بهترین قابلیت‌های ماشین لباسشویی ال‌جی؛ از بخارشویی تا تشخیص نوع لباس با هوش مصنوعی

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
مطالعه 6 دقیقه
ماشین لباسشویی V500 ال جی
ماشین لباسشویی V500 یکی از مدرن‌ترین محصولات ساخته‌شده توسط ال جی محسوب می‌شود که ویژگی‌های مختلفی را درون خود جای داده است.
تبلیغات

امروزه دیگر کمتر شاهد شستن لباس‌ها به‌صورت دستی هستیم؛ زیرا تقریباً در هر خانه‌ای ماشین لباسشویی وجود دارد. این دستگاه کمک زیادی به افراد خانه‌دار می‌کند و می‌توان آن را از کاربردی‌ترین ساخته‌های بشر دانست.

اکنون دیگر خرید ماشین لباسشویی یکی از الزامات هر خانه محسوب می‌شود و نمی‌توان از کارایی بالای آن چشم‌پوشی کرد.

در این میان ال جی ماشین لباسشویی‌ای تولید کرده است که V500 نام دارد و با فناوری‌های به‌روز خود می‌تواند عضو ماندگار خانه‌ها باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مدل ۱۰٫۵ کیلوگرمی این محصول آشنا کنیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه زومیت باشید.

تماشای ویدیو در یوتیوب

ماشین لباس‌ شویی V500 ال جی

ماشین لباسشویی V500 با ابعاد ۶۰۰ در ۸۵۰ در ۶۵۰ میلی‌متری خود می‌تواند به چرخش ۱۴۰۰ دور در دقیقه برسد و یکی از مدرن‌ترین محصول‌های ساخته‌شده توسط ال جی محسوب می‌شود.

نمای بخش پشتی ماشین لباسشویی V500 نقره ای
نمای کناری ماشین لباسشویی V500 نقره ای
نمای کناری ماشین لباسشویی V500 نقره ای با در باز از سمت راست
نمای پایینی ماشین لباسشویی V500 نقره ای با در بسته

از ویژگی‌های اصلی و کلیدی به‌کاررفته در این محصول می‌توان به امکان اتصال به وای‌فای، موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive)، فناوری ضد آلرژی، بخارشو و امکان شستشوی انواع لباس‌ها با جنس‌های مختلف اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های کاربردی ماشین لباس‌شویی ال جی V500، قابلیت شستشوی سریع است که بنابر ادعای ال‌جی می‌توان به‌کمک آن لباس‌ها را در مدت زمان بسیار کمتری و با سرعت بالاتری شست.

در مقاله پیش‌رو، در مورد ویژگی‌های جذاب ماشین لباسشویی V500 ال‌جی صحبت می‌کنیم؛ محصولی که به‌عقیده‌ی ال‌جی، جزو بهترین ماشین لباسشویی های بازار است.

ویژگی‌های ماشین لباس شویی V500 ال جی

فناوری AI DD

عموماً هنگام قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی کسی پیراهن، شلوار و تی‌شرت را از هم جدا نمی‌کند و همین مسئله می‌تواند باعث آسیب دیدن بعضی از آن‌ها شود؛ اما ال‌جی می‌گوید که فناوری AI DD از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

ال جی برای دستیابی به AI DD از حدود بیست هزار داده مرتبط استفاده کرده و در نهایت به فناوری‌ای رسیده است که به ادعای کُره‌ای‌ها، بهینه‌ترین چرخه شست‌وشو را فراهم می‌کند. فناوری مذکور با تشخیص ترکیب لباس‌ها، چرخه‌ی شست‌وشو را براساس آن‌ها تنظیم می‌کند تا در نهایت آسیب کمتری به لباس‌ها وارد شده و هر لباس به اندازه کافی تمیز شود.

نمای روبه‌روی ماشین لباسشویی V500 نقره ای با در بسته
ال جی

قابلیت TurboWash

ماشین لباسشویی V500 ال‌جی می‌تواند ۱۰ کیلوگرم لباس را درون خود جای دهد. ال‌جی ادعا می‌کند که به‌لطف قابلیت TurboWash، ماشین لباسشویی می‌تواند همین حجم لباس را در مدت‌زمان حدود ۴۰ دقیقه و با کیفیت بالا بشوید.

قابلیت TurboWash بیشتر برای کسانی مناسب است که زود‌به‌زود لباس‌های خود را عوض می‌کنند؛ چون ماشین لباسشویی می‌تواند در زمانی نسبتاً کوتاه‌تر تمام لباس‌ها را بشوید و تحویل دهد. ضمناً برای دستیابی به شست‌وشوی ۳۶۰، در ماشین لباسشویی ال‌جی از چهار اسپری سه‌بعدی نیز استفاده می‌شود.

ال جی می‌گوید که قابلیت TurboWash علاوه‌بر کاهش زمان شست‌وشو، به کم شدن میزان انرژی و آب مصرفی نیز کمک می‌کند و همچنین آسیب به الیاف لباس‌ها نیز کمتر می‌شود.

نمای کلوز آپ بخش بالایی ماشین لباسشویی V500 نقره ای با در بسته
ال جی

موتور Inverter Direct Drive

همان‌طور که می‌دانید، موتور مهم‌ترین قطعه موجود در لوازم خانگی الکترونیکی است؛ چرا که کوچک‌ترین آسیب به آن تأثیر زیادی روی کارکرد دستگاه خواهد گذاشت. علاوه‌براین میزان مصرف انرژی به موتور بستگی دارد.

ال جی با استفاده از موتور Inverter Direct Drive در ماشین لباسشویی خود، تسمه و برخی قطعات اضافی را از موتور حذف کرده است. به‌لطف همین استراتژی، سایش و اصطکاک میان بعضی بخش‌های موتور کاهش می‌یابد و در نتیجه شاهد کاهش صدای تولیدشده هستیم.

کُره‌ای‌ها می‌گویند که موتور ماشین لباسشویی‌شان به‌دلیل نوع ساخت، عمر بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین دارد و می‌توان از آن برای مدت ۱۰ سال استفاده کرد. ضمناً ال‌جی ادعا می‌کند که Inverter Direct Drive به کاهش مصرف انرژی تا ۲۸ درصد نیز کمک می‌کند.

نمای کناری ماشین لباسشویی V500 نقره ای از سمت چپ

فناوری Steam و Allergy Care

در ماشین لباسشویی V500 ال‌جی، فناوری Steam به کار رفته است که بنابر ادعای ال جی می‌تواند تا ۹۹٫۹ درصد باکتری‌ها، باقی‌مانده مواد شوینده و هر چیزی را که باعث بروز حساسیت پوستی می‌شود، از بین ببرد. قابلیت Allergy Care نیز در کنار فناوری Steam قرار گرفته است تا کارایی فناوری مذکور افزایش یابد.

در ماشین لباسشویی ال‌جی از فناوری TrueSteam استفاده شده که خود دارای سه مرحله‌ Allergy Care و Steam Refresh و Steam Softener است. قابلیت Allergy Care با تولید بخار و نفوذ با قدرت زیاد در لباس‌ها باعث حذف انواع آلودگی‌ها، ذرات حساسیت‌زا و باکتری‌ها خواهد شد. در نهایت، Steam Softener نیز پارچه را نرم می‌کند تا در آن چین و چروک ایجاد نشود.

ال جی می‌گوید که در انتهای چرخه‌ی شست‌وشو، لباس‌ها تا ۹۹٫۹ درصد از مواد مضر و آلرژی‌زا تمیز می‌شوند و به‌لطف استفاده از بخار، لباس‌ها تا ۳۰ درصد کمتر چروک می‌شوند.

نمای روبه‌روی ماشین لباسشویی V500 نقره ای با در باز

سیستم هوشمند SmartThinQ و Smart Diagnosis

به لطف SmartThinQ، می‌توان ماشین لباسشویی ال‌جی را در هر زمان و مکانی کنترل کرد. درواقع با اتصال V500 به گوشی هوشمند و از طریق دستیار صوتی گوگل اسیستنت یا حتی الکسا کنترل ماشین لباسشویی ساده‌تر هم می‌شود؛ یعنی قادر خواهید بود تنها با فرمان‌های صوتی، لباسشویی را برای شستن لباس‌ها آماده کنید.

قابلیت Smart Diagnosis نیز به‌صورت هوشمند و خودکار مشکلات ماشین لباسشویی را می‌یابد و از طریق گوشی به شما اطلاع می‌دهد.

نمای بالایی ماشین لباسشویی V500 نقره ای

جمع‌بندی

ماشین لباسشویی V500 ال جی،‌ جزو محصولات باکیفیت کُره‌ای‌ها به‌حساب می‌آید و با وجود تکنولوژی‌های به‌روزی همچون Allergy Care و TurboWash و البته SmartThinQ می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای خانواده‌ها باشد. قابلیت‌های هوشمند V500 برای خانواده‌های جوان که به‌ کار با گوشی هوشمند خو گرفته‌اند نیز جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

اگر به‌دنبال خرید ماشین لباسشویی هستید و از تعدد تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های موجود در بازار سردرگم شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به راهنمای خرید ماشین لباسشویی زومیت هم سری بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات