طراحی دفتر کار گوگل؛ شعبه دوسلدورف آلمان

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دفتر کار گوگل واقع در شهر دوسلدورف، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی LEPEL & LEPEL Architektur طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: LEPEL & LEPEL
  • کارفرما: گوگل
  • سال: ۲۰۱۱
  • محل: دوسلدورف، آلمان

شرکت آلمانی LEPEL & LEPEL در سال ۲۰۱۱ یک محیط کار شاد و پر از نشاط برای کمپانی گوگل طراحی کرده است. طراحی خاص و منحصربه‌فرد این دفتر کار، نگرش خاص، توانایی‌ها و قابلیت‌های شرکت گوگل را به‌خوبی نشان می‌دهد. شرکت طراح تمام تلاش خود را به کار بست تا طراحی و دکوراسیون داخلی این دفتر نشان‌دهنده‌ی روحیه و حال و هوای شرکت گوگل باشد. در حقیقت طراحی مبتکرانه و خلاقانه‌ی محیط کار، به رشد و پرورش ایده‌های نو و خلاقانه در این شعبه از گوگل کمک کرده است.

دفتر کار گوگل دوسندولف

محل کاری که زمانی، دفتر کار معمولی و عادی بود، اکنون با طراحی جدید به یک محیط شاد و پر جنب‌وجوش تبدیل شده است. در این شرکت، کارمندان در یک فضای بزرگ و مشترک، به‌طور گروهی کار می‌کنند و به‌راحتی با یکدیگر تعامل و تبادل نظر دارند.

دفتر کار گوگل دوسندولف

قسمت‌های مختلفی برای این دفتر کار طراحی شده است. از جمله بخش‌های مختلفی که در این شرکت وجود دارد می‌توان به اتاق‌های مجزا، اتاق کنفرانس، سالن غذاخوری، محل استراحت کارکنان و اتاق تفریح و ورزش اشاره کرد. همه‌ی این امکانات موجود، در واقع به پویایی و خلاقیت، نشاط و انعطاف‌‌پذیری محیط کار کمک می‌کند. فضای داخلی شرکت، مخصوصا قسمتی که کارمندان در یک فضای بزرگ و مشترک با یکدیگر کار می‌کنند، یک محیط کار کاملا فنی و تخصصی است که کارکنان در آن دانش، تخصص، ایده‌ها و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

همه‌ی کارمندان می‌توانند در صورت نیاز از اتاق‌های مختلف شرکت استفاده کنند؛ به‌طور مثال می‌توانند در مواقع ضروری از اتاق برگزاری جلسات کاری و همچنین اتاق ویدئو کنفرانس استفاده کنند. اهمیت به استراحت و تفریح کارکنان را می‌توان یکی از ویژگی‌های مشترک بین دفترهای مختلف گوگل در سراسر جهان دانست؛ همین عامل باعث شده است که احساس خستگی و بی‌انگیزه بودن کارمندان، کاهش یابد.

دفتر کار گوگل دوسندولف

شرکت طراح و اجرای دکوراسیون داخلی این پروژه بیان می‌کند که در طی همکاری نزدیک با شرکت گوگل، برنامه و ایده‌های طراحی به تدریج شکل گرفت و سپس به مرحله‌ی اجرا رسید. در حقیقت، شرکت کارفرما در طراحی این دفتر کار نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای داشت و آماده‌ی شنیدن پیشنهادات و نظرات دیگران بود؛ ایده‌ها و نظرات کارکنان، آرزوها، خواسته‌ها و تجربیات آن‌ها نیز در تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و طراحی داخلی دفتر نقش قابل توجه‌ای داشت. همه‌ی این موارد باعث شد ایده‌های خلاقانه‌ی بی‌شماری از طرف کارمندان مطرح شود و راه‌حل‌های مبتکرانه و خلاقانه‌ی بی‌شماری برای اجرای بهتر پروژه به دست آید.

دفتر کار گوگل دوسندولف

به‌طور کلی، شرکت طراح از رنگ‌های زنده و شاد برای طراحی داخلی و دکوراسیون دفتر کار استفاده کرده است. در سالن ورودی شرکت روی دیواره‌ی پیشخوان، لوگوی شرکت نقش بسته است که از رنگ‌های اصلی برای طراحی آن استفاده نشده؛ اما با همین طراحی تک‌رنگ‌، به این دفتر کار جلوه‌ای خاص و متفاوت بخشیده است.

دفتر کار گوگل دوسندولف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات