طراحی دفتر کار مایکروسافت، شعبه استانبول

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دفتر کار مایکروسافت واقع در شهر استانبول، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هایدن کانل طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: هایدن کانل
  • کارفرما: مایکروسافت
  • متراژ: ۶۹۷۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۰۸
  • محل: استانبول

دفتر کار پرجنب‌وجوش و پویای مایکروسافت در استانبول، پیش از تبدیل شدن به دفتر کنونی یک مرکز خرید بود. در واقع این ساختمان بزرگ به‌عنوان مرکز خرید طراحی و تمام مراحل ساخت‌ آن انجام شد، اما اکنون توسط شرکت مایکروسافت به‌عنوان دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساختمان بزرگ و شش‌ضلعی در نوع خود از معماری بسیار جالب و بدیعی بهره می‌برد؛ آتریوم مرکزی که به یک سقف شیشه‌ای با پنجره‌های بزرگ ختم می‌شود، فضای داخل ساختمان را پرنور کرده و در سراسر ساختمان، چشم‌اندازی از هر طبقه پیش روی کارمندان قرار داده است. بنابراین به دلیل این معماری خاص، همه‌ی بخش‌ها و گروه‌های کاری قابل رؤیت هستند. از قسمت پذیرش این دفتر کار، حتی مراجعان و مشتریان نیز می‌توانند این محیط کاری پرنشاط را که از لحاظ تکنولوژی و تعامل بین کارکنان در سطح عالی و پیشرفته قرار دارد، به‌خوبی مشاهده کنند. در این شرکت، اتاق و دفتر کار مجزا و شخصی وجود ندارد و تمام میز‌ها و کامپیوترها در کنار هم چیده شده‌اند و کارمندان به‌طور گروهی به کار خود مشغول هستند.

دفتر کار مایکروسافت استانبول

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص دفتر کار مایکروسافت در استانبول این است که علاوه بر محل استراحت کارکنان، قسمتی از شرکت با این هدف طراحی شده که افراد بتوانند برای مدت کوتاهی از تبلت یا تلفن همراه خود استفاده کنند. در حقیقت در مکان‌هایی که برای این هدف طراحی شده‌اند، کارکنان می‌توانند برای دقایقی بدون اینکه عوامل بیرونی باعث پرت شدن حواسشان شود، از تبلت یا تلفن همراه خود استفاده یا ایمیل‌های خود را چک کنند. قسمت‌های دیگری نیز در این دفتر برای کمک به فعالیت‌های تجاری شرکت، معرفی و عرضه‌ی محصولات جدید به مشتریان در نظر گرفته شده است. از امکانات رفاهی که برای کارمندان در نظر گرفته شده می‌توان به کافه رستوران، سالن ورزش و مکانی برای گردهمایی و تعامل بین کارمندان در فضای باز و خارج از ساختمان اشاره کرد.

دفتر کار مایکروسافت استانبول

برای دکوراسیون داخلی این دفتر کار از رنگ‌های شاد و زنده استفاده شده است. ترکیب رنگ‌ها با دقت کامل انتخاب شده‌ تا یک محیط کار پرانرژی و پرجنب‌وجوش ایجاد کند و همچنین با سایر اجزای محیط هماهنگ و متناسب باشد. با استفاده از ترکیب رنگ‌‌های شاد و متنوع، مایکروسافت قدرت تجاری شرکت و حس اعتمادبه‌نفس خود را به رخ می‌کشد.

در ادامه، تصاویر گرفته‌شده از این دفتر کار زیبا و مدرن را خواهید دید:

دفتر کار مایکروسافت استانبول
دفتر کار مایکروسافت استانبول
دفتر کار مایکروسافت استانبول
دفتر کار مایکروسافت استانبول
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات