کیت خانه‌ی هوشمند ارزان‌قیمت Archos با قیمت 250 دلار عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر در ذهن شما هم این سؤال وجود دارد که چه زمانی سیستم‌های اتوماسیون خانگی وارد کاربرد گسترده و ارزان می‌شوند، لازم است بدانید که کمپانی فرانسوی Archos با ارائه‌ی کیت خانه‌ی هوشمند ارزان قیمت خود، قدمی مهم در این راه برداشته است.
تبلیغات

 سیستم خانه‌ی هوشمند Archos با برخورداری از دو دوربین، دو ماژول جنبشی و دو ماژول آب و هوا که در کنار یک تبلت، بعنوان کنترل‌گر مرکزی ارائه می‌شود، تنها 250 دلار قیمت‌کذاری شده است. اگر بخواهیم این قیمت را به اجزای سازنده‌ی سیستم تقسیم کنیم، دوربین و سنسورها هر یک تنها 25 دلار قیمت داشته و با در نظر گرفتن برخورداری این کیت از یک تبلت، قیمت نهایی بدست آمده، حتی از کیت پایین‌رده‌ی کمپانی SmartThing نیز ارزان‌تر است. Archos مدعی است که این کمپانی، اولین سازنده‌ای است که از تکنولوژی Bluetooth Smart در سیستم‌های خانه‌ی هوشمند بهره می‌برد و با اعمال مهندسی‌های خاص، موفق شده فاصله‌ی برد آن را به بیش از دوبرابر حد معمول یعنی به 35 فوت برساند. لازم به ذکر است که سیستم ارتباطی این کیت قادر است در این فاصله با حداکثر 13 دستگاه جفت شود.

چنین سیستمی با کمک اپلیکیشن‌هایی نظیر Tasker، این امکان را فراهم می‌کند که هنگام باز‌شدن یک در مجهز به ماژول حسگر جنبشی، بلافاصله تصویربرداری شده و از طریق تبلت کنترل مرکزی، برای شما ارسال شود. علاوه بر این Archos در سیستم اتوماسیون خانگی ساده‌ی خود، تجهیزات و امکاناتی نظیر سوکت‌های قابل کنترل، آژیرهای هشدار، ردیاب حرکتی و حتی یک ردیاب حیوان خانگی که برای ارائه در آینده برنامه‌ریزی شده است را نیز آماده خواهد نمود.

انتظار می‌رود این سیستم خانه‌ی هوشمند بزودی از طریق فروشگاه آنلاین خود این کمپانی فرانسوی، برای خرید عموم در دسترس قرار گیرد؛ اما باید در نظر داشت که Archos یک شرکت شناخته شده در زمینه‌ی ارائه محصولات ارزان‌قیمت بوده و نمی‌توان انتظار کیفیت و کارایی محصولات رده‌بالا را از آن داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات