LG Tiiun؛ دستگاهی که باغبانی در خانه را آسان می‌کند

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی محصول جدیدی به اسم LG Tiiun تولید کرده است که می‌تواند امکان باغبانی در فضای سرپوشیده را میسر کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۲۱، ال‌جی تجارت گوشی‌های هوشمندش را تعطیل کرد تا روی محصولات دیگر تمرکز کند. اکنون، به‌نظر می‌رسد شرکت مذکور می‌خواهد سال جدید را با کمک به شکوفایی گیاهان و گل‌های مردم با ابزاری کاملا جدید برای باغبانی داخلی آغاز کند.

به‌گزارش reviewgeek، ال‌جی معمولا هر سال گوشی‌های هوشمند جدیدی در نمایشگاه سالانه CES معرفی می‌کند؛ اما برای سال ۲۰۲۲ محصول دیگری در راه است. قبل از رونمایی رسمی در اوایل ژانویه، ال‌جی اخیرا LG Tiiun را معرفی کرد که در زبان کره‌ای به‌معنای «جوانه‌زدن» است. این کانسپت منحصربه‌فرد اکنون محصولی واقعی است. دستگاه جدید ال‌جی ماشین باغبانی یخچال‌مانندی است که کشت گیاهان، گل‌ها، سبزیجات و... را برای باغبانان تازه‌کار در هر زمان از سال در داخل خانه آسان می‌کند.

باغ سرپوشیده‌ی جدید ال‌جی به‌اندازه‌ی گوشی هوشمند LG Wing آن شیک نیست؛ بااین‌حال، Tiiunمی‌تواند دما و روشنایی و رطوبت را به‌گونه‌ای تنظیم کند که محیط مناسبی برای رشد گیاهان ایجاد شود. محصول جدید ال‌جی تقریبا شبیه دستگاه‌هایی از فیلم‌های علمی‌تخیلی است. اگر فیلم مریخی را تماشا کرده باشید، با دیدن LG Tiiun یاد وسیله‌ای می‌افتید که مت دیمون، بازیگر اصلی فیلم، به‌کمک آن موفق شد در مریخ سیب‌زمینی بکارد.

دستگاه جدید ال‌جی به‌طور خودکار دما، نور و... را برای تقلید از چرخه‌های طبیعی روز تنظیم می‌کند. همچنین، سیستم آبیاری هوشمند خودکاری وجود دارد که فرایند نگه‌داری از گیاهان را بسیار آسان می‌کند و باعث می‌شود هر کسی بتواند آن را انجام دهد. علاوه‌بر‌این، Tiiun با اپلیکیشن موبایل ThinQ ال‌جی سازگار است و به مالکان راه‌های بیشتری برای بررسی محصولاتشان می‌دهد.

دستگاه باغبانی در فضای سرپوشیده LG Tiiun

حال، این سؤال مطرح می‌شود: آیا ال‌جی از ساخت تلفن‌های هوشمند صرف‌نظر کرده است تا بتواند روی تجهیزات باغبانی مدرن تمرکز کند؟ جدا از شوخی، جالب است ببینیم ال‌جی که تولید بعضی از گوشی‌های هوشمند منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ را در کارنامه‌ی خود دارد، اکنون سراغ ساخت وسایل باغبانی داخل خانه رفته است و سعی می‌کند محصولات جدید و جذابی برای خریداران هدفش طراحی کند. حالا که کرونا ما را مجبور کرده است بیشتر از همیشه در خانه باشیم، شاید این دستگاه بتواند سرگرمی جدیدی برایمان خلق کند!

طبق بیانیه‌ای مطبوعاتی، LG Tiiun فورا محیط رشد عالی را برای گیاهان ایجاد می‌کند. محصولات زراعی ازجمله گل در کمتر از چهار هفته در این دستگاه رشد می‌کنند. هر قفسه می‌تواند تا شش غلاف بذر را در خود جای دهد.

ال‌جی می‌گوید حتی باغبانان تازه‌کار هم می‌توانند سبزی‌های مختلف را هم‌زمان بکارند؛ اگرچه ممکن است رشد برخی از آن‌ها بیش از هشت هفته طول بکشد. درهرصورت، ال‌جی ادعا می‌کند تجهیزات مدرن آن باعث می‌شود بذرها سریع‌تر از زمان کاشته‌شدن در بیرون از خانه رشد کنند.

ال‌جی tiiun، که برنده جایزه نوآوری CES ۲۰۲۲ است، به دلیل فناوری، طراحی نوآورانه و مزایای متمایز مصرف‌کننده‌ای که ارائه می‌کند، شناخته شد. این سیستم باغبانی هوشمند مدرن، از تخصص فناوری ال‌جی در چندین دسته لوازم خانگی بهره می‌برد تا نتایج قابل اعتماد و فرایند کاشت گیاه بدون زحمت و عمدتاً خودکار را ارائه دهد. گفته می‌شود دستگاه مذکور از نتایج دهه‌ها فناوری‌ مختلف حاصل از توسعه یخچال‌های پیشرفته، تصفیه‌کننده‌های آب و سیستم‌های تهویه استفاده می‌کند.

با استفاده از کمپرسور اینورتر معروف ال‌جی، سیستم کنترل آب‌وهوای انعطاف‌پذیر دقیقاً دمای داخلی Tiiun را تنظیم می‌کند تا شرایط بهینه برای رشد ارگانیک ایجاد شود. علاوه بر تنظیم خودکار دما و نور برای تقلید از چرخه طبیعی روز، سیستم باغبانی هوشمند ال‌جی هر ۲۴ ساعت هشت بار آبرسانی می‌کند. درواقع، سیستم آن به‌گونه‌ای تنظیم شده که بتواند میزان آب کافی را به بذرها برساند تا آن‌ها به گیاهانی سبز سالم و گل‌های شاداب تبدیل شوند. ساختار داخلی LG tiiun برای افزایش کارایی فتوسنتز طراحی شده است و اثر منبع نور LED داخلی را برای سرعت بخشیدن به روند رشد تقویت می‌کند.

شاید این دستگاه بتواند کاری کند به فردی تبدیل شوید که عاشق باغبانی در داخل خانه است! با پنجره‌ی شفاف روی درِ دستگاه، کاربران می‌توانند به‌راحتی داخل را ببینند و گیاهانشان را بررسی کنند. شاید LG Tiiun در نگاه اول شبیه مینی‌یخچال به‌نظر برسد؛ اما می‌تواند اتفاقات بسیار جذابی در آن رخ دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات