکت، وارد سالنی می‌شوند که پیشخوان و دیوارهای آن به رنگ سیاه طراحی شده است. لوگوی شرکت نیز روی دیوار و پشت پیشخوان قرار گرفته است. استفاده از رنگ تیره برای دیوارها و کف‌پوش‌های چوبی نسبتا روشن برای کف سالن، باعث ایجاد کنتراست بین این دو رنگ شده است؛ با ایجاد این کنتراست فضای داخلی سالن بسیار بزرگتر به نظر می‌رسد. برای ایجاد حس طراوت و شادابی، در قسمت‌های مختلف سالن گلدان‌ها و گیاهان طبیعی قرار داده شده است. استفاده از گل و گیاه طبیعی، نورپردازی جالب، مبلمان‌هایی با طرح و رنگ متنوع باعث شده است که سالن ورودی، طراحی دلگیر و خسته‌کننده‌ای نداشته باشد.

دفتر کار مایکروسافت نشویل

به علت وجود پنجره‌های بزرگ و دیوارهای شیشه‌ای، بخش عمده‌ای از روشنایی دفتر کار از طریق نور طبیعی تأمین می‌شود. نصب دیوارهای شیشه‌ای، نه تنها در پرنور شدن و روشنایی محیط کار بسیار تاثیر داشته بلکه بخش‌های مختلف دفتر را نیز از یکدیگر مجزا کرده است. سالن جلسات، اتاقک‌های مجزا، قسمت‌های مختلف که برای کار گروهی طراحی شده‌اند و همچنین سالنی که برای معرفی و ارائه‌ی تولیدات جدید شرکت در نظر گرفته شده است از دیگر بخش‌های این دفتر کار هستند.

دفتر کار مایکروسافت نشویل

یکی از ویژگی‌های مهم این دفتر کار، طراحی انعطاف پذیر آن است؛ به عبارت دیگر بر حسب شرایط می‌توان در ترکیب و ساختار برخی از قسمت‌ها تغییراتی ایجاد کرد تا محیط کار برای فعالیت‌های گروهی مناسب‌تر باشد. برای هریک از قسمت‌ها برحسب موقعیت و شرایط کار، میز و صندلی‌های مناسب انتخاب شده است تا یک محیط کار راحت، فعال و پر از جنب‌و‌جوش برای کارکنان شرکت ایجاد شود.

دفتر کار مایکروسافت نشویل

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده طراحی دفتر کار مایکروسافت خاص و منحصر به فرد باشد این است که دفتر جدید مایکروسافت شباهت چندانی به یک محیط کار رسمی ندارد، بلکه بیشتر حس و حال و فضای یک کافه رستوران را در ذهن تداعی می‌کند.

دفتر کار مایکروسافت نشویل
دفتر کار مایکروسافت نشویل
دفتر کار مایکروسافت نشویل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات