اپ استور با ایستر اگی جالب، تولد ۱۰ سالگی خود را جشن گرفت

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپ استور اپل امسال رسما ۱۰ ساله شد. این فروشگاه آنلاین به‌مناسبت ۱۰ سالگی خود، روز گذشته حاوی ایستر اگی جدید شد که با جست‌و‌جوی عبارتی خاص می‌شد به آن دسترسی پیدا کرد.
تبلیغات

امروزه، فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن‌محور متعددی در بازار وجود دارند؛ اما اپ استور (Apple App Store) با اختلاف جزو یکی از فروشگاه‌های بزرگ به‌حساب می‌آید. این فروشگاه آنلاین که در چند وقت اخیر با انتقادات زیادی درباره‌ی قوانین ضدانحصار مواجه شده، از سال‌ها پیش کار خود را آغاز کرده است و امروزه میزبان چندمیلیون اپلیکیشن است. ژوئن امسال (خرداد و تیر ۱۳۹۹)، اپ استور رسما ۱۰ ساله شد. به همین مناسب‌، اپ استور روز گذشته میزبان ایستر اگ جدیدی شد تا به‌شکل جالبی‌ تولد ۱۰ سالگی خود را جشن بگیرد. در جدیدترین نسخه‌ی اپ استور، مهمانی مجازی کوچکی مخفی شده بود.

کاربران پس از بازکردن اپ استور و مراجعه به بخش جست‌و‌جو، عبارت «10Years» را جست‌و‌جو می‌کردند و می‌دیدند بالونی آبی‌رنگ با نمایش عدد ۱۰ روی صفحه ظاهر می‌شود. این بالون از سمت پایین صفحه ظاهر می‌شد و به‌حرکت درمی‌آمد. اگر روی هر بالون ضربه می‌زدید، بازخورد هپتیک گوشی به‌کار می‌افتاد. همچنین، می‌شد با انگشت بالون را در صفحه حرکت داد. 

این نخستین‌باری نیست که اپل در فروشگاه اپلیکیشن‌محورش ایستر اگ قرار می‌دهد؛ چراکه در سال ۲۰۱۷ ایستر اگی در اپ استور قرار داده شده بود که به‌واسطه‌ی آن اگر عبارت «Let it Snow» را جست‌و‌جو می‌کردید، فضای داخلی گوشی حال‌و‌هوای برفی به‌خود می‌گرفت. این قابلیت سال‌ها پیش به اپ استور اضافه شد؛ اما تقریبا هرساله هنگام فرارسیدن فصل تعطیلات، مجددا در شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره می‌شود.

به‌روزرسانی جدیدی که اپل در اپ استور اعمال کرده، تب جدید For You را به آن اضافه می‌کند که حاوی پیشنهادهای جالب است. به‌علاوه، اپ استور ابزاری به شما می‌دهد تا با آن، آیفون فعلی خودتان را با آیفون بعدی‌تان مقایسه کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات