هیولای چشم‌سبز: نگاهی به اولین ماوس مایکروسافت که ۴۰ سال پیش عرضه شد

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین ماوس مایکروسافت
مایکروسافت ۴۰ سال قبل اولین ماوس خود را روانه‌ی بازار کرد؛ محصولی که با نام هیولای چشم‌سبز شناخته می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت هفته‌ی جاری اعلام کرد دیگر ماوس، کیبورد یا وبکم جدیدی با نام این برند تولید یا عرضه نخواهد شد. این شرکت در عوض لوازم‌جانبی مخصوص کامپیوتر شخصی بعدی خود را با نام تجاری سرفیس تولید خواهد کرد.

به گزارش Neowin، خبر توقف تولید ماوس کیبورد جدید با برند مایکروسافت در حالی منتشر می‌شود که اکنون ۴۰ سال از معرفی اولین ماوس این شرکت می‌گذرد.

اولین ماوس مایکروسافت

فعالیت بخش سخت‌افزاری مایکروسافت از سال ۱۹۸۲ آغاز شد؛ زمانی‌ که این شرکت کارت Z80 SoftCard را برای کامپیوتر اپل ۲ عرضه کرد. غول فناوری اهل ردموند همچنین ماوس‌های جدیدی برای کامپیوترهای شخصی IBM تولید و روانه‌ی بازار کرد.

مایکروسافت اولین ماوس خود را با برچسب ۱۹۵ دلاری عرضه کرد که در آن زمان قیمت بسیار بالایی داشت. این درحالی است که امروزه می‌توان با همین قیمت ماوس گیمینگ بی‌سیم مدرن با برند لاجیتک یا ریزر خریداری کرد.

اولین ماوس مایکروسافت

اولین ماوس مایکروسافت دو دکمه‌ی سبز رنگ داشت که شخصیتی خاص به این محصول بخشیده بود و به‌همین دلیل «هیولای چشم‌سبز» لقب گرفت. این محصول از رابط USB بهره نمی‌برد و به‌جای آن از رابط InPort ISA استفاده می‌کرد. طراحی این ماوس کمی خمیده بود که باعث می‌شد در دست گرفتن آن نسبت‌ به محصولات مشابه هم‌رده‌اش راحت‌تر باشد.

اگر کنجکاو هستید می‌توانید PDF دفترچه‌ی راهنمای چاپی اولین ماوس مایکروسافت را ازطریق وب‌سایت این شرکت دانلود کنید. این سند نگاهی جذاب به فناوری کامپیوترهای شخصی ۴۰ سال قبل ارائه می‌دهد و حتی امکان دانلود نرم‌افزار ماوس با ورد مخصوص سیستم‌عامل DOS وجود دارد.

البته ماوس چشم‌سبز مایکروسافت فروش خوبی را تجربه نکرد. گفته می‌شود این شرکت ۱۰۰ هزار واحد از این محصول تولید کرد و فقط پنج هزار واحد آن به‌فروش رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات