سامسونگ از نسل جدید ساید‌ بای‌ سایدهای خود در CES 2016 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ CES 2016 را مجالی خوب یافته تا از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی کند. این غول کره نسل جدید سایدبای‌سایدهای خود را معرفی کرد. یخچال فریزر جدید سامسونک علاوه بر طراحی زیبا، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سامسونگ یکی از بزرگترین و مشهورترین تولیدکنندگان یخچال فریزر در سراسر دنیاست که در کنار کمپانی‌های دیگر تلاش می‌کند تا بهترین نمونه‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهد. این غول کره‌ای نیز مانند رقبای سرسخت خود به دنیای لوازم خانگی هوشمند علاقه دارد و در جریان CES 2016، از جدیدترین ساید‌بای‌ساید هوشمند خود رونمایی کرد.

یخچال Family Hub سامسونگ از جدیدترین محصولات این برند به شمار می‌رود که به یک نمایشگر لمسی ۲۱.۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی مجهز شده است. این یخچال سایدبای‌ساید هوشمند، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد.

این یخچال فریزر اولین محصول از سری لوازم خانگی است که به سیستم Amazon Alexa مجهز شده است. الکسا نام دستیار صوتی آمازون است که اواخر سال گذشته میلادی روی دستگاه Echo آمازون معرفی شده بود. این دستیار دقیقا عملکردی مشابه آن چه روی دستگاه اکو آمازون ارائه می‌دهد را در اختیار شما خواهد گذاشت. سامسونگ به تعداد میکروفون‌های تعبیه شده در ساید‌بای‌ساید جدید این کمپانی اشاره نکرده است. ضمن اینکه نگفته آیا این سیستم به صدا کردن نامش حساس است یا خیر. گفته می‌شود این دستیار خیلی با دیگر تکنولوژی‌های هوشمند به کار رفته در یخچال جدید سامسونگ یکپارچه نیست.

اما یخچال فمیلی‌هاب سامسونگ به یک جفت دوربین داخلی مجهز شده تا تصویری کامل از محتویات داخل دستگاه را همزمان با باز و بسته کردن در یخچال ثبت کند. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن اختصاصی سامسونگ برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس به تصاویر ثبت شده دسترسی داشته باشید. فرض کنید هنگام خرید در فروشگاه نیاز دارید تا محتویات داخل یخچال را چک کنید یا فراموش کرده‌اید که قرار است چه چیزهایی تهیه کنید، در این لحظه می‌توانید از تصاویر ذخیره شده کمک بگیرید. البته در حال حاضر نمی‌توان از الکسا برای بررسی محتویات داخل یخچال سامسونگ استفاده کرد.

از طرف دیگر الکسا به خوبی با موتور خرید اصلی خود یخچال ادغام نشده و زمانی که از او درخواست لیست خرید داشته باشید باید به حساب آمازون خود وصل شوید. سیستم خرید داخلی فمیلی‌هاب سامسونگ توسط Instacart توسعه داده شده و پشتیبانی می‌شود.

امکان مشاهده‌ی محتویات داخل یخچال از مکان دلخواه یا بررسی اخبار، آگاهی از وضعیت آب و هوا، گوش دادن به موسیقی یا مواردی از این دست می‌تواند از الزمات خوبی باشد که کمپانی‌ها برای محصول خود در نظر می‌گیرند.

نمایشگر غول‌پیکر یخچال فمیلی‌هاب سامسونگ که از محافظ گوریلاگلس بهره می‌برد را باید جایگزین بزرگی برای نمایشگرهای کوچکی بدانیم که به عنوان سیستم اطلاعاتی در یخچال‌های مدرن به کار می‌روند.

سیستم کامپیوتری مبتنی بر تایزن این یخچال به خوبی می‌تواند دست خط شما را تشخیص دهد. امکان نوشتن با قلم استایلوس و انگشت وجود دارد ولی باید قلم را به صورت جداگانه تهیه کنید. این سیستم کامپیوتری از تقویم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و سامسونگ تلاش می‌کند تا بتواند تقویم‌های آی‌او‌اس و اندروید را از طریق ابزاری به نام Sticki با یخچال خود یکپارچه کند. امکان ارسال عکس‌های ثبت شده روی گوشی، تبلت و کامپیوتر وجود دارد و حتی می‌توانید موزیک‌های خود را از روی سرویس‌هایی چون پاندورا پخش کنید. برای خروجی صدا می‌توان از اسپیکرهای داخلی یا حتی مدل‌های بلوتوث نیز استفاده کرد.

گفته می‌شود عرضه‌ی یخچال فمیلی‌هاب سامسونگ از ماه می با قیمتی در حدود 5 هزار دلار آغاز خواهد شد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

منبعmashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات