از اتصال وای‌فای تا تنظیم هوشمند دما؛ بهترین قابلیت‌های کولر گازی ال جی

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی ال‌جی
سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی ال‌جی با فناوری‌های پیشرفته و مصرف انرژی پایین، روزهای گرم تابستان را لذت‌بخش می‌کنند.
تبلیغات

با فرا رسیدن روزهای گرم تابستان، بازار خرید دستگاه‌‌های تهویه‌مطبوع و اسپلیت‌ها گرم‌تر از همیشه است. هنگامی‌که برای خرید دستگاه خنک‌کننده هوا به بازار مراجعه می‌کنید، انواع کولر گازی با تکنولوژی‌های متفاوت پیش‌ رویتان قرار دارد که اگر با آن‌ها آشنا نباشید، بیشتر سردرگم می‌شوید.

ال‌جی در زمینه تولید کولر گازی سابقه‌ای طولانی دارد و امروزه کولرهای گازی اینورتر ال‌جی جزو محبوب‌ترین گزینه‌های بازار به‌شمار می‌آیند. امروزه کولر گازی ال جی در مدل‌هایی همچون Artcool، Standard Plus ،Standard به‌ فروش می‌رسد.

ال‌جی می‌گوید تکنولوژی به‌کاررفته در کولر گازی اینورتر، گردش هوایی خنک و مطبوع در کوتا‌ه‌ترین زمان و بی‌صداترین حالت را ممکن می‌کند. نصب سریع و آسان، صرفه‌جویی در انرژی، سازگار با محیط زیست و ظاهری زیبا از ویژگی‌های حائز اهمیت این کولرها هستند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات درباره‌ی انواع مدل‌های کولر گازی ال‌جی موجود در بازار ایران، به وب‌سایت ال‌جی مراجعه کنید.

در ادامه به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد کولرهای گازی اینورتر دوگانه ال‌جی نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم.

کمپرسور اینورتر چیست

اینورتر دستگاهی است که دَوران کمپرسور را کنترل می‌کند و باعث خنک‌شدن سریع‌تر هوا و بازدهی بیشتر دستگاه می‌شود. عملکرد اینورتر به گیربکس خودرو شباهت دارد. همان‌طور که گیربکس خودرو کمک می‌کند تا شما با سرعت دلخواه خودرو را برانید، اینورتر هم سرعت کمپرسور را با توجه به انتخاب شما کنترل می‌کند تا خنکی هوا بیشتر یا کمتر شود.

کمپرسورهای غیراینورتر به دلیل ری‌استارت شدن مکرر موتور مصرف انرژی بالایی دارند. در کمپرسور اینورتر با توجه به دمای تنظیم‌شده، سرعت دوران کمپرسور کاهش یا افزایش پیدا می‌کند و هرگز کامل خاموش نمی‌شود تا هر زمان که نیاز بود، دوباره با سرعت بالا شروع به کار کند. همین مکانیزم منجر به مصرف حداقل انرژی می‌شود.

مزایای کولر گازی اینورتر ال‌جی

سرمایش سریع و قوی

کمپرسورهای اینورتر با فراهم‌کردن چرخش سریع موتور و توانایی کار با دور پایین موتور، سرعت و قدرت فرایند خنک‌سازی را بالا می‌برند. ال‌جی می‌گوید کولرهای گازی اینورتر این شرکت به‌لطف بهره‌گیری از کمپرسور اینورتر با سرعت بالاتر و پایداری بیشتری نسبت به کمپرسورهای عادی، تا ۶۰ درصد سریع‌تر از یک کولر گازی معمولی هوا را خنک می‌کنند.

به کمک پره‌‌های فن تا ۲۵ درصد بزرگ‌تر و خروجی هوای بزرگ‌تر، قدرت سرمایش در دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی افزایش یافته است.

ویژگی جت‌کول نیز با طراحی بهینه خروجی هوا جریان هوای قدرت‌مندتری را فراهم می‌کند که اتاق را به سرعت خنک می‌کند.

تولید و حفظ دمای ثابت

کولر گازی اینورتر ال‌جی به محض رسیدن به دمای موردنظر به‌جای خاموش شدن، دور موتور را کم می‌کند؛ درحالی‌‌که کولرهای بدون اینورتر از زمان روشن‌شدن تا خاموش شدن با ۱۰۰ درصد توان خود کار می‌کنند که موجب می‌شود حفظ دمای موردنظر دشوار شود.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

کمپرسورهای اینورتر به‌طور مداوم با سرعت‌های مختلف، موتور را کنترل می‌کنند؛ آن‌ها نسبت به کمپرسورهای عادی با سرعت کمتری کار می‌کنند و با پایداری بیشتر، تا ۶۵ درصد باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

کاهش نویز

کاهش نویز در کولرهای گازی اینورتر ال‌جی

ال‌جی می‌گوید کولرهای گازی اینورتر این شرکت، محیط خانه را با کمترین میزان نویز (۲۱ دسی‌بل) و سروصدا خنک می‌کنند. از دلایل کم سروصدا بودن این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فن مورب ال‌جی با استابلایزر ۱۵ درجه؛
  • کمپرسوراینورتر دوگانه که لرزش گشتاور را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد؛
  • کاهش صدا و لرزش انتقال مبرد از یونیت خارجی به یونیت داخلی.

فین‌های طلایی ضدخوردگی

فین‌های طلایی ضدخوردگی ال‌جی

در قسمت خارجی دستگاه (کندانسور) پره‌های طلایی ضدخوردگی به‌ کار رفته است. با وجود این فین‌ها مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب‌وهوایی خارجی در امان می‌ماند.

دوام بالا

ال‌جی ادعا می‌کند که به‌دلیل کنترل بهتر موتور، اسپلیت‌های کمپرسور اینورتر ال‌جی دوام و طول عمر بیشتری دارند. کره‌ای‌ها می‌گویند Dual Inverter Compressor طوری طراحی شده که تا بیش از ۱۰ سال کارایی مؤثری داشته باشد؛ ازاین‌رو برای آن ضمانت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

نصب سریع و آسان

 نصب ساده کولرهای گازی اینورتر ال‌جی

کولرهای گازی اینورتر ال‌جی نصب بسیار سریع و آسانی دارند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک نصاب می‌تواند تا ۶ یونیت را در هر روز نصب کند. ال‌جی دلایل زیر را برای نصب سریع و آسان این دستگاه‌ها ارائه می‌دهد:

  • پوشش بی‌نقص؛
  • فضای لوله‌کشی عریض‌تر؛
  • بهبود صفحه نصب؛
  • قابلیت جدا شدن درپوش پایینی؛
  • گیره کمکی برای نصب.

تمیزکننده خودکار

تمیزکننده خودکار سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی

سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی قادر به رفع باکتری‌ها و بوی نامطبوع موجود بر روی مبرد یونیت داخلی هستند. به‌گفته‌ی ال‌جی عملکرد تمیزکنندگی خودکار با حذف رطوبت و باکتری‌های روی دستگاه تهویه هوا، تمام موادی را که ممکن است برای بدن انسان مضر باشد، از بین می‌برد.

ال‌جی ادعا می‌کند که با جلوگیری از آلوده شدن مبرد یونیت داخلی، دوام و عملکرد خنک‌کنندگی دستگاه حتی پس از ۱۰ سال استفاده بدون تغییر می‌ماند.

فیلتر محافظ دوگانه

فیلتر محافظ کولر گازی ال جی

فیلتر محافظ دوگانه، فیلتری است که براساس ادعای ال‌جی گردوغبار با قطر بیشتر از ۱۰ میکرون و نزدیک به ۱۰۰ درصد از باکتری‌های را از بین می‌برد. این فیلتر به‌راحتی از بالای بدنه دستگاه جدا می‌شود و جا انداختن آن نیز به‌همین راحتی صورت می‌گیرد. قابلیت تمیز کردن آسان از ویژگی‌های دیگر فیلتر محافظ دوگانه ال‌جی است.

فیلتر یونیزه‌کننده پلاسمستر

فیلتر یونیزه‌کننده پلاسمستر الجی

فیلتر آیونایزر پلاسمستر با تولید بیش از ۳ میلیون یون در هر دقیقه، باعث ازبین‌رفتن ذرات آلرژی‌زا، ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر ذرات معلق در هوا می‌شود.

حالت خواب

سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی ال‌جی

با فعال کردن حالت خواب از طریق کنترل، دستگاه دما را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که مطبوع باشد و از کاهش شدید دمای بدن در حین خواب جلوگیری شود.

پخش هوای چهارجهته

تهویه مطبوع ال‌جی هوای خنک را به هر گوشه اتاق شما می‌رساند. پخش هوای چهارجهته، هوا را به‌سرعت و به‌شکل کارآمد در جهات مختلف می‌دمد.

کنترل انرژی فعال

کنترل انرژی فعال اسپلیت‌‌های ال‌جی

عملکرد کنترل انرژی فعال به شما امکان می‌دهد بسته به موقعیت، سطح مصرف انرژی را انتخاب کنید. این عملکرد شامل چهار حالت است که از روی کنترل دستگاه انتخاب می‌شود و با محدود کردن حداکثر مصرف برق کولر گازی، کاهش آن از حالت نرمال ۱۰۰ درصد مصرف انرژی به ۸۰ درصد، ۶۰ درصد و ۴۰ درصد کار می‌کند.

حالت عادی مصرف ۱۰۰ درصد انرژی مناسب برای فضاهای پرجمعیت و فعال است. هرچه جمعیت فضا و میزان فعالیت در آن مکان کمتر شود، می‌توانید مصرف انرژی را به همان میزان پایین بیاورید.

کنترل از طریق وای‌فای

اپ LG ThinQ

در نهایت برخی از مدل‌های تهویه مطبوع خانگی ال‌جی مجهز به وای فای هستند تا به شما امکان کنترل دستگاه از طریق اپلیکیشن انحصاری LG ThinQ را بدهند. به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید دستگاه را با گوشی روشن/خاموش کنید، حالت آن را عوض کنید یا دما را تغییر دهید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات