آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
درام ماشین لباسشویی ال جی LG WV3149WVP
در این مقاله از زومیت قصد داریم نحوه جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی را به شما آموزش دهیم.
تبلیغات

آیا ماشین لباسشویی ال جی شما هم بوی نامطبوعی می‌دهد و لباس‌هایتان خوب شسته نمی‌شود؟ نگران نباشید، این مشکل معمولاً به‌دلیل تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها در دستگاه به‌وجود می‌آید. گاهی اوقات کثیفی‌های موجود در البسه به دلایل مختلفی داخل لباسشویی باقی می‌ماند و باعث ایجاد جرم و رسوب می‌شوند.

تمام این موارد در کنار هم، اهمیت جرم‌گیری ماشین لباسشویی را بیش از پیش پررنگ می‌کند. رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این مقاله از زومیت قصد داریم به آن‌ها اشاره‌ای داشته باشیم.

جرم گیری لباسشویی ال جی

ساده‌ترین روش جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی استفاده از سرکه و جوش شیرین است؛ البته برخی افراد استفاده از قرص جرم‌گیری ماشین لباسشویی را ترجیح می‌دهند. در ادامه روش‌های رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

همچنین با مطالعه آموزش جامع جرم گیری ماشین لباسشویی در بخش لوازم خانگی زومیت می‌توانید تا حد زیادی از کم و کیف ماجرا آگاه شوید.

دستمال کشیدن لاستیک دور در لباسشویی ال جی

جرم گیری لباسشویی ال جی با سرکه و جوش شیرین

یکی از روش‌های ساده در عین حال کارآمد برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی، استفاده از سرکه و جوش شیرین است.

سرکه و جوش شیرین یک جرم‌گیر ماشین لباسشویی ارزان، بسیار قوی و بصرفه است که در چند دقیقه تمام رسوبات و بوی بد داخل دستگاه را از بین می‌برد. برای جرم‌گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین باید مراحل زیر را مو‌به‌مو و با‌ دقت انجام دهید:

  • ابتدا آب، سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • محلول را داخل لباسشویی بریزید، آن را روی کارکرد روزانه قرار دهید و سپس روشن کنید.
  • بعد از گذشتن چند دقیقه در لباسشویی را باز و سپس با یک اسفنج نرم، دیواره‌های ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

نکته: رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی باید یک یا دو ماه یک بار انجام شود. مزیت جرم‌گیری لباسشویی ال جی با سرکه و جوش شیرین این است که بوی بد لباسشویی هم از بین می‌رود و از طرفی نیازی به استفاده از پودرهای شیمیایی هم نیست. زیرا برخی از جرم‌گیرهای شیمیایی ماشین لباسشویی به‌مرور زمان در افراد ایجاد حساسیت می‌کنند.

جرم گیری لباسشویی ال جی با قرص

برخی افراد برای جرم‌گیری لباسشویی ال جی خود استفاده از قرص را ترجیح می‌دهند. برای این کار باید قرص جرم‌گیر را داخل لباسشویی قرار دهید، درجه آن را روی ۶۰ تنظیم و سپس دستگاه را روشن کنید. اگر بعد از مدت‌ها قصد دارید که لباسشویی خود را جرم‌گیری کنید، بهتر است به‌جای یک قرص جرم‌گیر از دو عدد قرص استفاده کنید.

اما اگر این کار را به‌طور منظم انجام می‌دهید، استفاده از همان یک قرص نیاز شما را برآورده می‌کند. قرص جرم‌گیری ماشین لباسشویی بسته به نوع و برند به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شما باید با توجه به نیاز خود از قرص جرم‌گیر مناسب استفاده کنید.

نکته‌ای که هنگام خرید قرص باید در نظر گرفته شود این است که با لباسشویی همخوانی داشته باشد. گاهی اوقات استفاده نادرست از قرص‌های لباسشویی به قطعات آن آسیب‌های جدی وارد می‌کند. جرم‌گیری و رسوب‌زدایی یکی از روش‌های افزایش طول عمر لباسشویی به‌حساب می‌آید.

برخی افراد برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی استفاده از قرص را ترجیح می‌دهند. با این حال فراموش نکنید استفاده بیش از اندازه از قرص می‌تواند میزان تولید کف را افزایش دهد و به‌مرور به بخش‌های مختلف لباسشویی فشار وارد کند.

مراحل جرم گیری لباسشویی ال جی با قرص

  • برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی با قرص به یک مسواک یا فرچه نیاز دارید.
  • قرص را به کمک مسواک یا فرچه داخل دیگ لباسشویی ریخته و تمام محفظه آن را به خوبی پاک کنید.
  • در ادامه محفظه پودر را به‌خوبی شسته و جایی قرار دهید تا خشک شود.
  • با استفاده از دفترچه راهنمای لباسشویی، محل نصب فیلتر را پیدا کنید.
  • فیلتر را از لباسشویی خارج کنید و تمام وسایل موجود در آن را بیرون بریزید.
  • فیلتر را به خوبی بشویید.
  • لاستیک دور درب لباسشویی را به خوبی تمیز و خشک کنید.
  • بعد انجام مراحل بالا دیگ لباسشویی را با استفاده از محلول شوینده به خوبی شست‌وشو دهید.

نکته: تمام مراحل جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی را با حوصله و دقت انجام دهید. در‌ غیر‌ این‌ صورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به لباسشویی شما وارد می‌شود.

جرم گیری لباسشویی ال جی با قرص مخصوص

جرم گیری لباسشویی ال جی با پودر جرم گیر

برای این کار مقداری از پودر جرم‌گیر را داخل دیگ لباسشویی بریزید و سپس به وسیله یک مسواک یا فرچه مخصوص تمام بخش‌ها را با دقت تمیز کنید. گاهی اوقات به‌جای استفاده از قرص جرم‌گیر می‌توانید از پودر استفاده کنید. البته این روش تنها در لباسشویی‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر و قرص‌های جرم‌گیر علاوه بر رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی، سختی آب را هم کاهش می‌دهند. مراحل جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی با استفاده از پودر جرم‌گیر دقیقاً شبیه قرص جرم‌گیر است که بالاتر به آن اشاره کردیم.

بهترین زمان جرم گیری ماشین لباسشویی

کارشناسان تعمیر لباسشویی ال جی توصیه می‌کنند رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی باید هر چند وقت یکبار (حدوداً دو ماه یکبار) انجام شود. اما برخی کاربران درباره بهترین زمان جرم‌گیری ماشین لباسشویی سؤال دارند. اگر متوجه شدید که لباس‌هایتان داخل لباسشویی چرک‌مرده می‌شود؛ یعنی زمان جرم‌گیری لباسشویی شما فرا رسیده است.

جرم‌گیری لباسشویی ال جی زمانی باید انجام شود که لباس‌ها به‌خوبی شسته نمی‌شوند یا بوی بدی می‌دهند. در این موارد راهی به جز رسوب‌زدایی ندارید. یکی دیگر از نشانه‌های رسوب گرفتن لباسشویی، بوی بد دیگ یا مخزن دستگاه است.

وقتی باکتری‌ها برای مدت طولانی داخل لاستیک یا محفظه لباسشویی باقی بمانند، به‌مرور زمان بوی بد از خود تولید می‌کنند. در بسیاری موارد لباس‌های شسته‌شده این بوی بد را به خود گرفته‌اند. بنابراین با مشاهده این نشانه هرچه سریع‌تر باید نسبت به رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی هوشمند خود اقدام کنید.

لوازم مورد نیاز برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی ال جی

برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی باید قبل هر چیز ابزار و تجهیزات مورد نیازتان را تهیه کنید. اولین و مهم‌ترین کار قبل جرم‌گیری لباسشویی، تهیه محلول جرم‌گیر مناسب است. وجود یک جرم‌گیر مناسب رسوب‌های داخل دیگ لباسشویی را به بهترین شکل ممکن از بین می‌برد. عده‌ای از افراد جرم‌گیر ماشین لباسشویی را در منزل آماده می‌کنند.

رایج‌ترین محلول برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی، جوش شیرین و سرکه است. البته می‌توانید از محلول‌های موجود در بازار هم استفاده کنید. برای تمیز کردن بخش‌های مختلف لباسشویی خود به یک تکه اسفنج هم نیاز دارید.

جرم گیری لباسشویی ال جی با مایع مخصوص رسوب زدایی

مراحل جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی

برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی ابتدا باید آب و جوش شیرین را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. بعد این محلول را داخل دیگ لباسشویی ریخته و چهار برابر آن سرکه اضافه کنید. آب داغ را اضافه و سپس ماشین را روشن کنید تا چرخه شست‌و‌شو یکبار به‌طور کامل انجام شود. بعد از پایان شست‌وشو ماشین لباسشویی را از برق بکشید و در آن را باز کنید.

لاستیک‌های در و دیگ لباسشویی را با یک اسفنج تمیز به‌خوبی خشک کنید به‌طوری که هیچ رطوبتی داخل آن باقی نماند. اگر حجم آلودگی زیاد است از شوینده‌های قوی‌تر صنعتی برای رسوب‌زدایی لباسشویی خود استفاده کنید.

فواید جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هم مانند هر وسیله هوشمند دیگری بعد از مدتی با گذشت زمان مستهلک می‌شود. برای اینکه دستگاهتان همیشه درست کار کند، باید آن را به‌موقع سرویس کنید. جرم‌گیری لباسشویی یکی از سرویس‌های مهم و حساسی است که گاهی اوقات توسط خود کاربر و در مواقعی توسط تعمیرکار نمایندگی انجام می‌شود.

به‌طور طبیعی زمانی که لباس‌های چرک و کثیف داخل لباسشویی شسته می‌شوند، چرک و کثیفی آن‌ها تا مدت‌ها داخل دیگ لباسشویی باقی می‌ماند. جمع شدن بیش از اندازه چرک و باکتری باعث ایجاد بوی نامطبوع در لباسشویی می‌شود. برای آموزش رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی می‌توانید از دفترچه راهنمای ال جی استفاده کنید یا از متخصصان ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

رسوب‌زدایی به‌موقع ماشین لباسشویی فواید زیر را به همراه دارد:

  • در مصرف مواد شوینده صرفه‌جویی می‌شود.
  • میزان مصرف برق کاهش پیدا می‌کند.
  • احتمال خرابی لباسشویی کاهش پیدا می‌کند.
  • مهم‌تر از همه طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا می‌کند.

نکته: جرم‌گیری لباسشویی یکی از مواردی است که به‌طور کلی عملکرد لباسشویی را تا چندین برابر افزایش داده و حس رضایت خاصی به مشتری می‌دهد.

بهترین نوع جرم گیری برای لباسشویی ال جی

سؤال اغلب کاربران این است که برای جرم‌گیری لباسشویی خود از چه روش‌هایی استفاده کنیم که بهترین نتیجه را منتقل کند؟ امروزه آموزش رسوب‌زدایی لباسشویی به یکی از نیازهای مهم و اساسی تمام کاربران لباسشویی‌های هوشمند ال جی تبدیل شده است. روش‌های مختلفی برای جرم‌گیری لباسشویی وجود دارند.

برخی افراد استفاده از محلول‌های خانگی مانند جوش شیرین و سرکه را ترجیح می‌دهند اما برخی افراد جرم‌گیری ماشین لباسشویی با قرص یا پودر را ترجیح می‌دهند. با توجه به اینکه مواد شیمیایی می‌تواند ایجاد حساسیت کند، بهترین گزینه محلول سرکه و جوش شیرین است.

جلوگیری از جرم گرفتن ماشین لباسشویی ال جی

برای جلوگیری از جرم گرفتن لباسشویی ال جی باید چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • بعد هر بار استفاده از لباسشویی تا چند ساعت در آن را باز بگذارید تا قسمت‌های داخلی آن کامل خشک شوند.
  • اگر نمی‌توانید به هر‌ دلیل در لباسشویی را باز بگذارید، با استفاده از یک پارچه تمیز بخش‌های داخلی لباسشویی را کامل خشک کنید.
  • بعد از تمام شدن چرخه لباسشویی، لباس‌ها را خیلی سریع از داخل دیگ خارج کنید. ماندن لباس خیس در ماشین لباسشویی باعث بو گرفتن آن می‌شود.
  • هنگام تمیز کردن لباسشویی، حتماً جاپودری آن هم کامل تمیز کنید.
  • برای افزایش طول عمر لباسشویی خود جرم‌گیری و رسوب‌زدایی را هر چند وقت یکبار در دستور کار خود قرار دهید.
تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی با دستمال مخصوص

جرم گیری لاستیک دور در لباسشویی ال جی

لاستیک در یکی از بخش‌های مهم لباسشویی‌های هوشمند است که بعد چند وقت به دلایل مختلف رسوب می‌گیرد. لاستیک در لباسشویی اجازه نمی‌دهد آب حین شست‌و‌شو از لباسشویی خارج شود. این بخش بعد از مدتی آلوده می‌شود و حتی ممکن است کپک بزند. به یاد داشته باشید که باید بعد تمام شدن فرایند شست‌وشو، در لباسشویی را باز بگذارید و لاستیک در را با یک دستمال یا اسفنج خشک و تمیز کنید.

اگر با تمیز کردن لاستیک در لباسشویی باز هم آثاری از لکه داخل محفظه آن مشاهده کردید، ۵۰ درصد آب را با ۵۰ درصد مایع سفیدکننده مخلوط کنید و روی لاستیک در بریزید. سپس چند دقیقه زمان دهید تا تمام لکه‌ها از بین بروند. لاستیک را کاملاً بشویید و در جای مناسب قرار دهید تا کامل خشک شود.

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت قصد داشتیم به نحوه جرم‌گیری ماشین لباسشویی ال جی بپردازیم. شما می‌توانید آموزش رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی ال جی خود را با استفاده از دفترچه راهنما یا کمک از کارشناسان مرکز فنی تعمیرات لباسشویی ال جی به‌طور کامل بیاموزید. مطالعه این مقاله نیز کمک می‌کند تا جرم‌گیری دستگاه شما به‌درستی انجام شود. در مجموع باید هر دو ماه یکبار لباسشویی خود را جرم‌گیری کنید و بهتر است این کار را با محلول طبیعی سرکه و جوش شیرین انجام دهید تا حساسیت خاصی برای شما شکل نگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات