احتمال نیاز به خرید اشتراک ماهانه برای استفاده از هدست AR اپل

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس تحلیل‌های Trendforce، احتمالاً دستگاه واقعیت افزوده‌ی آینده اپل اشتراک ماهانه خواهد داشت.
تبلیغات

براساس نحوه قیمت‌گذاری هدست‌های AR محبوب فعلی، تحلیلگران Trendforce پیش‌بینی می‌کنند دستگاه واقعیت افزوده‌ی آینده اپل با اشتراک ماهانه عرضه خواهد شد.

اپل اینسایدر می‌نویسد تاکنون پیش‌بینی‌های مختلفی درباره‌ی قیمت اولین هدست AR اپل شده است. قیمت‌های پیش‌بینی‌شده بین گزینه‌های ۱,۰۰۰ و ۲,۰۰۰ و ۳,۰۰۰ دلار متغیر هستند. بااین‌حال، تحلیلگران Trendforce برای اولین‌بارحدس می‌زنند که احتمالاً برای استفاده از آن به اشتراک ماهانه اضافی نیاز است.

طبق گفته‌ی Trendforce، در‌حال‌حاضر بازار تجاری تحت تسلط HoloLens 2 است. این شرکت انتظار دارد که «فروش قدرتمند» Oculus و دستگاه‌های مایکروسافت احتمالاً اپل را مجبور خواهد کرد برای پیوستن به رقابت در سال جاری، محصولات مشابهی را عرضه کند. در‌ادامه‌ی این گزارش آمده است:

با‌‌‌توجه‌‌به الزامات عملکرد سخت‌افزار و حاشیه‌ی سود ناخالص، اپل احتمالاً بازار تجاری را هدف قرار خواهد داد و همان استراتژی قیمت‌گذاری هولولنز را اتخاذ می‌کند.

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، Trendforce انتظار دارد خرید سخت‌افزار محصول جدید اپل هزاران دلار هزینه داشته و علاوه‌بر آن راه‌حل نرم‌افزاری مبتنی‌بر اشتراک ماهانه برای کار با آن مورد‌نیاز باشد. در‌حال‌حاضر، سخت‌افزار HoloLens 2 را مایکروسافت به‌طور کامل می‌فروشد. حتی گاهی شرکت‌های دیگر یا آن را اجاره می‌کنند یا خریدشان را اقساطی انجام می‌دهند. ناگفته نماند اشتراک‌هایی برای HoloLens 2 وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد آن‌ها فقط برای اپ‌های شخص ثالث هستند.

HoloLens 2 در حوزه‌ی صنعتی و با هدف کاربران تجاری به بازار عرضه شده است. به‌نظر می‌رسد اپل نیز از این سیاست پیروی و اولین هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده خود را برای مشاغل طراحی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات